FX5200 of MX440

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik vraag me af welke van deze 2 videokaarten het snelste is.

Dit heb ik kunnen vinden:

XFX-MX440:
350Mhz dac
128Mb
core:256bit
AGP: 8X
memory bandwidht: 8.0 gb/sec
Momory core: 550Mhz

De FX5200 bleek een langzamere memory core en memory bandwide te hebben. :? Ik heb tot nu toe alleen reviews en banchmarks van de ULTRA versie kunnen vinden, deze was wel een stuk sneller.

Aan welke kaart zul je het meesten hebben de komende maanden. Kom nouw niet met "koop een Ti4200" want ik wil antwoord op deze vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door _sepulnation_ op 09-07-2003 17:09 ]

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Eem nou eigenlijk geen van beide ;), (ik kom dan toch liever met neem een Ti4200), ik zou dan eerder nog een radeon 8500 nemen ofzo. Maar dit zijn niet echt de duurste kaarten, als het dus om geld gaat: heb geduld, had ik ook, ben 15 en geen baantje maar heb gewoon gewacht tot ik deze Ti4200 kon kopen. Betere kaarten sparen op den duur geld uit, je hebt pas later een andere kaart nodig.

Maar tussen deze twee kaarten:

de MX440 zal je niet meer dan hooguit 40 miljard polygonen geven, de FX5200 zal toch wel meer leveren geloof ik. Maar dat de FX een langzamere memery core heeft??? Heb me nog niet zo verdiept in de FX-en maar dat geloof ik niet

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:27

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

ik weet niet of de FX 5200 dx9 is. Maar de mx440 is dat 100% niet!!!! nog niet eens dx8!!! maar dx7. + de mx440 is een ware MISKOOP. Uit eigen ervaring :P

Welk?

Verwijderd

Nou deze MX 440 draait op mx 460 specs dus zal zeker sneller zijn dan een FX 5200, ik zit hier nog met een mx440se en die draait C&C Generals toch goed op 1024x768 32 max detail.Ik zou voor de MX 440 gaan.De 5200 heeft nix aan de DX 9 features want is een rete slome kaart.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ligt aan de rest van je systeem misschien, voor een P3 500 is een mx440 geen miskoop :P
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 17:17:
Nou deze MX 440 draait op mx 460 specs dus zal zeker sneller zijn dan een FX 5200, ik zit hier nog met een mx440se en die draait C&C Generals toch goed op 1024x768 32 max detail.Ik zou voor de MX 440 gaan.De 5200 heeft nix aan de DX 9 features want is een rete slome kaart.
Kan wel dx9 hebben, maar dus ook dx8, en dat is wel erg belangrijk imo. Die mx440 heeft dx7 :r

[ Voor 73% gewijzigd door SuperPaddo op 09-07-2003 17:19 ]

Grolsch Royce!

• _sepulnation_
ja, het is inderdaad een oude computer. De rest van het systeem kan de kaart toch niet bijhouden. Maar ik wil wel dat hij in ieder geval ook nog een tijdje (lees 4 maanden of zo) in mijn toekomstige nieuwe pc mee kan.

maar ik ben er nu dan wel uit dat het een MX440 word. Nu ben ik nog aant twijfelen tussen deze (die dus sneller is (en voor 90 euro)) of een MX440 (standaart)(voor 35 euro).

dus kwa prijs kan ik beter die goedkope kopen, maar deze zal het wel niet meer allemaal gecheckt krijgen dan?

[ Voor 41% gewijzigd door _sepulnation_ op 09-07-2003 17:23 ]

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:27

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Tjah, als je dan wil dat hij een x aantal mnd meegaat in je toekomstige nieuwe bak. Spaar dan lkkr door voor een radeon9500 ofzo. Dan een dx7 mx440 of slome dx9 fx5200

Vergeet dus niet, dat alle dx8 en dx9 features aan je neus voorbij gaan de komende tijd!!!!!

[ Voor 23% gewijzigd door Boely op 09-07-2003 17:26 ]

Welk?

Verwijderd

_sepulnation_ schreef op 09 July 2003 @ 17:19:
ja, het is inderdaad een oude computer. De rest van het systeem kan de kaart toch niet bijhouden. Maar ik wil wel dat hij in ieder geval ook nog een tijdje (lees 4 maanden of zo) in mijn toekomstige nieuwe pc mee kan.

maar ik ben er nu dan wel uit dat het een MX440 word. Nu ben ik nog aant twijfelen tussen deze (die dus sneller is (en voor 90 euro)) of een MX440 (standaart)(voor 35 euro).

dus kwa prijs kan ik beter die goedkope kopen, maar deze zal het wel niet meer allemaal gecheckt krijgen dan?
Als je hem in het volgend systeem wil hebben moet je iig zorgen dat het sneller dan een 440 word. Als je toch voor die 440 wilt gaan zou ik geen goedkope nemen, maar zorg er wel voor dat het geen SE (slow edition) kaart is.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_sepulnation_ schreef op 09 juli 2003 @ 17:19:

Ik snap dat je het misschien niet wil horen, maar toch ben ik er naar nieuwsgierig.

Waarom perse een MX / FX5200?

Als die 'snelle' (:+) MX 90 euro kost dan heb je voor 9 euro meer (!!!!) een Ti4200.

Waarom?

maargoed om effe ontopic te reageren. Aan beide kaarten heb je geen moer momenteel. Voor oude spellen is het leuk, maar voor de nieuwste is ie echt te traag, tenzij je genoegen gaat nemen met (-)15 FPS, of op een beroerde kwaliteit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• _sepulnation_
inderdaad, hij moet een beetje goedkoop zijn :P
Maar dat de TI4200 maar 100 euro kost??? ben in stuk of 4 winkels geweest en daar was hij overal boven de 180 euro

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
_sepulnation_ schreef op 09 July 2003 @ 17:55:
Maar dat de TI4200 maar 100 euro kost??? ben in stuk of 4 winkels geweest en daar was hij overal boven de 180 euro
je moet ook niet bij dixons kijken enzo
gewoon is op de pricewatch zoeken :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

_sepulnation_ schreef op 09 juli 2003 @ 17:55:
Asus TI4200 64MB
Abit TI4200 64MB

9800x3d

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
En het kan nog goedkoper :P :
Club3D TI4200 64MB

tvw

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Ik denk dit gedeelte:
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.
Waar moet je dan op letten?
De volgende dingen zijn handig om even te bekijken :

-2d kwaliteit/snelheid > De 2d kwaliteit vind je in weinig reviews terug. Over het algemeen geven Matrox kaarten de mooiste 2d, daarna de Radeons en ten slotte de GeForces. Dat hoeft niet te zeggen dat GeForces slechte 2d hebben (er zwerven een paar vage merken rond die hele brakke 2d filters hebben, maar daar staan meestal wel topics over in de search). De A-Merken (Asus, Leadtek, enz.) hebben goede filters op de kaart. Goede 2d noem ik trouwens 1280x1024 en hoger goed scherp weergeven, wil je lager dan is in principe elke kaart goed (of je moet echt een super el-cheapo ding hebben, maar met moderne kaarten komt het volgens mij niet meer voor.

-3d kwaliteit/snelheid > Een populair programma om de 3d power van je videokaart te testen 3DMark03. Vertrouw hier niet blind op! Het is vrij onnauwkeurig en de meeste spellen gebruiken de dingen die 3DMark test niet eens. Lees daarom wederom een zooi reviews, daar worden allerlei spellen gebenchmarkt. De 3d kwaliteit is ook belangrijk, bij goede reviews vind je screenshots van spellen die je dan kunt vergelijken met screenshots van andere kaarten.

-driverondersteuning > Dat zit tegenwoordig wel goed bij de meeste videokaarten, Kyro heeft het nog niet 100% voor elkaar, maar sinds Hercules kaarten gebaseerd op de Kyro chip uitbrengt zijn de drivers stukken beter geworden.

Voor een overzicht van de meeste recente videokaarten kan je het beste even deze en deze roundups op Tomshardwareguide lezen. Ook deze review van Digit-Life kan je een heel eind verder helpen. Voor een Radeon 9700 review kan je op T.net terecht. Voor een overzicht van snelheden, features en technische specificaties van de meeste vroegere, huidige en toekomstige videokaarten kan je hier en hier kijken.

Een redelijk recente (30 april 2003) vergelijking van de R300 (Radeon 9500/9700), RV350 (Radeon 9600), R350 (Radeon 9800) en NV30 (GeForceFX 5200/5600/5800) kan je hier vinden. Erg uitgebreid, veel onderlinge vergelijkingen, enige nadeel is dat het duitstalig is.

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken. Bij hoge uitzondering kunnen deze topics openblijven, maar dan moet je echt duidelijk aantonen dat het niet een standaard "welke videokaart moet ik kopen?"-topic is.
Ik kan het er ook wel mee eens zijn trouwens, er zijn zoveel reviews te vinden. Vooral de search op de tweakers frontpage vind ikzelf erg handig :)

edit:
deze dus. Gewoon als trefwoord bijv. 5200 invullen en je krijgt een heleboel nieuwsposts met links, vaak ook direct naar reviews

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 09-07-2003 18:26 ]

9800x3d

Verwijderd

Zie @ makje :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Reviews dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.