Intel 865 VS 845GE Chipset HDD speed.

Pagina: 1
Acties:

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 23:07

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb vandaag een bench gedaan op een FSC Scenic E 865,
FSC hebben hunnen eigen mobo's en standaard kan je daar in de BIOS Settings niet veel veranderen.

Ik moest een bench doen van de HD met winbench en kwam uit op 10532
Dan heb ik dezelfde HD genomen en deze in een oudere scenic D gestoken met 845GE chipset. Hier behaalde ik een score van 15100 en nog iets, weet het niet meer exact maar was er niet veel boven.

Deze waarde haalde ik door de IAA van intel te installeren. Nu komt het probleem natuurlijk. Onze klant wilt dezelfde schijfperformantie op zijn nieuwe machines.
Ik ben zeker dat de IAA op een 865 met ICH5 niet werkt dus kan je ook hier geen extra performantie met halen.

Iemand een idee hoe ik dit kan opkrikken?? Heb de DMA settings enz.. allemaal al gecontroleerd. en in het bios kan je niet veel veranderen natuurlijk. 8)7

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Op dit moment is er nog geen IAA beschikbaar voor de i865 en i875(op de RAID na natuurlijk) en is de i845 met de ICH4 op IDE-gebied nog sneller, is helaas niks aan te doen totdat Intel met een nieuwe versie komt .

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
FF nog een toevoeging, na lang gediscussier met Intel staat het vast er komt in de nabije toekomst geen IAA voor XP/865 platform. Zelf vinden ze de Microsoft drivers snel genoeg.

Ze wezen er ook op dat syntetische benchmarks veelal een verkeerde resultaat geven door het niet afzetten van cache en prefetching technieken, hierin hebben ze wel gelijk, maar probeer het maar eens aan de klant uit te leggen dat het op zijn gevraagde bench trager is. |:(

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Royale de Luxe schreef op 23 July 2003 @ 13:18:
FF nog een toevoeging, na lang gediscussier met Intel staat het vast er komt in de nabije toekomst geen IAA voor XP/865 platform. Zelf vinden ze de Microsoft drivers snel genoeg.

Ze wezen er ook op dat syntetische benchmarks veelal een verkeerde resultaat geven door het niet afzetten van cache en prefetching technieken, hierin hebben ze wel gelijk, maar probeer het maar eens aan de klant uit te leggen dat het op zijn gevraagde bench trager is. |:(
Dat is inderdaad een vervelend probleem. Is het niet mogelijk om een andere onboard controller te gebruiken ?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Tuurlijk maar dan wel op onze kosten, en zoals steeds kan dit niet want de marges zijn zowiezo al niet denderend... Nou ja ik beslis er niet over, had het wel voorgesteld maar ze zijn er niet voor gegaan.