Toon posts:

iRiver iMP50: 'k heb 'm en een vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren besteld via internet (met creditcard) en ik heb 'm nu al binnen! Perfect van www.mp3cdspeler.nl!
En een geluidje! Wow! Ik heb een cd vergeleken met m'n stereoset en Sennheiser 750 en de iMP50 met bijgeleverde oorfoontjes, en dat viel niet tegen. Beter nog: dat viel verschrikkelijk mee! Ik moet nog ff experimenteren maar ik denk dat alles met de Metal EQ preset het meest op m'n thuisset lijkt. Alhoewel ik never nooi Metal draai! Maar in ieder geval geeft die een lekker vol geluid wat goed past bij (bijvoorbeeld) de SCHITTERENDE nieuwe cd van Bruce Cockburn (You've never seen everything).

Er was echter een ding waar ik niet aan had gedacht en wat me opeens opviel en tegenviel: hoe draag je zo'n ding...? Er zit geen clip bij of zo. Niet dat ik het van plan ben, maar je hoort van mensen die joggen met die dingen! Moet ik er dan een hoesje voor kopen of zo? Zo ja, zijn er hoesjes die passen bij de iMP50...? Sowieso, ook al zit ik buiten in de tuin, dan nog vind ik het wel fijn als het ding ergens vast aan zit en niet gewoon los op tafel ligt of zo.

Hoe doen jullie dat?

Trouwens, bij het opstarten zie ik dat hij systeem 1.0 heeft. Er is al een nieuwere te verkrijgen, maar ik ben eigenlijk bang dat ik 'm verknal...

En o ja, er zit (en dat wist ik) geen adapter bij. Maar ik kan daarvoor toch elke willekeurige adapter gebruiken? (Ja, op de juiste V natuurlijk...)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook gratis gekregen, ding ligt nog in de doos om te verkopen :P
Hoe draag je zo'n ding... Ik heb een tasje van een soul DMP-01 waar ik meerdere cd's en de soul in kan doen, die gaat aan mijn riem, maarja, ik heb geen soul meer dus kan die imp50 erin, als ik die zou gaan gebruiken (kleine kans, ik ben nogsteeds verliefd op mijn ibead O+)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:11
Hey, das goed om te horen dat je er blij mee bent...

(1 briefje, 2 briefje etc..)

Tasje kreeg je er niet bij, misschien dat je die los kunt bestellen ? bij de duurdere krijg je die meestal er wel bij.

Over de firmware versie, gewoon downloaden vanaf de site, de setup uitvoeren en dan krijg je een .HEX bestandje.
Die brand je dan op een CD-RW (o.i.d) en die stop je dan in je speler, die speelt dan vervolgens de cd af, die merkt dat er een nieuwere software versie opstaat, die gaat ie dan draaien en na 10 seconde ofzo, KLAAR.

Wel zorgen dat je batterijen echt nokvol zitten voordat je de firmware gaat updaten, er kan dan niets mis gaan. Trust me, ik zit bij mijn speler al aan versie 1.3 :D

En ja, metal klinkt zwaar ok, maar ik heb ook een full bass - full treble eq gemaakt, en die mag er ook wezen :9 Lekker luisteren naar de cd van Delta Goodrem, wauw die kan pas zingen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door RonaldMade op 09-07-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, jammer van dat tasje... Op de site kan ik er niets over vinden. Misschien dat ik ergens in een winkel iets passends kan vinden.

Ik heb gisteravond nog een uurtje of twee liggen klooien met de user-eq om een geluid te krijgen dat een beetje overeen komt met wat ik op m'n thuis-cd krijg, met de dure Sennheiser koptelefoon.
Ik moet zeggen dat het geluid erg goed is. Ja, je kunt die oordopjes natuurlijk niet vergelijken met zo'n koptelefoon, maar er zit me toch een geluid in die iMP50! Had ik nooit gedacht! Misschien dat een Sennheiser MX400 oordoppenset een nog beter resultaat geeft. Maar ik ben erg tevreden.

Ikheb nu een eq als volgt: bass boost op 12, grafisch scherm instelling helemaal naar rechts. De bas is dus full. Treble heb ik wat minder: boost op 8 en grafiek ook helemaal rechts. Die is dus bepaald niet full! Maar ik vond het geluid anders tocj iets te scherp en hard worden. Zo als het nu is geeft alles een beetje dezelfde 'sfeer' als ik op m'n gewone cd-speler heb.

Om die eq in te stellen heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van die PROG knop optie, waarmee je een willekeurig stukje muziek kunt laten herhalen (A -> B) Ideaal! CD in m'n thuis-cd-speler en kopie in de iMP50 en vergelijken maar! Waar ik sowieso toch wel erg van onder indruk ben zijn alle opties en helemaal dat superdeluxe optiescherm...

Ik heb de manuals van de Philips EXP211 en Samsung MS55 gedonwload (zelfde prijsklasse) maar die zijn qua opties echt waardeloos, vergeleken met de iRiver!
Op de iRiver kun je (bijvoorbeeld) instellen hoe hard de biepjes zijn als je en knopje indrukt (kan ook helemaal uit), het contrast van de LCD, mp3 idtags wel of niet (en bij 'wel' heb je nog tig keuzes aan wat je ziet: titel-album-artiest in alle mogelijke combinatie), hij kan ook WMA en ASF aan, hij kan met twee klikken een volgende directory (volgens album) gaan afspelen, hij kan heel simpel alles spelen of stoppen zodra hij het laatste nummer uit een directory heeft gespeeld, je hebt veel eq-presets die tijdens het spelen makkelijk zijn op te roepen (je kunt trouwens alle opties wijzigen terwijl 'ie gewoon doorspeelt), verschillende soorten resume, fade in ja of nee, de mode knop kan je zo instellen dat 'ie alleen de modes laat zien die je wilt, zodat je niet door alle modes (want er zijn er nogal wat) hoeft te gaan om bij je geliefde mode te komen (die hij trouwens toch netjes onthoudt), de skip knop heeft verschillende voorkeuren, de.. eh... is iemand dit nog aan het lezen...? Denk het niet...

Nou ja, in ieder geval heb ik medelijden met de eigenaars van bijvoorbeeld de EXP211 want die kan dus helemaal niets in vergelijking met de iMP50. De LCD bijvoorbeeld heeft alleen maar nummertjes: geen titel of niets!

Al met al: TOPDING! Prachtig! Ik ben blij! :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie trouwens nog op de site dat de dure Slim modellen een Sennheiser MX300 oortelefoon hebben. De iMP50 heeft dus een andere, goedkopere. En nu vind ik 'm al goed klinken! Ik zat er over te denken een MX400 te kopen omdat die iets beter was dan de MX300. Maar die MX400 zal waarschijnlijk in verhouding nog véél beter zijn dat het dingetje dat ik nu heb! Dus nu denk ik er nog harder over een MX400 te kopen!

Zij hier mensen met een MX400? Klint het echt zo goed?

• RonaldMade
Nou, ik heb dus zo'n dure slim x en daar bij kreeg je mx 300.

Mijn mond viel open, er kwam echt zo'n goed geluid uit, dat ik er verbaasd van was, veel beter dan de sony dopjes die ik had (die duurder waren).

Het geluid van de sennheisers klinken altijd erg natuurlijk en bij de mx 300, vond ik het al helemaal geweldig, dus ik denk dat een setje mx 400 nog beter zal klinken.

Maar als je echt optimaal wilt genieten, dan ga je voor een sennheiser px 100 :9 :9 , ofzo die zijn cool ! het is een open hoofdtelefoon, die opvouwbaar is en waar een extreem goed geluid uitkomt. Maar als je liever dopjes hebt zou ik idd de mx 400 nemen en voor een hoofdtelefoon is een px 100 van sennheiser ook niet verkeerd.

• RonaldMade
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/297_1.jpg

Beschrijving.

De allerbeste oortelefoon set nu tijdelijk met 35% korting en gratis sennheiser strandbal

Overzicht
De laatste tijd worden MP3 spelers zoals o.a de iRiver iMP400, Freecom Beatman etc. standaard al met de iets goedkopere uitvoering van de MX400 geleverd (de MX300). De Sennheiser MX 400 'in ear' oortelefoon is de beste oortelefoon set die u kunt kopen op dit moment voor een MP3 speler. Volle klanken , diepe bassen en een perfecte afwerking.

Kenmerken:

Ideaal voor draagbare MP3 (CD) en MD-spelers.
Weergavebereik: 18-20.000 Hz.
Impedantie: 32 Ohm
Maximale geluidsdruk: 119 db
Kabellengte: Ca. 1 M.
2 jaar volledige fabrieksgarantie

bron: mp3cdspeler.nl

als ik zo eens zie zeg ik niet gek, geeft alle lage tonen erg goed weer, de hoogste tonen haalt ie weer net niet, maar dat merk je toch niet altijd. De geluidsdruk is heel goed te noemen en ook de garantie uiteraard.

En ze kosten tijdelijk maar € 10 !!! das geen geld :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Topicstarter
WOW! Ik heb net de Sennheiser MX 400 gekocht. Voor 9,89 bij de lokale Megapool... (Bye bye, mp3cdspeler.nl! En een strandbal heb ik al...) :) Hij was zelfs nog goedkoper dan de MX 300 (9,99)... 8)7 8)7 8)7

Toen ik 'm ff probeerde dacht ik.. mwah.. zonde van die tien euro... Maar even later was ik heel blij met m'n aankoop! En nog een uurtje testen later (vergelijken Sennheiser met iRiver oordop en m'n home-cd-set) was ik nog blijer!

Het grote, heel duidelijke verschil met die standaard doppen ligt 'm in de stemmen. Met de iRiver dopjes zijn die nogal schel en hard. Een beetje snijdend zelfs. Sleutelen aan de User EQ hielp niet echt: lagere treble boost zorgde voor veel te vlakke hi-hats en zo. En het hele geluid werd natuurlijk ook vlakker. Met de MX 400 komt alles op z'n plaats: de stemmen klinken eigenlijk gewoon zoals ze horen te klinken! Gewoon, vol en rond en zacht, zal ik maar zeggen. Zelfs schel gezongen gedeelten klinken gewoon goed (in bijvoorbeeld Polythene Pam van The Beatles is het verschil goed te horen!) Het mooie is dat geluiden die nog wel wat scherper mochten (hihats) ook scherper klinken! Maar wat te fel was, klinkt nu gewoon goed!

Als ik ze nu vergelijk geven die iRiver doppen bij bepaalde geluiden (stemmen, piano's, sommige gitaren) een typisch transistor geluid: te hard, schel en opvallend. Met de MX 400 klinkt alles prachtig.
Ik had in m'n home cd speler een cd en een kopie in de iMP50 en liet een nummer (ongeveer) synchroon draaien. Als ik nu overstap van de een naar de ander hoor ik nauwelijks verschil!!! Niet te geloven... Ook dankzij die sublieme User EQ mogelijkheid, natuurlijk!!!

Wat het nog opvallender maakt... voor m'n home-cd speler had ik een maand geleden een nieuwe koptelefoon gekocht (de Sennheiser HD 750). Daarvoor had ik een goedkopere Sennheiser. Die nieuwe was echt een goede koop: al m'n cd's klonken als nieuw: ik hoorde details die ik eerder niet gehoord had: en het geluid klonk voller, zo nu en dan alsof je het over de boxen speelde.
En in vergelijking met die setup is die iMP50 + Sennheiser MX 400 te vergelijken!

Ik ben dus echt superblij! Ik vond gisteren het geluid al goed. Toch had ik wel het idee dat ik na een uurtje luisteren en moe hoofd kreeg. En eerlijk gezegd, het idee om naar een hele cd te moeten luisteren met die scherpe stemmen trok me niet echt aan... Vandaar dat ik toch die MX 400 ben gaan halen. En ik heb dus geen spijt. Alles is nu zelfs nog beter! Kan je nagaan! :) :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 18:18 ]

• RonaldMade
Ik word soms ook moe van het luisteren naar de speler, misschien komt het wel doordat 245 nummers op 1 cd een beetje teveel van het goede is 8)7 8)7

Heb je btw al de firmware up-ge-date ? dan kan je zelfs 3 user EQ's aanmaken, das pas beter werk.. hmm lijkt wel op mijn radio die kennen er ook 3 aan })

[ Voor 35% gewijzigd door RonaldMade op 11-07-2003 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
;)

Ik vind die mp3 cd's ideaal! Ik moet niet denken aan een 'gewone' mp3 speler...
Ik heb afgelopen week via EAC bijvoorbeeld alle officiele Beatles (alles uit de jaren zestig plus de beide Past Masters) cd's op 1 cd gezet (128 kbit, anders pastte het niet): de hele collectie op 1 cd!!! Ideaal voor op vakantie! Probeer dat maar eens op zo'n mp3-speler!
En daarnaast heb ik nog 7 cd's met ander spul (the complete U2 en nog een gigantische berg aan muziek). Als ik dat allemaal wil beluisteren in m'n vakantie ben ik weer thuis voordat ik klaar ben... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:14:
Gisteren besteld via internet (met creditcard) en ik heb 'm nu al binnen! Perfect van www.mp3cdspeler.nl!
En een geluidje! Wow! Ik heb een cd vergeleken met m'n stereoset en Sennheiser 750 en de iMP50 met bijgeleverde oorfoontjes, en dat viel niet tegen. Beter nog: dat viel verschrikkelijk mee! Ik moet nog ff experimenteren maar ik denk dat alles met de Metal EQ preset het meest op m'n thuisset lijkt. Alhoewel ik never nooi Metal draai! Maar in ieder geval geeft die een lekker vol geluid wat goed past bij (bijvoorbeeld) de SCHITTERENDE nieuwe cd van Bruce Cockburn (You've never seen everything).

Er was echter een ding waar ik niet aan had gedacht en wat me opeens opviel en tegenviel: hoe draag je zo'n ding...? Er zit geen clip bij of zo. Niet dat ik het van plan ben, maar je hoort van mensen die joggen met die dingen! Moet ik er dan een hoesje voor kopen of zo? Zo ja, zijn er hoesjes die passen bij de iMP50...? Sowieso, ook al zit ik buiten in de tuin, dan nog vind ik het wel fijn als het ding ergens vast aan zit en niet gewoon los op tafel ligt of zo.

Hoe doen jullie dat?

Trouwens, bij het opstarten zie ik dat hij systeem 1.0 heeft. Er is al een nieuwere te verkrijgen, maar ik ben eigenlijk bang dat ik 'm verknal...

En o ja, er zit (en dat wist ik) geen adapter bij. Maar ik kan daarvoor toch elke willekeurige adapter gebruiken? (Ja, op de juiste V natuurlijk...)
als ik zou joggen met een mp3 speler dan zou ik hem gewoon in mn zak doen... er draait tog niks, dus dan gaat er ook niet zo snel iets kapot... en mocht er tog onlangs alles iets kapot gaan dan verzin je gewoon een vaag verhaaltje om een nieuwe te krijgen via de garantie... want als er eenmaal iets kapot gaat, dan gaan mensen hun verhaal vervormen zodat ze een nieuwe krijgen ;)

ik denk wel dat de meeste mensen die joggen en geen klip erbij krijgen hem zonder een klip draagen, wat kan er kapot gaan :*) ?

• RonaldMade
UHHHHHHHH, niet te snel roepen je hebt ook spelers met een harde shijf erin, die dan jou weer keihard uitlachen om de grootte van je speler etc..

Maar wij kunnen hun weer uitlachen over hun functies en natuurlijk hebben onze spelers ook een data transfer rate van maar liefst 700 MB per sec. Dat zie ik niemand na doen.

Ik vraag me af of deze ook later werken met 800 MB cd's ? Of ze zouden een firmware versie moeten maken dat we dvd's aankenne, dat zou pas über zijn :D :D :D

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMade op 11-07-2003 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
;)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 18:43 ]

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
Afbeeldingslocatie: https://secure5.nexternal.com/iriver/images/CD_Player_Case_medium.jpg
https://secure5.nexternal...75979030&Count2=893119454

en dit is wat u verder nog zoekt :)

[ Voor 51% gewijzigd door d33n op 12-07-2003 10:12 ]

Verwijderd

GiSaE schreef op 09 July 2003 @ 19:30:
Ik heb hem ook gratis gekregen, ding ligt nog in de doos om te verkopen :P
Hoe draag je zo'n ding... Ik heb een tasje van een soul DMP-01 waar ik meerdere cd's en de soul in kan doen, die gaat aan mijn riem, maarja, ik heb geen soul meer dus kan die imp50 erin, als ik die zou gaan gebruiken (kleine kans, ik ben nogsteeds verliefd op mijn ibead O+)
Gratis ? hoezo gratis (geven ze die dingen gratis weg bij mp3cdspeler)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[beetje offtopic maar toch ookweer niet]
Er is alweer nieuwe firmware (1.1) op
http://www.iriver.com/sup...=&category=&p_name=&word=

Kan je gewoon erin zetten, elke leek kan dat (zelfs ik :+) CDRW branden, stekker erin doen, CDRW ook, aanzetten en w88 tottie zichzelf uitschakeld. Klaar is Hellogoodbye :)
[/beetje offtopic maar toch ookweer niet]

Verwijderd

RonaldMade schreef op 11 July 2003 @ 18:27:
Ik word soms ook moe van het luisteren naar de speler, misschien komt het wel doordat 245 nummers op 1 cd een beetje teveel van het goede is 8)7 8)7

Heb je btw al de firmware up-ge-date ? dan kan je zelfs 3 user EQ's aanmaken, das pas beter werk.. hmm lijkt wel op mijn radio die kennen er ook 3 aan })
Even vraagje over die nieuwe firmware. Ik heb een imp-150 en heb laatst de firmware gedowngrade omdat de (nu inmiddels al weer 1 na) laaste firmware niet goed werkte met de resume voor meerdere CD's.
Nu ben ik wel geinterresseert in de 3 EQ's maar alleen als er een extreme EQ tussen zit? (Geluidspietlut hier wil de bass bij 200 hz 3 db demmen zodat de vocalen beter tot zijn recht komen met de UBER PX100 :P)
Is dat zo of zijn het 3 dezelfde user EQ's?

Ik heb een paar CDRW en die worden niet altijd even goed gelezen ,(m'n brander heeft ook soms problemen met fikken van die dingen) dus doe ik een upgrade liever met een CDR. Maar ik heb geen zin om een twee CDR's voor niks te gebruiken en weg te moeten gooien als blijkt dat er niks in de nieuwe firmware zit wat ik interressant vind en de resume fout nog niet gefixt is zodat ik weer moet downgraden.
Vandaar dak het maar ff vraag :)

• RonaldMade
Er zit (gelukkig) geen Extreme EQ tussen, hierover werd echt mega-veel geklaagd bij iRiver dat het zelfs slechter en magerder klonk dan de normale voorganger, dus dat zit er niet in.

De 3 EQ's zijn user eq's, die kan je helemaal zelf regelen kwa balans van de bass en treble, etc. Dus tenzij je ze allemaal hetzelfde aanmaakt zijn ze altijd verschillend.

Ook heeft de nieuwe firmware een optie voor multi-sesie cd's, die heb ik uit staan (waardoor andere cd's weer sneller laden :D )

Over de resume van meerdere cd's, daar heb ik geen last bij ondervonden ik kan zo een cd-tje erin doen van 2 maanden terug die hij weer fijn verder gaat spelen waar ik toen was gestopt.

Verwijderd

Dat geklaag kan ik me herinneren. Het probleem was dat je de bass niet genoeg kon boosten. Maar ik hou niet van overmatige bass. Er zit al meer dan genoeg in de px100. Daarom zal het leuk zijn als 1 van die drie EQ een extreme EQ zou zijn. Die heb ik op mijn iFP speler en toegegeven het is even frutten totdat je het goed hebt klinken, maar uiteindelijk kan je er meer mee.

Die resume problemen kwamen bij mij nadat die firmware waarmee je batterijen langer mee kunnen gaan uitkwam. Meer dan de helft van de tijd herkende die zelfs de tweede CD niet eens. En omdat ik nogal vaak even naar een liedje van een gewone CD wil luisteren en daarna weer me mp3 CD erin doe, vond ik dat erg lastig. Misschien een imp-150 probleem...

• RonaldMade
Misschien is het een probleem dat op misschien op 2 cd's de zelfde nummers staan, dat heb ik ook eens gehad, ik stond vol verbazing te kijken van: wa krijgen we nu weer ?

Misschien dat het ook daar aan kan liggen, maarja op het forum van iRiver is daar ook wel eens over geklaagd dat sommige spelers ineens weel minder cd's herkende als daarvoor, dus misschien ligt de fout wel gewoon bij de Firmware van iRiver idd.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-02 15:56
RonaldMade schreef op 10 July 2003 @ 10:03:
[afbeelding]

En ze kosten tijdelijk maar € 10 !!! das geen geld :9~ :9~ :9~
Ja, maar dan komt er ook nog eens 10 euro verzendkosten overheen :/

• RonaldMade
Ligt eraan ? als je in de buurt van die zaak woont of niet,

Bij de lokale megapool zijn ze ook erg goedkoop, ook iets rond de € 10.
Maar ze zijn zeker hun geld waard, ze klinken erg natuurlijk en geven de meeste tonen goed weer.

Maar de PX100 blijft de echte über-hoofdtelefoon

Verwijderd

RonaldMade schreef op 13 July 2003 @ 11:14:

Maar de PX100 blijft de echte über-hoofdtelefoon
Amen _/-\o_

Over die resume functie. Ik denk echt dat het de firmware is. Ik gebruik die functie dus heel vaak en het ging echt meer dan 50% van de tijd mis. Beetje teveel voor toeval. Teruggeflashed naar eerdere firmware en probleem opgelost.
Denk dat met dat nieuwe batterij besparende gebeuren er meer opgeslagen moet worden in het geheugen en misschien dat dat het net wel/net niet aankan.

Maar goed, das maar mijn leken verklaring :)

• RonaldMade
Ja, nu je het zegt die ondersteuning voor allerlei talen en firmware gedoe, dat vreet natuurlijk geheugen weg, misschien dat het daardoor wel kan zijn dat je minder albums kan opslaan in het geheugen.

Het vreemde is dat de chinese talen (ja simpel en die rare tekens) dat die wel tot 16 MB innemen ofzo ? Als ze dat nou er eens konden afgooien bij de Europese Firmware, dan konden er heel wat andere zaken op.

Maarja, zoals vele andere problemen is dit ook al voorgelegd aan iRiver en we zullen de komende maanden wel gaan zien wat ze met de suggesties doen :)

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Sry voor de kick, maar ik zit er ook over te denken om een mp3 cd-speler te kopen (geen mp3-speler dus). Ik hoor hier veel goede dingen over de Imp50 (doet me denken aan die beesies uit Dungeon keeper 8)7) en omdat die ook nog eens vrij zacht geprijsd is (94 euro toch?), lijkt me dit een leuk dingetje om te kopen.

Nog niet zo lang geleden heb ik echter een MD speler gekocht (Sharp) maar daar ben ik niet zo tevreden over, vooral het realtime-opnemen vind ik klote....

Daarom wil ik een mp3-cd speler hebben :)

Iemand nog andere aanraders naast de iMP 050?

Hmpf... :( Wil iemand mijn MD recorder/player kopen :?

• RonaldMade
Ja, een hele grote aanrader zijn de IMP-400 en IMP-550, ze zijn zeker een heel stukje duurder, maar er komt binnenkort nieuwe firmware aan die Extreme3D geluidseffecten meebrengt (de 550 heeft die zelfs al). dit kan alleen met spelers die een DSP proc hebben en geen Risc die de series beneden de IMP-400 hebben, dus ook de 50.

Als je niet veel waarde aan dat extra beetje 3D geluid hecht, en nieuwere EQ's dan kan je goed gaan voor een IMP-50 of IMP-150, dit zijn al erg goede spelers en verslaan menig philips / samsung... etc spelertje.

• da_rippah
Tjah, ik ben niet van plan om er erg veel aan uit te geven. Het moet gewoon vrij goede kwaliteit geluid geven, hij moet makkelijk in gebruik zijn (dus snel liedjes inladen, makkelijke interface en software (evt.) enzo) En het liefst zo klein mogelijk. De imp50 ziet er nogal log uit, is dat ook zo?

• RonaldMade
Ja, de IMP-50 is een vrij grote speler ter vergelijking:

IMP-50 : Dimension Approx. 130(W) X 140(L) X 28(H)mm
Weight Approx. 220g (excluding batteries)
Operational Temperature 0 ¡ÆC ~ 40 ¡ÆC

IMP-400: Dimension
Approx. 130.5(W) X 140(L) X 16.7(H)mm
Weight
Approx. 193g (Excluding Batteries)
Operational Temperature
0 ¡Æ C ~ 40 ¡Æ C

IMP-550: Dimension Approx. 128 x 136 x 13.7mm
Weight Approx. 145g(Excluding Batteries)
Operational Temperature 0 ¡ÆC ~ 40 ¡ÆC

je ziet dus de IMP-400 is al veel platter dan de IMP-50, de IMP-550 is ook nog eens platter als kleiner dan de IMP-400, dus wil je een kleine en dunne MP3cdspeler, ga dan voor de 400, of als je het geld ervoor over hebt de 550.

Kwa interface werkt alles hetzelfde kwa bediening gaan de IMP-50 via het toetsel zelf zonder verlichte lcd en de 400 en 550 met afstandbediening en verlichte lcd.

De firmware op de spelers zelf schelen niet veel, behalve dan de nieuwe functies die eraan gaan komen.

[ Voor 17% gewijzigd door RonaldMade op 29-07-2003 19:11 ]

• da_rippah
Hmm, als ik het zo bekijk heb je voor meer dan 100 euro meer alleen een plattere cd speler + afstandsbediening :?

• RonaldMade
Klopt, en binnenkort ook beter geluid dan uit de IMP-50, maarja iRiver staat al bekend om zijn uitstekend geluid, dus veel zal het idd niet maken.

De IMP-150 is ook nog een optie maar die is wel iets groter en dikker dan een IMP-50 maar wel met afstandbediening en kost € 119, maarja de 50 is gewoon een uitstekend spelertje.

• da_rippah
Hmm, is die iMP 50 er alleen in het blauw? ik vind hem eigenlijk nogal lelijk...

• RonaldMade
Ja, dies alleen in het blauw ik vind hem nou ook niet bepaald prachtig de zilveren met zwarte IMP-150 ziet er meteen een heel stuk beter uit.

Ik snap niet waarom ze die speler eigenlijk net zoals de dure modellen in 2 kleuren uitgeven, zal wel niet rendabel zijn.

• da_rippah
Welke heb je zelf eigenlijk? Of heb je geen Iriver?

• RonaldMade
*kijkt geschokt*

*is iRiver fan*

Ik heb zelf de IMP-400 toen ie pas uitwas in nl, is erg goed spelertje. heb btw de rode versie die ziet er megastrak uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/236_1.jpg

edit: ik heb er ook de px 100 hoofdtelefoon bijgekocht, dan klinkt het geluid pas echt goed, maarja die licht nu in de vriezer, dankzij mijn zusje.......

[ Voor 43% gewijzigd door RonaldMade op 29-07-2003 20:50 ]

• da_rippah
Hmm, ik ken iemand die hier de zilveren variant van heeft... Maar €199 vind ik toch wel veel geld (hoewel hij er wel :9~ uitziet ja....) mag ik hem niet overkopen?? :P

• RonaldMade
*kijkt nog geschokter*

*pakt speler en rent hard weg*

Je, ken wachten totdat hij in prijs is gezakt, je kan kijken of je hem kan overkopen (van iemand anders !!!!!!!!!!!!!) of je kan ff langer doorsparen. of je gaat voor een goedkopere iRiver zoals de IMP-150 of IMP-350 als je die nog kan vinden.

IRiver IMP-350
Digitale Mp3 Wma Cd Speler imp350Winkel Prijs: €279.99Onze Prijs: 169,79
Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/coolelectronicsnl_1748_1383482

te koop bij: http://www.coolelectronics.nl/ (ken ik niet)

[ Voor 46% gewijzigd door RonaldMade op 29-07-2003 20:57 ]

• da_rippah
:D

Haha, nee ik kijk nog wel, het lieftst heb ik natuurlijk eentje met a.b. en een beetje een mooi uitziende, maar ja, ik kijk wel wat ik van mijn vakantiewerk overhou, dat zal wel genoeg zijn :Y)
Pagina: 1