Toon posts:

[radardetector]Beltronics of Quintezz?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er aan te denken binnenkort een niet te dure radardetector te kopen.
Nu ben ik eens gaan rondspeuren en heb ik de volgende detectors gevonden:
* Beltronics Target Express Euro 220
* Quintezz xt7000 z-2

Dit zijn alle twee redelijk goedkope detectors (200,-).
De Quintezz bevat volgens de eigen site 7 verschillende banden waarop gecontroleerd wordt, de Target slechts 2.
Sommige sites/mensen zeggen echter dat de Target weer veel beter is en anderen zweren bij de Quintezz.
Ik zie ook op de site van Halfords dat de voorganger van de z-2, de z-1 nu maar 99,- kost, maar in veel tests zie ik dat deze slecht scoort.
Heeft iemand ervaringen met een (of misschien wel twee/drie) van deze detectors?

Alvast bedankt voor de reactie....

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heb er persoonlijk weinig ervaring mee, maar een vriend van me heeft de Quintezz en hij is er erg blij mee, zegt dat ie sinds ie m heeft, geen boetes meer heeft gehad (en dat is nogal wat met zijn rijstijl... :P )
Ik zou alleen wel opschieten en oppassen, want als ik me niet vergis, worden die dingen binnen nu en een paar maanden illegaal... :(

Nomen nescio

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb zelf een quintezz (z-1 model als ik het goed heb) en die werkt prima als benzinestation-detector en als 'u bent zojuist een flitspaal gepasseert' melder.
Een controle op tijd van te voren aankondigen is er niet bij. Gatso flitskasten pakt ie meestal wel, maar vaak als je al bijna langs de kast bent, en de Multanova mobiele controles ziet ie helemaal veel te laat, dwz als ie ze al ziet...

Die Beltronics heb ik geen ervaring mee, maar dat schijnen een stuk betere te zijn (de 330 en de 550 in ieder geval wel)
Kijk anders eens rond op tuftufclub.com

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12

Garyu

WW

Brabo-Joossie schreef op 09 July 2003 @ 19:00:
[...]
Ik zou alleen wel opschieten en oppassen, want als ik me niet vergis, worden die dingen binnen nu en een paar maanden illegaal... :(
Volgens mij zijn die dingen al een paar maanden illegaal :Y)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 09:49
Garyu schreef op 09 July 2003 @ 20:47:
[...]

Volgens mij zijn die dingen al een paar maanden illegaal :Y)
Nope, dan zal het per oktober 2003 zijn. zie ook http://www.flitsservice.nl/
Daar komt bij dat ze een ontvanger nooit kunnen verbieden in de auto, anders zal de radio ook moeten vertrekken.
Zie ook hier:
http://www.target-automot...d_radardetectorverbod.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Underground75 op 09-07-2003 20:59 ]

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Ikzou voor de Target 220 gaan. Die is in ieder geval beter dan de Quintezz.
Dat hij maar twee banden deteteert is geen nadeel daar in Nederland alleen maar op die twee banden wordt gecontoleerd. Te weten de 24 Ghz (Gatsometer in flitspalen en bermauto's) en op de 34 Ghz. (Multanova langs snelwegen).
Spaar liever iets door en koop de Target 330. Prijs 360 Euro. Deze heb ik zelf en is een goede detector.
Maar ook deze detector heeft moeite met de Multanova-metingen.
Er is er maar een die ook deze radarcontrole goed detecteert:De Vector Europa 966R. Prijs 770 Euro. Dit is in tegenstelling tot alle andere detectors een inbouwapparaat.

P.S. Dat radardetector verbod komt er niet. Toen ik twee jaar geleden die van mij kocht riepen ze dat ook al. Elk kwartaal gaat er weer een nieuw gerucht de ronde en eer het zover is wordt het weer uitgesteld.
Reden: Het apparaat ontvangt alleen signalen en geeft een pieptoon. Je radio doet hetzelfde: het ontvangt signalen en geeft muziek.
Dus: een detectorverbod, dan ook geen radio meer :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Vodgen op 09-07-2003 21:22 ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 09:52

MrDry

Desperados!

Of dat verbod er niet komt weet ik nog zo snel niet. Ze zijn er uiteraard al heel lang mee bezig en het wil maar niet lukken om het rond te krijgen....

Toch zijn in andere landen (bijvoorbeeld Frankrijk) de detectors verboden. Als ze je pakken mag je er zelf overheen rijden (das wel weer aardig :))

Die Quintezz dingen doen inderdaad nix. Hij detecteerd alleen benzinestations en gatsokasten. Mobiele controles langs de weg kan je inderdaad wel vergeten. Wil je een goed koop dan een stinger. Zoals vweereld al zei. Ze heten tegenwoordig vector....zijn duurder maar dan werkt ie echt.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

De quintez is alleen geschikt als je van plan bent om binnen de bebouwde kom max. 10 km/h te snel wilt rijden (en dan is het nog lastig om op tijd af te remmen) De Target daarin tegen doet het zeer goed bij flitspalen en bermauto's (Zelfs bij 25 km/h te hard kan je nog op tijd af remmen) Op snelwegen is het al weer wat lastiger (hiervoor is echt een stinger vereist, dan kan je in alle gevallen op tijd afremmen)

Het verbod op de radardetector is al vast gelegd in een concept wetsvoorstel welke in oktober in werking zal treden. Aan deze wet zitten een aantal haken en ogen :

- Staat haaks op het verdrag van Rome (Vrijheid van informatievergaring)

- Wordt opgenomen in de voertuigen wet.
Dit houdt in, dat als je hem nu koopt dat je hem in je huidige auto mag gebruiken, maar zodra je een auto hebt die een bouwdatum na 1 oktober heeft is het verboden. (Zelfde wetgeving als autogordels achterin, heb je ze dan zijn ze verplicht heb je een oude auto dan hoef je ze er niet in te zetten)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

The Undertaker schreef op 09 July 2003 @ 20:51:
[...]

Nope, dan zal het per oktober 2003 zijn. zie ook http://www.flitsservice.nl/
Daar komt bij dat ze een ontvanger nooit kunnen verbieden in de auto, anders zal de radio ook moeten vertrekken.
Zie ook hier:
http://www.target-automot...d_radardetectorverbod.pdf
Het is nu Juli, dan duurt het tot Oktober toch nog maar een paar maanden, of ben ik nou helemaal 8)7 ???
Er zal best een wet komen die deze detectoren gaat verbieden en feitelijk is deze er al, alleen treedt deze in Oktober in werking...

Tja, als je je aan de snelheid zou houden, heb je ook geen detector nodig })
Scheelt ook weer in:
a. aanschaf detector
b. boetes
c. brandstof, dus ook weer beter voor het milieu
d. etc.

En ja, ik heb ook een vrij snelle auto en zit veel op de weg.
Ik ben het met je eens dat het leuk is om zo nu en dan de auto lekker te laten "razen". Dat doe ik maar in Duitsland, ik woon zo'n 8 tot 10 km van de grens... Of België, maar da's zo'n 20 km :)

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1