Websites werken niet meer (o.a Google)

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 23:23
Ik heb al een tijdje het probleem dat sommige websites niet meer inladen. Er komt nooit een 404 of iets dergelijks, maar de pagina's worden gewoon niet in geladen. Het blauwe balkje onderin IE loopt wel, maar dat doet-ie maar heel even en daarna stopt-ie ook.

Tamelijk irritant, aangezien Google nu niet meer bij mij werkt... :/.

Iemand een oplossing? :)

[ Voor 3% gewijzigd door TMC op 09-07-2003 17:53 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hmmzz...
Heb je een proxy ingesteld staan in je settings, zijn de DNS-servers die je gebruikt brak of staat je browser op offline werken, zodat hij alleen in je cache kijkt (die laatste kan eigenlijk niet).
Mijn advies is (dus): check al je instellingen (internet-settings & TCP/IP-settings bij het netwerk) en kijk hoe ze staan en wat er gebeurt als je daarmee aan de slag gaat.

Wat gegevens daarvan zou trouwens ook wel tof zijn. Onder andere: manier van internet toegang, proxy, DNS-servers, proxy. Verder natuurlijk ff checken op 'foute' software zoals bijvoorbeeld new.net

My personal website

Verwijderd

is dat ook als je gewoon een site intypt of is dat als je een link aanklikt? Want dat 2de heb ik ook een keer gehad, heeeeeeeeeeel irritant :(

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

http://216.239.51.99

Doet deze het wel? Dan is je DNS brak. Als deze het ook niet doet, ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan je DNS server.

Dividend for Starters

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 23:23
OZ-Gump schreef op 09 July 2003 @ 18:08:
Hmmzz...
Heb je een proxy ingesteld staan in je settings, zijn de DNS-servers die je gebruikt brak of staat je browser op offline werken, zodat hij alleen in je cache kijkt (die laatste kan eigenlijk niet).
Mijn advies is (dus): check al je instellingen (internet-settings & TCP/IP-settings bij het netwerk) en kijk hoe ze staan en wat er gebeurt als je daarmee aan de slag gaat.

Wat gegevens daarvan zou trouwens ook wel tof zijn. Onder andere: manier van internet toegang, proxy, DNS-servers, proxy. Verder natuurlijk ff checken op 'foute' software zoals bijvoorbeeld new.net
:X. Beetje dom om wat gegevens te vergeten idd...

Iig, deze computer zit dus in een netwerk, en de internet verbinding komt bij de andere computer binnen. Verder zit ik niet achter een proxy ofzo.

Bij de TCP/IP instellingen staat alles gewoon op automatisch (DNS-servers en IP adressen dus).
PromWarMachine schreef op 09 July 2003 @ 18:14:
http://216.239.51.99

Doet deze het wel? Dan is je DNS brak. Als deze het ook niet doet, ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan je DNS server.
Doet het niet :X. Wat kan het dan zijn?

Iig bedankt voor de hulp :).

[ Voor 9% gewijzigd door TMC op 09-07-2003 19:11 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je slim bent pak je het stapje voor stapje aan. Een stappenplan zou KUNNEN zijn:

• Kijk of de PC die internet deelt wel kan internetten
• Kijk of de PC die niet kan internetten, wel de internet PC kan bereiken
• Kijk of je naar buiten kunt pingen
• Kijk wat er gebeurt als je in een dos-scherm tracert ip-adres intypt (waarbij je 'ip-adres' natuurlijk vervangt door een _extern_ ip-adres ;)) Hierdoor kun je bijvoorbeeld zien of 't ip-adres wel geresolved wordt
• Controleer alle instellingen van de internet PC en kijk of de betreffende PC netwerktechnisch gezien in dezelfde range valt

Als je die stappen uitvoert, kun je in ieder geval kijken waar het prbleem vandaan komt, vervolgens kun je/kunnen we verder gaan zoeken ;)

My personal website

Pagina: 1