Aiwa stereosetje geeft maar aan een kant geluid

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Aiwa stereosetje waar de 3-CD wisselaar van stuk is gegaan. Ik heb inmiddels een nieuwe gekocht en deze oude heeft een plaatsje gekregen naast mijn PC. Dit werkte verder allemaal prima, tot gisteren. Ik had die middag 2 Speakers die bij mijn monitor zaten getest, aan mijn PC gaven ze maar heel zacht geluid zelfs met de geluidskaart op z'n hardst. Ik heb ze dus toen op de headphone uitgang voorop m'n stereosetje aangesloten. Toen deden de monitor speakertjes het wel, alleen moest ik op mijn PC een heel hard volume instellen en op het stereosetje ook. Toen heb ik die speakertjes dus maar weer opgeborgen en ging weer verder met mijn dagelijkse bezigheden. 'S avonds kwam ik er ineens achter dat er uit 1 speaker die bij het stereosetje hoort geen geluid meer kwam, uit de andere wel. Ik heb toen de speakers achterop het setje omgewisseld, en het werkende kanaal was ook omgewisseld, het ligt dus niet aan de speakers of de kabel naar de speakers. Aan de PC ligt het ook niet want als ik hem op Radio zet heb ik het probleem ook, het zit dus ergens in dat ding.

Normaal zou ik zeggen, dat ding is gewoon kapot, maar het vreemde is dat ik nog wel gewoon stereo geluid heb uit de headphone uitgang :?

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met mijn versterker :?

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Schakelen je speakers gelijk uit als je een hoofdtelefoon er in plugt? Ja, dan zit er iets scheef met die aansluiting. Het kan ook zijn dat de versterker genoeg power levert voor een hoofdtelefoon, maar niet voor speakers

An 11 is a 10 that swallows

• Erik1
  • Niet online
De speakers gaan normaal ook uit als je er een hoofdtelefoon inplugt, dat is dus nu niet anders, behalve dan dat er maar een speaker uit gaat want die andere komt geen geluid uit 8)7

• Erik1
  • Niet online
WTF hij doet het ineens weer :?

Ik word gek 8)7

nou maar hopen dat het probleem niet terugkomt ;(

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
Brak stekkertje???
Of brak stopcontact.
Als ik het zo lees lijkt met dat wel het geval, want je maakt met zacht/geen geluid slecht/geen contact. Met goed geluid dus wel.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat grappig dat ik dit nu tegenkom :) Ik heb in feite hetzelfde probleem sinds een weekje. Af en toe doet mijn rechterkanaal (speaker is goed) het niet. Na even bij de hoofdtelefoonaansluiting voorop gepielt te hebben doet ie het dan weer. Ik vermoed dat door het vele in en uitpluggen van een hoofdtelefoon de printbanen of aansluiting wat slecht is geworden.

Probleem zit hem zeer vermoedelijk bij de koptelefoonaansluiting, slecht contact etc. Openmaken, contacten en printplaat controleren en zonodig de soldeerbout hanteren :Y)
Pagina: 1