Gamma Ranex DECT setje

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Iemand ervaring met het Dect setje van de Gamma (zie http://www.gammabouwmarkt...gen/index.jsp?contentId=1) :?

Ik wil eigenlijk wel weten of dat waar voor m'n geld is (of zou zijn), of dat ik toch beter ben met een Siemens of zo.... :+

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

Heb vergelijkbaar systeem hierow. Bevalt prima.

Beneden (of waar de aansluiting binnenkomt) doe je het basisstation en bijv. op 1ste en 2de verdieping een extra handset. Die handset heeft GEEN telefoonlijn nodig. Dus het is kwestie van stekker in stopcontact op die plek en hij doet het... 8)

Verwijderd

nummerweergave zal zeer waarschijnlijk niet werken, deze apparatuur kan nl. het signaal niet juist decoderen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 19:39 ]

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 18:58:
Heb vergelijkbaar systeem hierow. Bevalt prima.

Beneden (of waar de aansluiting binnenkomt) doe je het basisstation en bijv. op 1ste en 2de verdieping een extra handset. Die handset heeft GEEN telefoonlijn nodig. Dus het is kwestie van stekker in stopcontact op die plek en hij doet het... 8)
Ok, ik weet hoe 'n DECT systeem werkt, ik heb hier al een Ericsson basisstation (een van de eerste, uit 1995 of zo 8) ). Hier ding begint wat brak te worden, dus kben op zoek naar een nieuwe set.

Ik vraag me af of dat Gamma-spul wat is.... Iemand enig idee of er nummer-herkenning-met-naam op zit ?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 16:58

Mark_640

In my memory

De 6020 kennen ze hier nog niet, wel de 6019...

Ik kan er alleen niks vinden over wat voor nummerweergave-systeem het ding gebruikt...

http://www.servicedocs.com/ARTIKELEN/7800118720001.PDF

edit:

Toch gevonden, de 6019 beschikt over dual mode CID, dus zowel DTMF als FSK, dus het zou gewoon moeten werken, en ook met naam-weergave...

Tenminste, als de 6020 gelijke specs heeft als de 6019... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Mark_640 op 09-07-2003 19:47 ]

Verwijderd

ik werk zelf bij de storingsdienst van KPN en 9 van de 10 problemen met nummerweergave (het niet weergeven van) heeft te maken met de telefoonapparatuur: Profoon, Ranex, TopCom etc.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
ik weet niks over de kwaliteit van die setjes, maar ik kan je wel vertellen dat ze goed verkopen (zit 8er kasse @ Gammel)

TheS4ndm4n#1919

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04

timovd

Voorsprong door techniek

Mn broertje werkt bij Gamma en heeft de set laatst uitgetets. Is een goed setje en c-ker voor die prijs.
En Siemens.. ja.. Daar zit je altijd wel goed mee(op de prijs na)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:51

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 23:42:
ik werk zelf bij de storingsdienst van KPN en 9 van de 10 problemen met nummerweergave (het niet weergeven van) heeft te maken met de telefoonapparatuur: Profoon, Ranex, TopCom etc.
Nou, dan mag jij mij eens vertellen waarom bij mij nummerweergave met geen enkel apparaat fatsoenlijk werkt en waarom KPN niet erg genegen lijkt mij hiermee te helpen. Ik heb al een echt KPN nummerweergave apparaat, een profoon nummerweergever en een Loewe telefoon op m'n aansluiting geprobeerd en allemaal 't zelfde probleem: soms werkt nummer weergave wel en soms verschijnt er gewoon helemaal niets als er gebeld wordt...
En ik heb hier dus al eens contact met KPN over gehad, maar dat kwam er uiteindelijk op neer dat het mij wel eens een heleboel geld zou kunnen gaan kosten als zij er tijd in zouden moeten steken om dit te onderzoeken. Dat is toch belachelijk?

Verwijderd

Heb ook zoiets meegemaakt. KPN wou mijn lijn niet "vrijgeven" voor andere aanbieders. Hadden dus geblokeerd dat ik bijv. over kon naar Tele2/One.Tel/Pretium-Telecom enz.

Heb toen contact gehad met mijn nieuwe aanbieder en die hebben het opgelost met KPN. Wouden ze eerst niet tot ik even het wetboek erbij haalde. Waarin staat dat een consument pas de volledige 100% van iets hoeft te betalen als het ook 100% is geleverd...en dat deden ze niet want er zaten blokeringen door hun op. Dus weigerde ik anders het abbonementsgeld te betalen :P heeft geholpen!

Terwijl ik eerst ook kreeg te horen op mijn vraag "Kan niet is onderzocht worden waar dat probleem dan zit?" en dan krijg je te horen "Ja, maar dat kost u dan wel heel wat geld"

Asociaal die gasten bij de KPN. :(

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04

timovd

Voorsprong door techniek

ONtopic: Het gaat hier over de Ranex DECT telefoon van de Gamma

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Ericsson sets zijn van zeer goede kwaliteit. Momenteel is Siemens gewoon de beste. Maar inderdaad merken als Profoon, Topcom en Ranex is kwalitatief stukken minder. Ik zou niet overstappen van Ericsson naar zoiets, dan maar wat meer besteden en gewoon een Siemens kopen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:31
ik heb ook ervaring met 10'tallen telefoons, maar er is gewoon geen (goedkopere) concurentie voor Siemens als je over kwaliteit praat

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 10-07-2003 16:15 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Mmmmm, sommige mensen hoeven helemaal geen topkwaliteit als ze een telefoon kopen.

Ik had vroeger een Profoon draadloos apparaat, jaren plezier van gehad. Ik heb nu een supergoedkoop groen doorzichtig toestel (niet draadloos dus) van iets van 7 Euro. Bevalt mij prima.

Zit zelf nu ook te denken aan dat Ranex setje, en als dat setje doet wat het belooft (draadloos bellen), dan ben ik tevreden.

Je krijgt er toch twee "reserve" toestellen bij. :+ dusssssss

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28
Lijkt verdacht veel op een toestel die een vriend van mij bij de Kruidvat ofzo heeft gekocht. Daar zaten alleen geen extra sets bij. De telefoon is best. Ook met nummer/naam weergave enzo. Alleen er zit een verschrikkelijke irritante echo in. Hij heeft er geen last van zegt die alleen ik wel. Ook als ik bij hem thuis zit te bellen. (Dus aan alle2 de kanten van de lijn)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
Op zich is het een mooi systeempje volgens mij. Alleen jammer dat zoiets natuurlijk niet werkt met een ISDN->PSTN QuatroVox van KPN. Althans, het zal wel werken, maar je kunt er nog steeds maar met één lijn gebruik van maken :)

Verwijderd

eborn schreef op 11 July 2003 @ 00:14:
Op zich is het een mooi systeempje volgens mij. Alleen jammer dat zoiets natuurlijk niet werkt met een ISDN->PSTN QuatroVox van KPN. Althans, het zal wel werken, maar je kunt er nog steeds maar met één lijn gebruik van maken :)
Misschien zou je met twee setjes kunnen werken, alleen heb je dan wel 6 handsets

Verwijderd

jasjenl schreef op 10 juli 2003 @ 00:01:
[...]
Nou, dan mag jij mij eens vertellen waarom bij mij nummerweergave met geen enkel apparaat fatsoenlijk werkt en waarom KPN niet erg genegen lijkt mij hiermee te helpen. Ik heb al een echt KPN nummerweergave apparaat, een profoon nummerweergever en een Loewe telefoon op m'n aansluiting geprobeerd en allemaal 't zelfde probleem: soms werkt nummer weergave wel en soms verschijnt er gewoon helemaal niets als er gebeld wordt...
En ik heb hier dus al eens contact met KPN over gehad, maar dat kwam er uiteindelijk op neer dat het mij wel eens een heleboel geld zou kunnen gaan kosten als zij er tijd in zouden moeten steken om dit te onderzoeken. Dat is toch belachelijk?
KPN is absoluut bereid het probleem te onderzoeken alleen zul je wel kosten akkoord moeten gaan indien de storing bij je binnen zit. Het kan nl. in de binnenbekabeling/ toestellen liggen, zit het buiten dan is het uiteraard kostenloos. Maar ja als jij niet kosten akkoord wil gaan houdt het op :z

Verwijderd

jasjenl schreef op 10 July 2003 @ 00:01:
[...]
Nou, dan mag jij mij eens vertellen waarom bij mij nummerweergave met geen enkel apparaat fatsoenlijk werkt en waarom KPN niet erg genegen lijkt mij hiermee te helpen.
Als het af en toe werkt dan kan het aan de aansluitfactor liggen, m.a.w. misschien hangen er teveel toestellen aan de lijn.
Pagina: 1