Plextor 12/10/32A error

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Hoi,

Ik heb vandaag Windows ME verruild voor 98SE. Voordat ik deze wijziging had doorgevoerd, had ik nog wat cd's gebrand met Nero. Nadat 98SE geinstalled was (heb windows partitie geheel geformat, en toen 98se erop gezet), begint Nero wel met branden, maar geeft na een minuutje aan dat er een scsi/ide error is... Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Moet nog wat burnen voordat ik heel wat cd's moet teruggeven woensdag... >:)

Thanx :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

ik heb net ook een plextor12x10x32a gekocht maar Nero ondersteunde mijn plextor niet. Ik had Nero 5 (iets er boven).

Gebruik de software WinOnCd daar doet plextor het perfect mee.

peace :o

• mbvisiontt
Thanx fonzie, heb effe WinOnCD erop gezet, en dit proggie is zo slim om een foutmelding te geven ipv mijn systeem te laten freezen... :) 'Error retreiving SCSI/IDE bus information: No SCSI host adapter found'. Uhmmm.... :? Is wartaal voor mij, maar allicht niet voor een van jullie?

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Heb vrijdag (HCC) ook een 12/10/32S gehaald.
Een SCSI uitvoering dus. Heb even een verse Nero versie 5.0.3.1 neergehaald. Een e.e.a. werkt goed.

Volgens http://www.plextor.be/English/technical/recsoft.asp?sort_by=Manufacturer&Model=PX-W1210TA
word de ATAPI/IDE uitvoering gesupport door Nero 5.0.0.0. En de SCSI uitvoering door Nero 5.0.2.7. Dus er is blijkbaar een verschil. :? Ik hoop dat deze nfo helpt.

CDtjes bakken in 5 minuten (nou, ongeveer dan) is wel errug ok ja :7

Verwijderd

Werkt die 12/10/32S een beetje goed? De mijne moet morgen binnenkomen dussuh :)

• mbvisiontt
Hmm... thanx voor de reply. hij heeft het wel gedaan, onder me, maar nu dus niet onder 98se... kan niet kloppen natuurlijk. Heb ik misschien nog iets niet ge"installeerd of verkeerd ingesteld? :?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vraagje, beetje offtopic. Ik heb dezelfde brander gekocht (IDE versie) Vandaag gekocht, en meteen maar geupdate naar firmware 1.05.
Maar is iemand het al gelukt om 90 minuten cdr's mee te schrijven ?? Zo ja hoe ??
Ik heb Nero 5.0.3.1 binnengehaald. Ik heb de overburn functie enabled en de maximale tijd op 90 minuten gezet.
Maar er past geen 783 Mb file op (terwijl ie 800 Mb zou moeten bevatten..)

Fikker is wel schnell :)

edit:

Oh ja, bij mij was er ook een probleem. Ik had namelijk mijn fikker op m'n Abit KT7 raid aan m'n ATA 100 (raid) controller gehangen. Toen liep ie om de 3 minuten vast. Ik heb 'm nu aan m'n ATA 66 controller gehangen, en m'n 2e schijf aan m'n ATA 100 controller, en het werkt weer perfect..
De A7V heeft toch ook een ATA 100 controller ?!?! Maar wel vreemd dat ie ut onder ME wel deed.

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Een (1) hele grote file lukt niet?
Het probleem met 'niet standaard' lengte van de disk is dat de inhoudsopgave niet kan wijzen naar files in dat 80~ minuten gebied. Dus de laatste file moet beginnen in het normale ~74 minuten gebied en mag dan doorlopen tot het disk spoor echt ophoud.
Dus wel geschikt voor een film en zo, maar niet voor een extra lange backup van veel kleine files.

Maar mischien vertel ik je niks nieuws en is het gewoon wat anders. Iemand anders nog ideeen (want wellicht kom ik zeer binnenkort ook wel zo'n 90min 'file' tegen)?
Pagina: 1