Toon posts:

Na re-boot USB muis probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien wel het vreemdste wat jullie ooit hebben gehoord (in iedergeval wel voor mij).

Ik heb gisteren mijn Audigy2 binnen gekregen, geïnstalleerd, en héél tevreden met een werkelijk subliem geluid, laag CPU gebruik en ik kan zo wel doorgaan met ophemelen, maar daar gaat het niet om.

Elke keer als ik nu opnieuw opstart werkt m'n USB muis niet (welke? Zie specs paar alinea's hieronder). Optische sensors branden niet, kortom: alsof hij niet aangesloten zit.

Wat ik doe? Eruit halen, en d'r in een andere poort weer indouwen. Het werkt, maar het is toch wel elke keer weer onder m'n bureau duiken, niet bepaald m'n hobby. ==> dat MOET anders kunnen (en dat deed het ook voor de super-geluidskaart erin zit).

Mijn PC is verder volledig probleemvrij, superstabiel, maar af en toe zet ik hem toch maar uit, immers, hij hoeft niet te serveren of te idlen in IRC (daar heb ik een stille epia Nehemiah voor volledig passief = op hd na 0DB), dus een beetje weinig nut om hem aan te houden.

Specs:

Moederbord: MSI KT4V (met on-board USB controller disabled, wegens instabiliteit en corrupte data, niet fixbaar met BIOS fix)
Muis: Logitech Dual Optical
CPU: Athlon Thoroughbred-B 1700+ OC naar 2004MHz (166x12 met fsb spread)
2x 512MB TwinMos PC2700 DDR333 RAM
NEC USB2.0 controller
Recent toegevoegd en waarschijnlijker veroorzaker probleem maar toch goed werken: Creative Audigy2

48 graden celcius CPU stressed (idle zou ik niet weten }:O )
38 graden Chipset

Dit is al het relevante.

Dit is werkelijk heel vaag, wat m'n HP Scanjet5200 die d'r ook aanhangt werkt wel.

Eigen probeersels

[ulist]
• Tijdje wachten helpt niet (gewacht tot ze me een anorexiapatient begonnen te noemen)
• Standaard brut met search hiero e.d.
• Andere drivers geluidskaart
• Muis op andere bak getest ==> werkt!
[/ulist]

Het ligt niet aan de geluidskaart, die klint fenomenaal en zonder problemen. Device manager geeft geen probs, en de muis, mits her-ingeplugd werkt ook. USB controller doet z'n werk, en met andere audigy2 drivers blijft het probleem (zowel oudere als nieuwere)

noot:

Ik heb bewust niet d'r bij gezet dat ik andere logitech drivers heb getest; daar blijf ik af. Het ding werkt 10x beter met standaard windows drivers.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 15:43 . Reden: pietepeuterige spelfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de IRQ's eens nagelopen, daar kan het probleem niet in zitten. Audigy2 heeft namelijk gewoon hetzelfde IRQ van de Realtec650. Daarnaast, windows geeft geen probs weer, en dan nog: zat IRQ's vrij (op één RS232 poort, COM poort voor de leken, na, staat alles uit. Less means more)

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Kijk eens in je bios naar "plug and play OS", die moet je op NO zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Staat hij al, ik ben de baas van windows, windows regelt zelf zo min mogelijk. (DAMN! mn OS vergeten: MS Windows XP Pro SP1)

In de BIOS zul je weinig van deze USB adapter kunnen instellen, immers, het is een losse...