Lite-on past niet in thermaltake Xaser 5000?

Pagina: 1
Acties:

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben bezig zelf een pc in elkaar te zetten. Ik heb als kast de thermaltake Xaser 5000. Nu wou ik mijn dvd-speler en writer van lite-on in mijn kast plaatsen. Je moet dan van die klemmetjes die bij de kast zaten aan de drive schroeven. En dan er in plaatsen dus. Het probleem is dat de voorkant van beide drives ongeveer een halve centimeter uitsteekt. Het sluit dus niet goed aan met de voorkant van mijn kast... :(
Nu kan je die klemmetjes op drie standen vast schroeven, ik heb ze in alle drie de standen gehad maar het gaat niet passen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dit oplossen???
Het is namelijk behoorlijk iritant!

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

die schroefjes zitten bij mij op mijn liteone in het achterste gaatje (zover mogelijk naar de achterkant) als je er nog ff pcies het type bijzet kan ik helemaal vergelijken. je moet ze wel "vastkillken" hoor .. !!

... MMORPG Addict.

• Andre-85
  • Niet online
Ik heb de schroefjes in alle standen gehad maar het past niet. De drives kunnen er echt niet verder in.
dvd: Lite-on 16x48x
writer: Lite-on CD Re-witer 52x24x52x

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Die dingen steken altijd een stuk uit nog. Tenminste als je de voorkant van je kast er nog niet hebt opzitten. Maar volgens mij heb je die er al wel opzitten. :7
Dan zou ik gewoon nog ff verder gaan met prutsen. :P Het moet echt wel passen.
CD en DVD spelers hebben allemaal standaard maten. Beetje raar als ze daar niet rekening mee houden bij Thermaltake. ;)

• Andre-85
  • Niet online
Nou dat is het idd. Het vervelendste is nog dat het deurtje dat op de kast zit ook niet dicht kan :'(
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nog kan doen want op deze manier gaat het niet passen!!!
Zijn er misschien bay klemmetjes te koop die je zelf op maat kan maken ofzo?
Zijn er mensen die dit probleem ook kennen?

[ Voor 12% gewijzigd door Andre-85 op 09-07-2003 19:35 ]

Lorem

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
moeten de klemmetjes niet toevallig andersom?
het hoort wel te passen namelijk

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Je doet echt iets verkeerd, en je uitleggen wat snap je zelf denk ook wel.
Er zijn standaard maten voor, waar die gaatjes moeten zitten.

Sommige kasten hebben zelfs pijlen ervoor, of alleen juist op die plek een gaatje.

Je hebt ze er gewoon verkeerd(om) op zitten :)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Klemmetjes zitten verkeerd om... Check dit even.. Moet passen

• PegOpDeWeg
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ehm.. ik heb een xaser6000 en daar zitten ze ook.
Volgens mij vergeet je de drive verder te duwen.. hij moet namelijk klik zeggen.
Heb er een liton cdrw en een pioneer dvd writer inzitten en passen alletwee.
Sterker nog ze hebben beide exact dezelfde gaatjes in gebruik op de sleetjes..

die blikken klemmetjes aan beide kanten van drive naar de drive toe duwen en erin proppen.. moet lukken

[ Voor 16% gewijzigd door PegOpDeWeg op 09-07-2003 20:49 ]

"It's better to burn out, than fade away"

• Andre-85
  • Niet online
Nee de klemmetjes zitten echt niet verkeerd om! Kan eigenlijk maar op een manier logisch gemonteerd worden. Dat zit echt goed! Ik heb ondertussen van alles geprobeerd op alle manieren maar het werkt echt niet. Heeft iemand nog een goed idee???

Lorem

Verwijderd

Ja, nog een keer controleren :P

Klinkt misschien heel flauw maar je doet het echt niet goed.

Je moet het meest achterste gaatje van de rails op het meest voorste gaatje van je brander zetten, dan zit hij zover mogelijk naar achter.

• Andre-85
  • Niet online
Dat snap ik ook maar de klemmetjes zitten goed! Het zegt klik en dan zit het ook echt vast! ik snap er echt niks meer van!

Lorem

• PegOpDeWeg
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Kijk ook of de drive wel op de goeie hoogte ligt.. ff achterkan controlleren of de sleetjes tegen een uitsteeksel aan duwen i.p.v. er langs... andere slot proberen... lijkt me zo sterk dat het niet gaat passen.

Staat je cd lade nog open >:)

ja de achterste gaatjes..

Vraagje: gaat de cd lade aan de binnenkant van je kast open of komt ie er aan de buitenkant uit... :+

[ Voor 57% gewijzigd door PegOpDeWeg op 09-07-2003 20:56 ]

"It's better to burn out, than fade away"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten de klemmetjes aan beide kanten van de drive er even ver op.
Volgens mij gebruikt Xaser dezelfde manier als Chieftec.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Het lijkt me op dit moment ff het meest handig als je ff een plaatje van de situatie schiet, kunnen we meekijken en beter meedenken ;). Heb je andere drivers erin die wel passen, zit er geen draad in de weg? Want zo komen we nergens :).

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 09-07-2003 21:01 ]

Verwijderd

Andre-85 schreef op 09 juli 2003 @ 20:50:
Dat snap ik ook maar de klemmetjes zitten goed! Het zegt klik en dan zit het ook echt vast! ik snap er echt niks meer van!
Je hebt passen en passen.

Ik krijg ook wel in bijna alle mogelijkheden die klemmen er in, maar dat betekent niet dat de driver ook goed zitten.
Dan kunnen ze nog te ver naar voor/achter of boven/beneden zitten.

Daar moet je dus op letten.

En dat krijg je dus voor elkaar door te proberen.

Terw_dan: ze zijn idd hetzelfde :)

• Andre-85
  • Niet online
Het probleem is opgelost. De drives werden geblokkeerd door door een ijzeren lipje aan de binnenkant van de bay. Die heb ik hardhandig verwijderd >:) en nu passen ze wel...
Bij deze iedereen hartelijk bedankt voor je reactie! _/-\o_

Lorem

• _XipHiaS_
  • Niet online
Andre-85 schreef op 09 juli 2003 @ 21:17:
Het probleem is opgelost. De drives werden geblokkeerd door door een ijzeren lipje aan de binnenkant van de bay. Die heb ik hardhandig verwijderd >:) en nu passen ze wel...
Bij deze iedereen hartelijk bedankt voor je reactie! _/-\o_
Zucht... die lipjes zitten daar niet voor niets, die voorkomen dat je drives achterin de kast flikkeren... hoewel daar je voeding zit maar ok. Je hebt niet perongeluk de verkeerde sliders gebruikt van een andere kast? Zonde toch om de kast dan maar de schuld te geven en die met tools te lijf gaan.... ok, niet dat we daar vreemd van zijn op GoT, maar we proberen meestal wat te verbeteren, maar of dit voor de toekomst nou zo handig was :\.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 09-07-2003 21:37 ]

Pagina: 1