Voor een aankomend project moet ik veel foto's in verschillende fotoboeken steken en dit alles moet heel snel gaan. Ik ben al aan het zoeken om de foto's automatisch te resizen. Daarna steek ik ze zelf in verschillende mappen. (hoofdmap en dan allerlei ondermappen, telkens voor een andere groep) Ik wil nu graag dat alle foto's in de database komen (accesfile). Dit dan in de vorm van 'groepnaam/DSCNxxx.jpg'. Met de hand lukt dat makkelijk als het om twee, drie foto's gaat, maar als het over 500 foto's gaat en die een uur later online moeten staan is dit onbegonnen werk.
Ik heb al geprobeerd door in dos dir > files.txt te maken en die daarna te importeren in access maar dit loopt niet zo vlot als ik wil, je krijgt dan namelijk heel wat overbodige extra kolommen (zoals datum en uur etc.) en bovendien worden de kolommen automatisch genummerd waardoor ik er weinig mee kan aanvangen in php en asp...
Is er dus een handige snelle manier om een hele reeks links naar foto's te importeren in access...
Ik heb al geprobeerd door in dos dir > files.txt te maken en die daarna te importeren in access maar dit loopt niet zo vlot als ik wil, je krijgt dan namelijk heel wat overbodige extra kolommen (zoals datum en uur etc.) en bovendien worden de kolommen automatisch genummerd waardoor ik er weinig mee kan aanvangen in php en asp...
Is er dus een handige snelle manier om een hele reeks links naar foto's te importeren in access...