Toon posts:

[IE] Extensies juist koppelen aan IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een een of andere wijze heb ik de links naar internet explorer verkloot, nu opent ie html files enzo met C:\PROGRA~1\INTERN~1\IEXPLO~1.EXE, maar hij moet het gewoon met C:\Program Files\Internet Explorer\Iexplore.exe openen. Dit is vooral irritant omdat ik vanuit msn en irc geen links meer kan openen. Ik heb al geprobeerd om IE 6.0 SP1 te installeren, maar die maakte de associaties niet opnieuw. Ook heb ik 'check automatisch of Internet Explorer de default browser is' aangevinkt. Aangezien er 5987420 file types gekoppeld zijn aan IE, voel ik er weining voor om dit handmatig te doen. Hoe kan ik de associaties opnieuw maken? Of heeft regedit een Replace functie, daarmee zou het nl ook moeten lukken om in HKEY_CLASSES_ROOT alles te replacen naar het juiste pad

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 17:40 ]

Verwijderd

Start, Instellingen, Configuratiescherm, Mapoties, Bestandstypen

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei: er zijn ontzettend veel bestandtypen gekoppeld aan IE, en ik voel er weinig voor om dat handmatig te doen

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 15:25
Welk besturingsysteem heb je btw. Als je de optie systeemherstel hebt zou ik die maar eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
windows nt 5.01.2600, geen systemrestore
ik heb het al opgelost, toch maar met regedit alle IEXPLO~1 matches handmatig vervangen met het juiste pad. Het werkt

Verwijderd

WIC RegistryReplacer
Freeware.

Maak eerst een backup (File->Export met standaard regedit), en let goed op met wat je vervangt (vooral in het kader van tikfouten, heb ervaring :) )

edit:
Net ff te laat... naja, misschien heeft iemand anders er nog wat aan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk, aan jou heb ik wat! thnx

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je kunt ook ergens in het IE-tools menu aanvinken dat IE moet checken of ie default browser is. Het is heel lang geleden dat ik die browser gebruikt heb, dus ik weet niet meer precies waar.

Zoef

Pagina: 1