Toon posts:

[Frontpage] Achtergrond van tabel niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met photoshop een website design gemaakt, en dat in stukjes geknipt en in een tabel ingevoegd. Nu heb ik een probleem:

De site ziet er prefect uit als ik alle stukken gewoon invoeg, maar de linderkant moet ik invoegen als een achtergrond figuur van de cel. Als ik dat doe, ziet de layout er niet meer uit, want het linker figuur is opgeschroven naar links... Dus je ziet het maar voor een deel.

Wat kan ik doen? Wat doe ik fout? :'(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

voorbeeldje? code?

Intentionally left blank

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 18:28:
Ik heb met photoshop een website design gemaakt, en dat in stukjes geknipt en in een tabel ingevoegd.
Ik mag hopen dat je dat gedaan hebt met ImageReady en Save As HTML. Dat knippen en tabellen maken doet 'ie dan helemaal volautomatisch. Als je elke keer je piece gecropt hebt en dan als GIF hebt gesaved... :D.
Nu heb ik een probleem:

De site ziet er prefect uit als ik alle stukken gewoon invoeg, maar de linderkant moet ik invoegen als een achtergrond figuur van de cel. Als ik dat doe, ziet de layout er niet meer uit, want het linker figuur is opgeschroven naar links... Dus je ziet het maar voor een deel.

Wat kan ik doen? Wat doe ik fout? :'(
Tabellen niet gebruiken voor layout te maken - DIV's zijn daar geschikter voor. Wat ik me zo voorstel (even zeggen als 't niet goed is) is dat de tabel wel allemaal netjes de image sizes heeft genoteerd, maar de sizes van de aparte cellen dus niet. Die afmetingen kun je ook instellen met td height/width e.d.

Misschien zit hier iets nuttigs voor je tussen : http://www.w3schools.com/html/html_tables.asp

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 09-07-2003 18:40 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu gefixd, maar nu heb ik een nieuw probleem. Ik heb bij de tabel alles 0 opgegeven. dus geen rand ect. Maar er zit nu wel een witte lijn in de layout tussen de twee cellen.

Code van mijn site'je:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Nieuwe pagina 1</title>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" width="704" height="363" cellspacing="0" cellpadding="0" bordercolor="#C0C0C0">
    <tr>
      <td width="171" height="400">[img]"uden.jpg"[/img]<br>
        [img]"home.jpg"[/img]<br>
        [img]"flix.jpg"[/img]<br>
        [img]"halloffame.jpg"[/img]<br>
        [img]"forum.jpg"[/img]<br>
        [img]"email.jpg"[/img]<br>
        [img]"designolivier2.jpg"[/img]</td>
      <td width="517" height="400" background="linkerkantgoed.jpg">
        <p align="center">yoooooo</td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

</body>

</html>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

je images display: block geven, een <br> na je laatste image, of gewoon zorgen dat er geen spaties of enters tussen je code zitten.

dit is wel allemaal vrij basic; die link van Yoozer kan je vast wel verder helpen :)

edit: de widths en heights die je voor je cellen opgeeft komen trouwens niet overeen met wat in je table-tag staat

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 09-07-2003 18:48 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.