FreeDB en CDDB

Pagina: 1
Acties:

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 15:35
Wel, ik wou eens beginnen met mijn cd collectie om te zetten naar mp3 omdat ik zopas een mp3 auto raido gekocht heb.
Ik heb een goed programma gevonden genaamd "Easy CD-DA Extractor".

Maar ik heb een probleempje met oudere minder bekende cd's. Easy CD-DA Extractor gebruikt de FreeDB (www.freeDB.org) om artist , title enz. in te vullen. Geen probleem bij cd's van internationaal bekende artiesten, maar cd's zoals bijvoorbeeld mijn zillion compilaties, boccaccio compilaties enz... staan niet in de FreeDB.

De meesten staan daarentegen wel in de grotere CDDB van gracenote (www.cddb.com). Maar spijtig genoeg weet ik niet hoe je Easy CD-DA Extractor moet configureren om de CDDB te gebruiken ipv de de FreeDB.

Dan heb ik maar eens op de site van gracenote gekeken om een prog te downloaden dat wel gebruikt maakt van de CDDB. Vreemd genoeg zijn er niet veel bekende rippers die gebruik maken van de CDDB. Heb een voor mij onbekend programma gedownload genaamd Music Media ofzo, maar de resultaten na het rippen van de CD waren niet om aan te horen. Ook veel minder opties dan Easy CD-DA Extractor.

Nu mijn vraag is, weet er iemand hoe je met CD Extractor kan connecteren met de CDDB of weet iemand een GOED programma dat gebruikt maakt van de CDDB?

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb hetzelfde probleem gehad en er is helaas naar mijn weten geen goede oplossing. Voor CDDB is namelijk een licentie nodig. Je kunt echter heel makkelijk vanaf winamp (die CDDB gebruikt) de titels kopieren. Als je daarna de nieuwe CD upload naar de freeDB server dan wordt die ook nog eens beter. Geen volledige winst voor jou maar wel een beetje winst voor iedereen :)

Life of a Lemmus Total Hardware 1999