Toon posts:

internet valt iedere 5 minuten een paar seconden uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej, ik zit hier op wanadoo ADSL Basic (512), alles werkt al een jaar goed enzo...
Maar nu valt mijn internet iedere 5 minuten even uit, teminste: MSN, en IRC, ik denk dat et maar om een seconde gaat ofzo, want met surfen of gamen merk ik nix...
Het komt ook niet door de software ofzo, ik ben namelijk naar iemand geweest met comp, en daar werkte alles normaal :/

Heeft er iemand een idee hoe dit zou kunnen komen???

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ken iemand die dat ook had, en daar was het de firmware van de router. Probeer dat eens de upgraden.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Zit je achter een router? Geef eens wat meer info, wat je gedaan hebt enzo... Want het is moeilijk hieruit optemaken wat je gebruikt en wat er mis kan gaan :)

|>

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 19:43

Royale de Luxe

The limit is out there

Heb een gelijkaardig probleem gehad met mijn netwerk kaart... als je tenminste er een zitten hebt... meer info Please.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Als je een USB modem hebt zou het daaraan kunnen liggen. Ik heb hetzelfde gehad toen mijn modem nog via USB aangesloten was. Met ethernet heb ik er geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de alcatel modem, die ik gepatched heb om ook als router te fungeren, wat altijd *perfect* gewerkt heeft tot nu :(

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of het steeds meer word :/

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien,...als je een router hebt..., krijg je via DHCP elke 5 min een nieuw IP adres toegewezen...dan moet de router ff opnieuw je pc doorlaten...
Valt simpel aan te passen door de verlooptijd op oneindig te zetten *)

Maar goed,...da's natuurlijk alleen ALS je een router oid hebt :9

An Explanation of l33t Speak

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wanadoo ADSL Basic is 768 ?!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 08:24
't lijkt op een TCP/IP time-out in je NAT-tabel.

Kijk, irc of icq valt echt niet weg na 1 seconde geen verbinding (ikzelf trek wel eens per ongeluk m'n netwerkkabel uit m'n laptop en als ik 'm snel weer terug steek, dan blijft alles gewoon werken), dus er is iets anders aan de hand.
Waar 't op lijkt is dat als je bepaalde verbindingen niet "wakker" houdt, ze uit de NAT-tabel van je router verdwijnen en dus krijg je een dode verbinding (icq en irc dus). Bij icq kun je in de preferences zoiets instellen als "keep connection alive". Dat moet je zeker even aanvinken.
Surfen daarentegen gaat goed, want elk request wordt direct afgehandeld en kan dus gerust weer uit de NAT tabel worden gegooid.

Dus: ik zou kijken voor een firmware update als ik jou was. En tevens, bijvoorbeeld bij icq, aanvinken dat je je connectie "alive" wilt houden.

Whatever..

Pagina: 1