Ik ben sinds kort Soldier Of Fortune 2: Double Helix GOLD (1.03) aan het spelen op het Internet. Aangezien deze game dezelfde engine gebruikt als Quake3 en ik hiervan weet dat de echte spelers allerlei dingen aanpassen voor optimale performance vraag ik mezelf af wat correcte instellingen zijn voor het spelen van SOF2 op het Internet.
Het gaat mij vooral om "console" instellingen of andere verborgen opties, want de scherm instellingen zijn al optimaal (oftewel redelijk minimaal).
Opties die ik al gevonden heb zijn:
- Blood Mod (mod om het spel wat bloediger te maken in MP)
- set_fov 100 (field-of-view verhogen, kan dit nog hoger m.b.v. hex editor ?)
- sensitivity 8 (gevoeligheid van de muis, verhogen naar 10 is te hoog voor mij)
- bind MOUSE3 "weaptoggle primary secondary" (snel switchen tussen meest gebruikte wapens m.b.v. 3e muisknop)
- hunkMegs 100 (verhoogt geheugen cache voor het spel, waardoor het sneller levels laad als deze al eens eerder gebruikt zijn)
Ik speel het spel op de volgende PC:
Athlon 850
1024MB RAM
Geforce 4 ti4200 (drivers 43.14)
Windows 98SE (geen patches en Cacheman voor extra geheugen te beheren)
Soundblaster Audigy
Microsoft Natural Keyboard (ivm 'rare' toetsenboard layout)
Logitech Marble FX TRACKBALL(!) (GEEN muis, dus ik heb geen scrollwheel)
Kabel@Zeelandnet met 64kB down en 24kB up (beide nominaal)
Ik zoek dus tips voor instellingen om het spel beter over het internet te kunnen spelen.
Ook tips op de connection speed beter in te stellen of lag/ping te verminderen zijn welkom (ik weet dat dergelijke opties bestaan maar ik snap niet wat hiervoor optimale waarden zijn en hoe deze exact werken, sof2 staat nu op "Cable" bij connection type.)
B.v.d. !
Het gaat mij vooral om "console" instellingen of andere verborgen opties, want de scherm instellingen zijn al optimaal (oftewel redelijk minimaal).
Opties die ik al gevonden heb zijn:
- Blood Mod (mod om het spel wat bloediger te maken in MP)
- set_fov 100 (field-of-view verhogen, kan dit nog hoger m.b.v. hex editor ?)
- sensitivity 8 (gevoeligheid van de muis, verhogen naar 10 is te hoog voor mij)
- bind MOUSE3 "weaptoggle primary secondary" (snel switchen tussen meest gebruikte wapens m.b.v. 3e muisknop)
- hunkMegs 100 (verhoogt geheugen cache voor het spel, waardoor het sneller levels laad als deze al eens eerder gebruikt zijn)
Ik speel het spel op de volgende PC:
Athlon 850
1024MB RAM
Geforce 4 ti4200 (drivers 43.14)
Windows 98SE (geen patches en Cacheman voor extra geheugen te beheren)
Soundblaster Audigy
Microsoft Natural Keyboard (ivm 'rare' toetsenboard layout)
Logitech Marble FX TRACKBALL(!) (GEEN muis, dus ik heb geen scrollwheel)
Kabel@Zeelandnet met 64kB down en 24kB up (beide nominaal)
Ik zoek dus tips voor instellingen om het spel beter over het internet te kunnen spelen.
Ook tips op de connection speed beter in te stellen of lag/ping te verminderen zijn welkom (ik weet dat dergelijke opties bestaan maar ik snap niet wat hiervoor optimale waarden zijn en hoe deze exact werken, sof2 staat nu op "Cable" bij connection type.)
B.v.d. !
[ Voor 4% gewijzigd door LionO op 09-07-2003 19:38 ]
Another Stupid N00b ! Mijn machientje(s) PC Specs
"If it ain't broken, don't sell it", me ?