Toon posts:

[Receiver] schakelkastje? of instelling

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony receiver(STR-DB780QS) met het volgende probleem.

In het begint toen ik net de receiver gekocht had stonden er 4 boxen op.
Die had ik vervolgens alle vier aangesloten op de Front out bij muziek klonk dit
perfect maar uiteraard bij DVD’tjes niet.
Ik heb later een Center speaker gekocht (Mission type weet ik ff niet) en toen heb ik gelijk alles maar aangesloten zoals het moest.
Namelijk de 2 voorste speakers op Front en de 2 achterste speakers op Surround.

Dus ik een filmpje aangezet klonk hartstikke mooi maar toen ik een cd erin deed(muziek) klonk het een stuk minder mooi dan mijn vorige opstelling.
Ik hoorde uit de achterste boxen niet meer alle geluiden bijna niets dit klopt misschien wel omdat ze op surround staan en daar gaat niet alle muziek naartoe maar toch…

Nu was mijn vraag weten jullie misschien een oplossing zodat ik toch alle speakers hoor in muziek modes en ook goed bij films.

Oplossing?!

Soort schakel kastje op te “switchen” dus dat als ik de knop omdraai mijn Surround speakers
dezelfde input krijgen als mijn Front.
Ik weet niet of deze kastjes bestraan maar ik denk dat dit wel te maken valt.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Als ik het goed begrijp heb je 4 speakers op 2 uitgangen aangesloten?

Lijkt mij niet erg gezond voor je receiver.
(Heb wel eens iemand gesproken dat het wel kan, maar dan moet je wel rekening houden met Ohm, vermogen enz. weet ook niet precies hoe dit zit)

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nu 2 speakers dus rechts en links voor op de Front en 2 speakers rechts achter
links achter op surround.

Maar als ik mooier geluid(voor muziek) wil hebben moet ik ze op(dus alle 4 de speakers) op Front aansluiten.
Dit kan wel want Front is 2 keer 100 Watt en die boxen zijn een 240 Watt samen.
Alle boxen + receiver staan op 8 ohm b.t.w.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Kun je niet op de een of andere manier de settings van je receiver wijzigen, zodat ie het volledige signaal naar de rear-speakers zet?

Of is het niet een versie met 5 gelijke eindtrappen?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sommige receivers hebben een stand die X-Channel Stereo heet (waarbij de X voor het aantal met die receiver mogelijke luidsprekers staat. Of ze proberen er een surround-signaal uit te destilleren die naar de rest van de luidsprekers wordt gestuurd (mijn NAD 910 is daar best goed in, en dat voor een DPL-decoder van 6 jaar oud...).

Verwijderd

Topicstarter
@Skef Ik heb de settings op mijn receiver al veel bekeken en verandert de achterste boxen(Surround) op max aantal db dan gaat hij wel harder maar daar komen niet alle tonen uit zoals bij de front.

@Kaj. Ik heb nergens gezien over X channel(komt me niet bekend voor) er staat nergen dat er max aantal speakers aan mogen hangen!

Maar je geeft me wel een idee(wel een dure denk ik) als ik nu de Surround boxen aan een versterker hand er die vervolgens aan front pre out doe of werkt dat niet en zo ja wat voor eind?! versterker zou ik moeten nemen..

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb ook een versterker uit de STR-DB serie en heb hetzelfde probleem.
Ik heb het opgelost door een schakelkastje te maken. De achter speakers kan ik schakelen tussen FRONT-2 en REAR. Werkt prima, maar ik had natuurlijk liever dat SONY hier aan had gedacht bij het ontwerp.

Al de surround mogelijkheden van de versterker zijn bagger. Alleen disco of jazz is nog een beetje te gebruiken. Al die multi-channel meer speaker simulerende standen zijn niet om aan te horen. Gelukkig had ik hem daar niet voor gekocht!

Die schakelaar kom je wel uit he: ik heb gewoon een 2 kanaals 2 standen schakelaartje ertussen. Wel een beetje flinke :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd Boss thnx ga vanavond gelijk aan de slag.

Ik heb iets gevonden bij de Conrad en is misschien wel perfect, ook wat voor jouw?

www.conrad.nl
Artikelnr.: 330050 - 8B

alleen jammer van de prijs namelijk € 67,95

En idd die surround modes heb je niets aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 11:09 ]

Pagina: 1