[PC->MD]optisch muziek op MD zetten

Pagina: 1
Acties:

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 15:05

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Ik heb al 2 jaar een sony MZ-R500, bevalt prima ik heb echter nooit gave muziek op mijn MD's kunnen opnemen vanwege de analoge input (boven geen geaard stopcontact dus een ligte Brom).

Nou heb ik sinds een week een nieuwe PC met een MSI 875p neo fis2r moederbord met daarbij een optische uitgang. Dus voor dat ik op vakantie ga dacht ik mooi dan kan ik nog snel even mijn MD's opnieuw opnemen met optische line in op mijn MD.

Maar zodra ik wil gaan opnemen, dan geeft mijn MD aan "NoCopy" wat, volgens het boekje het volgende inhoud:

citaat:
"U hebt geprobeerd op te nemen van een disc die is beveiligd door het SCMS. Het is niet mogelijk te kopieren van een digitaal aangesloten bron die zelf is opgenomen via een digitale aansluiting."
einde citaat

Het maakt niet uit wat ik doe, eigen gecomponeerde cd's/mp3's/wav of van orginele cd's hij blijft dit aangeven. Hoe kan ik nou digitaal opnemen?

Al sppel ik geen muziek af en druk ik nog maar op record dan begint de MD al met "NoCopy"

Ik heb al wat gezocht op het internet maar ik kom allen maar verhalen tegen van mensen die van MD->pc->md willen opnemen en dat schijnt wel te werken omdat windows het SCMS niet meeleest, maar waarom kan ik het dan van PC-> MD niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Thyzz op 09-07-2003 15:51 ]

5325wp

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Check de drivers van je geluidskaart, misschien staat er ergens een optie om SCMS uit te zetten?

Download my music on SoundCloud

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Nee bij de Soundmax software kan ik geen optie vinden om SCMS uit te zetten.

5325wp

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
heeft niemand een idee?

5325wp

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Is dit misschien wat? En ik vond ook eea hier :Y)

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Er moet toch een simpelere manier zijn :'(

Je begint je ineens af te vragen waarom ze die optische kabel er uberhaupt bij doen :S

Ik ga dit eens proberen maar denk niet dat het werkt, want zodra ik die optical line er in stop stopt hij met opnemen en gaat naarna over naar "NoCopy"

[ Voor 39% gewijzigd door Thyzz op 11-07-2003 21:57 ]

5325wp

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Misschien zit er een beveiliging op die geluidskaart? Misschien dat de geluidskaart of de drivers is voorzien van een of andere DRM techniek die alleen toestaat om 'legale' audio op te laten nemen op een MD?

Op zich moet het natuurlijk kunnen. Ik heb bijv. zelf geen enkel probleem om MP3's op MD te zetten via de optische uitgang van m'n Audigy2.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
heeft iemand anders die een onboard audiochipset heeft (lieft een die ook op een 875p van msi zit, hier ook al problemen mee gehad?
_nethack schreef op 11 July 2003 @ 22:28:
Misschien zit er een beveiliging op die geluidskaart? Misschien dat de geluidskaart of de drivers is voorzien van een of andere DRM techniek die alleen toestaat ...
Nee want ik hoef alleen maar op record te drukken en nog voor ik uberhauot muziek heb geselecteerd begint mijn MD al te "No Copy" 'en

[ Voor 61% gewijzigd door Thyzz op 11-07-2003 23:46 ]

5325wp

Verwijderd

Zelf heb ik zoiets met mijn Technics md speler en Terratec geluidskaart. Vanaf de PC->MD kan je niet optisch opnemen. Terratec weet niet waar het aan ligt en Technics zegt ook dat het gewoon moet kunnen. En als ik een ander merk (sony) op mijn PC aasluit werkt het ook wel. En de optische ingang is ook goed, maar de combinatie werkt net niet.

De MDspeler mag ik terugsturen en dan gaan ze kijken wat er mis kan zijn. Maar kost wel geld natuurlijk.
Pagina: 1