Toon posts:

sendmail/smtp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen debian server met sendmail draaiende, en webmin, om het wat makkelijker te maken. Ben bezig om alles goed in te stellen, alleen bij smtp van me mail kwam ik met een probleem.

Pop3 mail binnen halen werkt prima, alleen mail versturen lukt nog niet. Outook geeft dan
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is mail@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop3.domein.be', Server: 'smtp.domein.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <mail@hotmail.com>... Relaying denied. Proper authentication required.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
heb ff mail adressen verandert...

Ik heb geen id wat er fout gaat, en waarom dat gebeurt. Heb de search al gebruikt, en er was niet echt iets wat me meer duidelijkheid kon geven waarom het niet werkt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
't staat er toch? Relaying denied.

Oftewel: Je moet een rule maken dat ie bijv. voor jou IP altijd moet relayen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar kan dat niet anders? want als ik dan 20 users heb, dan is het IP gebeuren niet makkelijk..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 20:38:
Ok, maar kan dat niet anders? want als ik dan 20 users heb, dan is het IP gebeuren niet makkelijk..
Zitten die 20 users allemaal op je eigen netwerk of wil je die via Internet mail laten afleveren op jouw machine?

Je kunt overigens de relay-beveiliging uitzetten, whatever you do, don't do that. Als je dat namelijk doet, kan iedereen jouw machine gebruiken om mail te versturen. Binnen 24 uur hebben spammers dat ontdekt en zal jouw machine gebruikt worden om duizenden spammails te relayen, nog eens 24 uur later wordt mail vanaf jouw machine overal geweigerd en ben je waarschijnlijk je abonnement bij je procider kwijt.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 21:23

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:46:

[...]
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is mail@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop3.domein.be', Server: 'smtp.domein.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <mail@hotmail.com>... Relaying denied. Proper authentication required.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

[...]
Misschien gewoon authenticeren op je smtp server voordat je gaat versturen? Probleem is duidelijk; oplossing zo te zien ook.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goeie ja pistole, ik heb in webmin overal gezocht, hoe ik dat moet instellen, maar helaas kan ik het nergens vinden :(

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 11:15

ReLight

echo("What Now ? !")

Dat doe je voornamelijk in je mail client.
Probeer eens je pop account ID & pw als authenticatie op te geven, dat werkt waarschijnlijk wel.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan nog steeds de zelfde error, moet dus denk ik toch nog wat instellen in sendmail.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 20:51:
Ik krijg dan nog steeds de zelfde error, moet dus denk ik toch nog wat instellen in sendmail.
Dan pakken we toch wat documentatie erbij?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 11:15

ReLight

echo("What Now ? !")

RTFM, indeed.
Ben benieuwd waar het aan lag, authentication rule set is weleen tricky stukje.
Laat je het nog eff weten Jeroenz ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

'k mis ut ff.. waarom moeten andere mensen via jouw mailserver mailen?
Hun eigen provider heeft toch ook een mailserver? Die kan je altijd gebruiken als je op dat netwerk zit.

Als je intern in je netwerk je smtp wilt gebruiken moet je in sendmail aangeven dat die range van jouw netwerk wal mag relayen.

Ik weet niet waar het bij debian staat.
Maar op FreeBSD staat de hele rotzooi voor sendmail in /ets/mail/
zoek effe waar op jouw systeem de configzooi voor sendmail staat (hoogst waarschijnlijk dezelfde map als waar sendmail.cf staat en maak daar een file aan genaamd relay-domains
Daar zet je je netwerk in.. bijv: 192.168.1.
dit houd in dat van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254 mogen relayen..

effe je sendmail schoppen (-HUP) en werken....
Pagina: 1