[Trustix] Netwerkinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik gebruik Trustix 2.0 (www.trustix.net) maar ik ben helaas een linux newbie en het lukt me niet om informatie te vinden hoe ik mijn netwerkkaarten kan instellen.
Ik heb al gezocht op de site van trustix zelf en op de site van red hat, aangezien het een redhat based is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik bijvoorbeeld kan zien welke eth0, eth1, eth2 bij welke kaart in mijn kast hoor, dus zeg maar dat ik kan zien dat eth0 mijn 3com kaart is etc.
En ik heb bij de installatie gezegd dat eth1 met vast ip moet werken terwijl dit eigenlijk DHCP moest zijn, waar en hoe moet je dit veranderen, ik heb al in diverse files gekeken maar ik word er niet wijzer uit, ook heb ik al netconfig geprobeerd maar dat helpt niet en netconfig geeft ook niet aan voor welke kaart je het ip etc instelt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ga eens dit doorlezen, want dit soort dingen vallen toch echt onder basiskennis. Verder gok ik dat je je netwerk kunt instellen met netconfig o.i.d.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Sjadow_
Ja dit valt misschien idd onder basiskennis en ik heb het ook geprobeerd met netconfig maar dat wil niet werken vandaar dat ik ook vraag of het anders kan, en ik heb het ff door gelezen maar er staat niet echt veel in wat betrekking heeft tot mijn vraag

edit :heb btw ook al de search gebruikt, maar kon daar helaas ook geen antwoord vinden

[ Voor 16% gewijzigd door Sjadow_ op 09-07-2003 20:12 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat wil er niet werken aan netconfig :?
Wat voor foutmeldingen krijg je ?
Wat voor output geeft 'dmesg' met betrekking tot je netwerkkaart ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Sjadow_
moto-moi schreef op 09 July 2003 @ 20:38:
Wat wil er niet werken aan netconfig :?
Wat voor foutmeldingen krijg je ?
Wat voor output geeft 'dmesg' met betrekking tot je netwerkkaart ?
Euhm hij wil wel werken, althans in die zin dat ie een scherm geeft waarin je ip etc kan invullen, maar hij geeft nergens aan voor welke netwerkkaart het is en hij voert die gegevens ook niet door, ook niet na een reboot
edit: ok met dmesg heb ik in iedegeval info over de netwerkkaarten enzo, ik kan nu tenminste verder, zal kijken wat ik moet doen om die instellingen te veranderen van de netwerkkaarten

[ Voor 18% gewijzigd door Sjadow_ op 09-07-2003 21:43 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bv. de module laden die bij jouw netwerkkaart hoort (als dat niet vanzelf al is gebeurd), of een kernel compilen met de driver voor jouw netwerkkaart 'built-in'.

• Sjadow_
Ik ben inmiddels overgestapt op een andere disto, aangezien ik er niet uit kwam met Trustix, heb diverse handleidingen doorgezocht maar op een of andere manier kon ik niks instellen qua IP enzo. Ik werk nu met Mandrake 8.0 en daar wil alles wel werken... kweet nog steeds niet waar de fout ligt maar ik dacht ik laat even weten hoe het afgelopen is.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kwestie van ervaring denk ik. Mandrake is wat makkelijker. Ik draai al een jaartje of 2 Trustix op een servertje en heb het op meerdere plekken geinstalleerd en je kan alles prima instellen. Je hebt alleen geen X :)
Pagina: 1