Toon posts:

Win2000pro en netwerk browse speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag peepz 8-)

Als ik mijn netwerk ga browsen en dubbelklik op een van de aanwezige computers, dan duurt het zeker 20 seconden (!) voordat ik de gedeelde mappen te zien krijg...
Dat was in Win98 wel anders...kan ik dat op een of andere manier sneller maken in Win2kpro? :?

zanac

Verwijderd

nee dit ligt aan het tcp/ip protocol in win2k en in millenium dus ff wachten op een sp

Verwijderd

Hm...dit is inderdaad f*cked up...alleen al daarvoor zou ik win98 gaan gebruiken :+ ik heb namelijk een fileserver waar ik veel op moet wezen..is niet echt handig dat je dan zo lang moet wachten...

Ik draai trouwens SP1

Verwijderd

nee inderdaad wat dacht je van linux ?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Op maandag 27 november 2000 22:00 schreef sub-zero het volgende:
nee dit ligt aan het tcp/ip protocol in win2k en in millenium dus ff wachten op een sp
Hmmm. Lijkt mij stug, het is gewoon een peer to peer netwerk waarbij met behulp van broadcast de namen worden geresolved, (een van de computers is dan masterbrowser met browselist) maargoed volgens mij 3 oplossingen

1. Wins server installeren voor resolven host namen (geen optie als je geen NT (of linux) server draait)
2. LMhost file op (DNS) of Host (wins)file op elke client plaatsen en in het register van een de w2000 bakken aangeven dat ie altijd masterbrowser moet zijn

En toen was m'n signature weg :(