Toon posts:

[redhat 9] compaq hd kan niet formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat me hardeschijf verrot was en ik een andere (oude 2gig) compaq schijf in deze computer ( func. als server) zetten en ik wou installeren (ik had deze nog liggen en om nou een nieuwe hd te kopen vond ik ook een beetje overdreven aangezein het voor een server is) kwam ik erachter dat deze hd geen ext2 of ext3 partities ondersteunden (kan dit kloppen wat ik zeg(?))
Is hier een oplossing voor om toch redhat op deze hd te zetten of wordt het toch een andere hd kopen?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 10:01

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Oude Compaq Harddisk kan een Compaq Diagnostic Partitie (CDP) bevatten en deze CDP kan voor problemen zorgen voor niet Compaq computers en niet-windows OS'en. De CDP is te verwijderen met Fdisk. Daarna zou je, imho, gewoon ext2 en ext3 moeten kunnen creeren.

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2025
CPQ heeft zelf geen harde schijven. Dat van die partitie klopt. Die is gewoon te verwijderen met het partitie programma die bij RH9 is geleverd.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
Dit lijkt me vrij duidelijk: gewoon met fdisk alle partities verwijderen die nog op de schijf staan, daarna nieuwe maken en die formatteren als ext2 of ext3 of wat je maar wil.

Dit topic gaat dicht, omdat dit ook zelf nog wel te bedenken was IMHO :)

Dit topic is gesloten.