Toon posts:

afgebroken connector lijmen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks veelvuldige waarschuwingen heb ik toch mijn ibook opengemaakt (er is inderdaad een hel op aarde en deze heet Ibookjes openen...) helaas heb ik bij het losmaken van de connector van de touchpad niet alleen de kabel maar ook de connector van het moederbord losgetrokken...de onderkand van de connector bevat 4 verbindingen...die zo klein zijn dat ik ze niet meer gesoldeerd krijg, ze steken gelukkig iets buiten de behuizing uit, dus ik dacht doe aan de onderkant van de connector 3secondenlijm en druk hem vast en druk daarna de connector pootjes stevig tegen het mobo aan..en hopelijk doet hij het weer...mijn vraag is of 3sec lijm wel geleid voor het geval de lijm ook op de connector verbindingen terecht komt? iemand ervaringen of andere suggesties?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Nee, dit geleid niet. Je kan bij de vakhandel wel een soort van silver substantie kopen (duur) waarmee het wel kan. Wel moet je een vaste hand hebben zodat je geen kortsluiting erop lijmt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik me daarbij voorstellen? een soort van substantie die geleid en kleeft? Mail me anders even ? peter68@xs4all.nl

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Afbeeldingslocatie: http://www.bison.nl/upload_art/product/nederlands/1490503%20copy.gif

Bison Electro Kit - Geleidende Zilver Lijm
Zeer geleidende lijm voor het verbinden van printsporen en jumpers / bruggen.

Toepassingsgebied
Voor het maken en repareren van elektrisch geleidende verbindingen. Hecht op glas, metaal, rubber en bakeliet. Niet geschikt voor geleidende verbin-dingen
waar kracht op komt; dan eerst de verbinding verlijmen

Technische gegevens :
http://www.bison.nl/upload_art/pdf/nederlands/Electro.pdf

Verkooppunten :
http://www.bison.nl/verkooppunten/postcode.html

Zelf heb ik vroeger bij een Hubo gewerkt waar wij dit spul verkochten, ik weet niet of het tegenwoordig nog in het assortiment van de DHZ zaak zit.

[ Voor 123% gewijzigd door Luppie op 09-07-2003 17:40 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Je wilt toch juist iets dat niet geleidt, of lees ik het nu verkeerd? Als je geleidende lijm neemt, dan krijg je natuurlijk kortsluiting...

[edit]
Aha, het gaat er dus om dat de lijm niet tussen de contactjes komt... ja, lastig :)
Maar als je geleidende lijm gaat gebruiken, dan gaat het hele oppervlak geleiden, dus dat is ook niet de oplossing.

Wat je zou kunnen proberen is het tegen elkaar houden van de stukken, en als het past (en dan bedoel ik echt passen), dan kun je de lijm aan de zijkant op de breuklijn aanbrengen. De lijm wordt dan tussen de breuk gezogen.

En wat was eigenlijk de reden van het openmaken :?

[ Voor 54% gewijzigd door ESteg op 09-07-2003 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt zal van de week laten weten hoe dit afloopt!

Verwijderd

Topicstarter
de reden voor het openmaken was dat ik een superdrive had gekregen van iemand en die in mijn ibook wilde inbouwen aangezien ik alleen maar een dvd-drive heb...Ik ben bang dat wanneer ik de connector vastlijm en er komt lijm onder 1 van de connectoren dat :1. de connector niet meer eraf krijg 2 de muis of de button functioneerd niet meer...kortom ik ben eigenlijk op zoek naar de beste manier om dit te repareren normaal zou ik gaan solderen maar de connectie punten zijn zo klein...

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik denk trouwens dat je het beste de contacten kan lijmen met de electro kit, zodra dit droog is (wacht van mijn part een hele dag) ga je evt. de constructie verstevigen door er wat secondelijm tussen te laten lopen. Aangezien je met het kwastje heel precies kan werken lijkt mij de kans op sluiting zeer klein.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga inderdaad die electro kit halen vanavond nog! wat een super tip!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

:o

Verwijderd

anders steek je eerst de connector erin en dan langs de onderkant lijm in laten vloeien

• FragFrog
  • Laatst online: 10:15
Bizon is extreem handig als het aankomt op priegelwerk, waaronder processors unlocken. Als je nu daar een guide voor vind, en die toepast op de contactjes, komt het gegarandeert goed :)

Overigens dacht ik dat het meer een soort verf was dan lijm, in ieder geval niet erg stevig, dus wat extra lijm (liefst geen 1-secondelijm, zodat je eerst de lijm kan aanbrengen en dan de bizon) kan zeker geen kwaad.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Die bizon shit is idd geen lijm. En niet geschikt om verbindingen te maken waar kracht op staat. Ik heb ook gezocht naar iets van geleidende lijm maar dat is bijna niet te vinden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
gebruik die bison zooi,check of het werkt,daarna verstevigen met 2 componenten epoxy lijm (ook van bison :) )
dan gaat het zeker niet meer los.
zelfde als wat cobra lup zei, muv 2 componenten lijm :p

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

jes zilverlijm, zelfde als waar men ook zo'n eleet althlon XP meee unlockt. Wel GOED schudden, anders geleidt die zooi niet had ik ook :|.

• Big4SMK
  • Laatst online: 03-08 12:08
Hahaha, waren alle metaaldeeltjes naar beneden gezakt?
Pagina: 1