Voor een aankomend project ga ik heel wat foto's heel snel moeten resizen en voorzien van een copyright. Hiervoor heb ik een batch gemaakt in photoshop maar nu zit ik met twee problemen. Het eerste probleem is dat ik de foto's nadien terug moet saven als jpg. De filename moet niet veranderen (dus DSCN0248.jpg blijft gewoon DSCN0248.jpg, alleen is hij dus verkleind en voorzien van een copyright). Ik heb geprobeerd op alle manieren die ik kon vinden maar wat ik ook doe, photoshop blijft voortdurend vragen in welke mate de jpeg gecomprimeerd moet worden, dit wil ik helemaal niet, ik wil een standaard compressie ingeven (8 - high) en alle foto's moeten meteen zo gesaved worden zodat er geen tussenkomst van de gebruiker nodig is om de foto's te resizen.
Ten tweede doe ik dit nu via automate -> batch maar hier moet je dan telkens een folder en zo ingeven...Ik zou graag een .exe hebben die automatisch de batch uitvoert op de files die in de map waarin de exe staat aanwezig zijn...Ik dacht dat dit via Create Droplet ging maar als ik dat probeer opent hij mijn foto's niet en start hij enkel photoshop op...
Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is wel een belangrijk project (en het moet bijna volledig geautomatiseerd verlopen en is veel meer dan enkel dit, dus dit wil ik zeker en vast vol automatisch)
Ten tweede doe ik dit nu via automate -> batch maar hier moet je dan telkens een folder en zo ingeven...Ik zou graag een .exe hebben die automatisch de batch uitvoert op de files die in de map waarin de exe staat aanwezig zijn...Ik dacht dat dit via Create Droplet ging maar als ik dat probeer opent hij mijn foto's niet en start hij enkel photoshop op...
Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is wel een belangrijk project (en het moet bijna volledig geautomatiseerd verlopen en is veel meer dan enkel dit, dus dit wil ik zeker en vast vol automatisch)