Toon posts:

Zelfde type MEM in Dual-mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje omtrent Dual-Channel-Modes.

Is het nou verplicht om twee van hetzelfde 'merk' geheugen te nemen als ik in Dual-Channel wil draaien?

Ik heb nu 1 x 256Mb mem in me ABIT NF7-S, en ik wil er nog één 256Mb mem plaatsen.

Ik heb nu een SPECTEK. En stel dat ik dus een Twinmos of een Infeneon ga nemem, zal het dan ook gewoon werken in Dual-Channel-Mode?

iig bedankt...

FW.....

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

"Ja", zoals je waarschijnlijk niet kon vinden door wat te zoeken of door de handleiding te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Leon T op 09-07-2003 17:20 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Check nForce2 Dual channel en synchroniteit :)
DIMM’s

Beide DIMM’s hoeven niet hetzelfde te zijn; de beide MC’s van de nForce2 zijn zoals eerder gezegd onafhankelijk van elkaar waardoor ze elk een DIMM met eigen toegangsparameters kunnen aansturen. De DIMM’s hoeven zelfs geen eens dezelfde omvang te hebben. Het is overigens wél aan te raden dezelfde DIMM’s te gebruiken omdat bij 128bit benaderingen (dus beide DIMM’s tegelijk) de langzaamste DIMM bepalend is voor de gehele snelheid.
Overigens doet de nForce2 het prima met slechts één DIMM. Je zult dan alleen de eerder genoemde dual channel voordelen missen. In de praktijk uit zich dit in slechts een paar procent performance verlies, verwacht dus geen wonderen van twee dezelfde DIMM’s.
Stond dus in de faq, volgende keer eerst zelf even de faq checken :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.