Toon posts:

Windows Server 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK ben bezig met het opzetten van een server, alleen kom aan een aantal dingen niet uit...

Als ik de pc opstart krijg je zo'n inlogschermpje. Ik log in als Administrator zonder wachtwoord, maar nu wil ik graag dat het inloggen automatisch gaat. Dus dat ik geen inlogscherm meer krijg maar automatisch onder administrator zit.

De pc moet ook opstarten zonder toetsenvord, muis en monitor. Monitor kan je zo afkoppelen geen probleem. Maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij ook volledig opstart in windows zonder keyboard en muis? Moet ik dan iets in de bios of windows disabelen?

Bedoeling: Met een druk op de knop dat de pc opboot in windows, zonder enige schermpjes dat ie niet door boot.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 17:19:
Als ik de pc opstart krijg je zo'n inlogschermpje. Ik log in als Administrator zonder wachtwoord, maar nu wil ik graag dat het inloggen automatisch gaat. Dus dat ik geen inlogscherm meer krijg maar automatisch onder administrator zit.
Dat is een security risk. Mag ik vragen waarom je dat wilt doen? Als je een bep. programma wilt starten kun je beter dit als service installeren.

Maar om op je vraag in te gaan: tweak ui al geprobeerd?
De pc moet ook opstarten zonder toetsenvord, muis en monitor. Monitor kan je zo afkoppelen geen probleem. Maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij ook volledig opstart in windows zonder keyboard en muis? Moet ik dan iets in de bios of windows disabelen?
Dat moet in je BIOS, aangezien dat de plek is waar op keyboard wordt gecheckt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

hou er rekening mee dat als je de server automatisch inlaat loggen deze ook automatisch laat locken.. anders heb je een gigantisch veiligheidsgat in je omgeving namelijk een open server.

maar ja prutsers houd je altijd he......

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mutsje schreef op 09 July 2003 @ 19:11:
hou er rekening mee dat als je de server automatisch inlaat loggen deze ook automatisch laat locken.. anders heb je een gigantisch veiligheidsgat in je omgeving namelijk een open server.

maar ja prutsers houd je altijd he......
daar heeft MS gelukkig rekening mee gehouden (met de prutsers :/ )

w2k3 lockt de console na 10 minuten automagisch

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
laat ik het anders beschrijven dan... de server gaat mee naar een lanparty en komt in een beveiligde ruimte te staan. Met mijn eigen pc neem ik de server doormiddel van remote administrator over. Als ik de server wil rebooten, krijg ik de pc wel afgesloten alleen als hij opnieuw opstart kom ik bij dat loginscherm, dan kan ik niet remote administrator gebruiken om de pc in te loggen want dat is dan nog niet geladen

btw heb het ctrl-alt-del scherm al weg maar logt nog steeds niet automatisch in

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:44:
laat ik het anders beschrijven dan... de server gaat mee naar een lanparty en komt in een beveiligde ruimte te staan. Met mijn eigen pc neem ik de server doormiddel van remote administrator over. Als ik de server wil rebooten, krijg ik de pc wel afgesloten alleen als hij opnieuw opstart kom ik bij dat loginscherm, dan kan ik niet remote administrator gebruiken om de pc in te loggen want dat is dan nog niet geladen

btw heb het ctrl-alt-del scherm al weg maar logt nog steeds niet automatisch in
Als je Radmin als service installed, dan kan dat zonder problemen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het meteen checken

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Gebruik RealVNC, das gratis en je kan er remote mee aanmelden.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
werkt dus niet,... kan niet met de pc connecten zodra ik in heb gelogd wel....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:52:
werkt dus niet,... kan niet met de pc connecten zodra ik in heb gelogd wel....
staat ie wel in de servicelijst dan? en is ie ook started :?

en waarom eigenlijk remote administrator :? je kan ook rdp gebruiken om de console over te nemen (met de /console paramater)

wel w2k3 basics mensen :/ en zon ding komt op een lan party te staan? suc6 ermee dan

A wise man's life is based around fuck you

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:18
radmin; realvnc; dameware; en zo zijn er nog vrachten meer (die als je ze goed installeert allemaal moeten werken.
Echter waarom gebruik je niet gewoon terminal services in admin mode. Wordt standaard mee geinstalled op 2k3 hoef je niets aan te configen etc.....

/edit rare zin rechtgezet en psies zwelgje snapt het ook :-)

[ Voor 12% gewijzigd door rfoppen op 09-07-2003 19:58 ]

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 09 juli 2003 @ 19:50:
Gebruik RealVNC, das gratis en je kan er remote mee aanmelden.
thx man.... dit programma'tje doet het idd goed. Hier kan je al wat eerder connecten dan met radmin. Nu alleen nog pc werkend krijgen zonder muis en keyboard.

• blackd
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
en waarom ik niet gewoon de terminal service of rdp om de console mee over te nemen gebruik, omdat ik er nog nooit van heb gehoord ben daar te noep voor...

Verwijderd

Pcies gewoon terminal services gebruiken en dat kan ook nog via je webbrowser doormidel van tsweb te installeren op je serve!

als je dat niet wilt gebruik dan RealVNC werkt snel en simpel!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski gebruikt voor zijn Win2003 en WinXP machines RemoteDesktop / TS werkt perfect
VNC is meestal stuk trager

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 20:07:
omdat ik er nog nooit van heb gehoord ben daar te noep voor...
Misschien moet je je eens verdiepen in het systeem waar je mee werkt. Terminal Services staat gewoon in de help beschreven.

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 09-07-2003 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 09 July 2003 @ 20:15:
[...]

Misschien moet je je eens verdiepen in het systeem waar je mee werkt.
misschien heb ik het pas gisteren geinstalleerd, misschien heb ik zelf niet zo veel tijd meer om alles in orde te krijgen....

maar bedankt mensen... brazza ook voor de twee handige links

Verwijderd

Thug: mocht je realvnc gebruiken, dan is het gezien de context (landparty) veiliger om vnc over (open)ssh te tunnelen; realvnc is niet _altijd_ even veilig namelijk... *kuch* (je voegt dan een extra laag van beveiliging toe)
Pagina: 1