Ik had het plan om een microfoon in je systeem kast te hangen en een luidspreker boven op de kast met de opening de kast in, dan moet je het geluid wat je opvangt met je microfoon via een versterker uit fase op je box aansluiten en dan wordt het geluid geneuraliseerd. en heb je dus een geluids arme kast! Maar hoe voer ik dit presies uit?
ik betwijfel of het gaat werken
wel leuk idee
wel leuk idee
Where is it?
Verwijderd
In theorie moet het natuurlijk kunnen, maar ik weet niet of het ook gewoon zomaar werkt met een eenvoudige microfoon. Lijkt me nogal een erg secuur werkje om het precies in tegenfase te krijgen.
er bestaan al setjes met een hoodtelefoon die je op kan zetten en die dan het straat geluid neutraliseerd!
Verwijderd
leuk idee,maar:
ten eerste moet de kwaliteit van de microfoon hoog zijn(anders nog meer lawaai)
ten tweede
er bestaan zog. buik en ......lijnen (kan er ff niet opkomen....) de een versterkt en de ander dooft uit.....:):):)
ten eerste moet de kwaliteit van de microfoon hoog zijn(anders nog meer lawaai)
ten tweede
er bestaan zog. buik en ......lijnen (kan er ff niet opkomen....) de een versterkt en de ander dooft uit.....:):):)
je hebt tegenwoordig van die handige gele oordopjes in de handel.
Dit is al een redelijk "oud" idee.
Een tijdje geleden is d'r op Discovery een (kort) programma over geweest. (ging toen om een grasmaaier, als ik me niet vergis)
't grootste probleem is wel dat je je speaker niet precies op dezelfde plek kunt krijgen als de geluidsbron (en er zijn meerdere bronnen
)
Verder is het ook nog zo dat 't geluid van bijvoorbeeld je fans bestaat uit een heleboel verschillende frequenties met een zeer breed spectrum.(koel-ribben bijv. zitten tov de draaiende fan niet allemaal op dezelfde afstand) Theoretisch zitten d'r alle frequenties in.... Ruis dus.
Dit is zeer lastig precies in tegenfase te zetten (zeg maar bijna onmogelijk.)
Dus rekening houdend met zeer veel variatie in....
- temperatuur (geluidssnelheid dus)
- afstand
- frequentie (ook te maken met snelheid)
- beperkte bandbreedte(van je mic/speaker)
- etc.
Lijkt me dit niet echt mogelijk.
't lijkt me eenvoudiger om een veel groter koellichaam te kopen waardoor je een lichtere fan nodig hebt, danwel waterkoeling om de compu een beetje stiller te krijgen.
Of een langzamere CPU (wordt minder warm...) 486SX bijv
Een tijdje geleden is d'r op Discovery een (kort) programma over geweest. (ging toen om een grasmaaier, als ik me niet vergis)
't grootste probleem is wel dat je je speaker niet precies op dezelfde plek kunt krijgen als de geluidsbron (en er zijn meerdere bronnen
Verder is het ook nog zo dat 't geluid van bijvoorbeeld je fans bestaat uit een heleboel verschillende frequenties met een zeer breed spectrum.(koel-ribben bijv. zitten tov de draaiende fan niet allemaal op dezelfde afstand) Theoretisch zitten d'r alle frequenties in.... Ruis dus.
Dit is zeer lastig precies in tegenfase te zetten (zeg maar bijna onmogelijk.)
Dus rekening houdend met zeer veel variatie in....
- temperatuur (geluidssnelheid dus)
- afstand
- frequentie (ook te maken met snelheid)
- beperkte bandbreedte(van je mic/speaker)
- etc.
Lijkt me dit niet echt mogelijk.
't lijkt me eenvoudiger om een veel groter koellichaam te kopen waardoor je een lichtere fan nodig hebt, danwel waterkoeling om de compu een beetje stiller te krijgen.
Of een langzamere CPU (wordt minder warm...) 486SX bijv
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
buiken en knopen. heeft betrekking op staande golven. in een buik wordt de golf versterkt terwijl hij in een knoop totaal uitgedoofd is.
Het idee achter die antifase is dat je een staande golf creert die een en al buik is.
Probleem is dat het gewoon niet lukt zonder audioprocessor. Ivm de vershillende geluidsbronnen en de specifieke dynamiek van je microfoon wordt zo complex dat je zonder verdere bewerking van je microfoon output alleen maar meer herrie creert.
Het idee achter die antifase is dat je een staande golf creert die een en al buik is.
Probleem is dat het gewoon niet lukt zonder audioprocessor. Ivm de vershillende geluidsbronnen en de specifieke dynamiek van je microfoon wordt zo complex dat je zonder verdere bewerking van je microfoon output alleen maar meer herrie creert.
Het grootste probleem is dat geluid zich bolvormig voortplant vanuit de bron, en dat dus, tenzij je de tegen-fase-luidspreker op exact dezelfde plek als je bron hebt staan, je het geluid op sommig punten zult doven, maar op andere punten zult verdubbelen. Wedden dat jou hoofd dan precies op de plaats van een verdubbeling zit !
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1