Raid valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 16:37
Soms als ik me pc opstart of soms gewoon in windows, valt me raid uit.
Het OS staat op een niet raid schijf, maar opslag e.d. wel op raid, dus soms ben ik muziek aan het luisteren ofzo en valt het gewoon uit.

Als ik dan reboot, geeft de raid bios een melding dat ie een schijf niet kan vinden.

Eerste keer schrok ik toch best wel, d8 dat me schijf gaar was en alle data.
Gelukkig na een paar keer rebooten deed ie het, meteen alles gebackupped (240 gig :|).
Maar ik heb het nu weer vaker.
Gewoon super irritant dus.

Is die schijf gewoon gaar of de raid opzich gaar? Ik denk zelf de schijf, ik kan 'm eigenlijk niet gaan testen want dan moet ik me raid array eraf gooien en er staat toch nog superveel spul op,

maar tot nu toe is het altijd goed gekomen ermee, maar het is wel riskant natuurlijk.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:08
Vertel eens wat over je raid-config?

• RooT
Het is een highpoint 372.
Er staan 2 IBM 120GXP 120 gig schijven op aangesloten, in raid-0

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Zoiets heb ik ook ongeveer gehad. Ik draaide raid 0 met 2x 80 gb maxtor. Soms "viel" ie ook uit. Mijn OS stond wel op het raid array, dus liep windows dan vast. Rebooten en je krijgt message "array offline". Ok net zoals bij jou een aantal keer rebooten/pc eventjes uitzetten en hij deed het weer.

Dit gebeurde af en toe, ik ook steeds alles backuppen. Ik was dat zat dus toen maar weer van raid afgestapt. (checken met powermax -> geen fouten) 1,5 maand ofzo niets aan de hand, dus ik dacht ok mooi dan zal het wel aan raid gelegen hebben, gelukkig doet ie het nu goed.

Pas dus weer, hd gaat raar doen etc etc. Wacht ik even doet ie het weer goed. Ik kan dus gewoon checken met powermax die geeft ook geen error, dus ik kan ook niet RMA'en :S

Zelf denk ik wel dat die ene hd niet lekker is, en dat zal bij jou denk ik ook wel zo zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Aspje op 09-07-2003 17:31 ]

Verwijderd

heb ik ook gehad, bij mij was gewoon de schijf gaar, meestal zijn dit soort problemen een hdd die gaat falen.

• RooT
Hmmm kl*te dus. :(
Maar hoe kan ik dat nu bewijzen dat ie kapot gaat?
Ik bedoel hij is nog niet kapot, kom ik dadelijk bij de winkel, en dan issie niet kapot, kan ik weer terug.

Verwijderd

RooT schreef op 09 July 2003 @ 18:09:
Hmmm kl*te dus. :(
Maar hoe kan ik dat nu bewijzen dat ie kapot gaat?
Ik bedoel hij is nog niet kapot, kom ik dadelijk bij de winkel, en dan issie niet kapot, kan ik weer terug.
Meeste fabrikanten hebben hier tooltjes voor, alhoewel deze soms zeggen dat een hdd 100% ok is terwijl die morgen kapot kan gaan bij wijze van spreken. :(

Neem even een kijkje op de ibm site voor dergelijke tools :>

• RooT
Heb ik al paar keer gehad, diskfitness oid heet dat proggie d8 ik ?

Die zei gewoon dat die schijven 100% ok waren...
Ja als ze dus eruit liggen zal ie zeggen dat ze niet ok zijn 8)7
Pagina: 1