Vage omschrijving maar hier komt ie:
Ik heb een form geschreven waarbij een button een onclick event heeft en daarbij een functie wordt aangeroepen die een bevestiging vraagt of het form gesubmit moet worden en daarna dus submit.
Echter wanneer ik nu in het form aan het tikken ben en op enter druk, submit de browser het form maar zonder die js functie aan te roepen.
Ideaal zou zijn als ik een onsubmit event kan afvangen en daarachter de confirm doe. Helaas lukt het me niet (en volgens mij kan dat niet) om de submit te annuleren als de onsubmit event false returned.
ff wat code wat ik ongeveer nu heb (wel geripped, dus zonder onzin tags):
Hoe kan ik nou dus die enter afvangen zodat ook confirmSubmit wordt afgevangen?
Ik heb een form geschreven waarbij een button een onclick event heeft en daarbij een functie wordt aangeroepen die een bevestiging vraagt of het form gesubmit moet worden en daarna dus submit.
Echter wanneer ik nu in het form aan het tikken ben en op enter druk, submit de browser het form maar zonder die js functie aan te roepen.
Ideaal zou zijn als ik een onsubmit event kan afvangen en daarachter de confirm doe. Helaas lukt het me niet (en volgens mij kan dat niet) om de submit te annuleren als de onsubmit event false returned.
ff wat code wat ik ongeveer nu heb (wel geripped, dus zonder onzin tags):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <script language="Javascript">
function confirmSubmit()
{
if (confirm("Weet u het zeker?")) { return true; }
else { return false; }
}
</script>
<form method="post" action="afterconfirm.html">
<input type="text" name="test">
<input type="button" onclick="Javascript:confirmSubmit();"
</form> |
Hoe kan ik nou dus die enter afvangen zodat ook confirmSubmit wordt afgevangen?