Toon posts:

[Casema] Com21 en XP > werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik moet bij mijn oom een internetverbindinkje installeren. Hij had altijd ME, maar computer ging stuk. Nu nieuwe computer gehaald bij completer.nl

Op moederbord zit een SiS Ethernetkaart. Deze heb ik uitgeschakeld. Ik heb en realtek ethernetkaart erin gezet en deze staat bij mijn weten gewoon ingeschakeld. In deze kaart zit de stekker van het modem dan ook.

Dan ga je installeren wat je moet installeren, maar mooi dat het niet lukt. Ik krijg steeds fout 678, maar de dingen die Casema aangeeft kloppen niet. Het modem staat gewoon aan en deed het nog gewoon bij de vorige computer.

Wat kan ik fout doen? Kan ik niet op de een of andere manier het programmaatje gebruiken wat bij ME zit? Ik kan dit alleen niet installeren.. want hij detecteerd natuurlijk XP..

*zucht* de helpdesk van Casema zit ook vol en ze mailen heb ik geprobeerd, maar waar ik moet zijn? De site is duidelijker geworden dan voorheen maar nog steeds is het een grote zoektocht :'( :'(

Alvast bedankt voor ieder antwoord ;)

Grtz JP.

edit het gaat hier dus om kabel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 16:18 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:42
bij xp hoef je niks te installen van je modem, alleen nieuwe verbinding aanmaken, klaar.
ik ben toen de 1e dag 3 uur bezig geweest want kon die cd maar niet installeren.
ik helpdesk gebelt, jah meneer u hoeft alleen maar een nieuwe verbinding aan te maken dat is alles.

suc6 :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
Mjah,
ik had alles alweer verwijderd en daarna handmatig ingesteld, maar ik zal kennelijk nog steeds wel iets fout doen ofzo want kom er dus niet uit :S.

Ik lees hier steeds over PPPoE problemen... Zoiets heb ik ook een aantal keer in beeld gezien. De oplossing wordt echter niet echt gegeven :S?

Iemand nog ;) ?

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:28

dmeij

It's just my name

Kijk eens op deze site
http://www.raspppoe.com/

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24

AMDFreak

Intel is zo..

Casema Cable Maakt gebruik van een PPPoE en daarvoor moe je ff een speciaal protocol downloaden

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:42
AMDFreak schreef op 09 July 2003 @ 16:48:
Casema Cable Maakt gebruik van een PPPoE en daarvoor moe je ff een speciaal protocol downloaden
dat hoeft niet bij xp alleen nieuwe verbinding aanmaken, dat zou moeten werken

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Bij casema en XP hoef je niet eens een verbinding in te stellen, dat gaat helemaal vanzelf als je eerst zorgt dat de com21 aanstaat en daarna de comp aanschakelt.
Heb eeb tijdje dezelfde config gehad, maar ben niet zo kapot van XP en ben terug naar w2k ook hier geen vuiltje aan de lucht , terwijl casema w2k niet ondersteund
(lees : de helpdesk weet hier geen kl* te van)

Verwijderd

Topicstarter
het was:
je moet niet DNS instellen

:S
Pagina: 1