[JAVA] kloppen deze beweringen?

Pagina: 1
Acties:

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 10:29
Ik heb morgen een toets van Java en nu zat ik net een proeftoets door te nemen. Hier kwam ik niet uit een aantal beweringen, en een vriend van mij wist het ook niet. Dus kom ik bij jullie met de vraag of jullie het antwoord op onderstaande beweringen weten?? Het zijn gewoon ja/nee vragen.

Bewering 1:
In een klasse mag een methode met dezelfde naam en dezelfde parameters voorkomen als een methode in een andere klasse.

Bewering 2:
System.out.println() is een voorbeeld van een methode die static gedefiniëerd is.

Bewering 3:
Wil men de methoden van een klasse gebruiken, dan zal er altijd eerst een object van deze klasse gecreëerd moeten worden.

Bewering 4:
Voor het overbrengen van de waarden van de parameters x en y van een HTML-bestand naar respectievelijk de variabelen c en d van een applet met de naam LeesApplet dienen de volgende instructies in ieder geval gebruikt te worden:

c=getParameter("x");
d=getParameter("y");

Bewering 5:
Locale variabelen worden na het beëindigen van een methode vernietigd.

Bewering 6:
Bij grid-lay-out kan één dimensie van het grid bepaald worden door Java aan de hand van de elementen die op het scherm geplaatst moeten worden.

Bewering 7:
De parameters in de kopregel van een methodedeclaratie worden aangeduid als formele parameters.

Bewering 8:
Als een object van een klasse een methode start die in ditzelfde object public gedefiniëerd is, dan volgt een foutmelding.

Bewering 9:
De instructie g.drawString("Dit is een\"mooie\" toets.\n",10,10); levert op het beeldscherm de zin:

Dit is een "mooie" toetsn.

Bewering 10:
Twee strings a en b zijn aan elkaar gelijk te maken met behulp van de uitdrukking:

a.equals(b);

Dit waren de antwoorden die ik dacht:
1 Nee
2 Nee
3 Ja
4 Ja
5 Nee
6 Nee
7 Ja
8 Nee
9 Ja
10 Ja

Wat zijn jullie antwoorden op deze beweringen????

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoZ20 op 09-07-2003 15:32 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
MarcoZ20 schreef op 09 July 2003 @ 15:31:
Ik heb morgen een toets van Java en nu zat ik net een proeftoets door te nemen. Hier kwam ik niet uit een aantal beweringen, en een vriend van mij wist het ook niet. Dus kom ik bij jullie met de vraag of jullie het antwoord op onderstaande beweringen weten?? Het zijn gewoon ja/nee vragen.

Bewering 1:
In een klasse mag een methode met dezelfde naam en dezelfde parameters voorkomen als een methode in een andere klasse.
Ja dat mag.
Bewering 2:
System.out.println() is een voorbeeld van een methode die static gedefiniëerd is.
Blijkbaar wel, je hebt geen instance nodig van System.out om de println() method aan te roepen.
Bewering 3:
Wil men de methoden van een klasse gebruiken, dan zal er altijd eerst een object van deze klasse gecreëerd moeten worden.
Nee. Als je een static method wilt aanroepen, dan heb je geen instance / object nodig van die klasse.
Bewering 5:
Als een variabele out of scope gaat, wordt ze vernietigd.
Bewering 8:
Als een object van een klasse een methode start die in ditzelfde object public gedefiniëerd is, dan volgt een foutmelding.
Nee.

https://fgheysels.github.io/

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

P&W is een forum waar we mensen graag helpen om programmeerproblemen op te lossen. Dit is niet echt een programmeerprobleem. Sterker nog: dit is hulp bij huiswerk/studie. Volgens mij is dit niet de bedoeling in P&W. Wellicht is hij beter op zijn plaats in SA of SG.

Dat wil trouwens niet zeggen dat hij misschien gewoon hier blijft staan ;) :Y)

modbreak:
Dit topic hoort imo wel thuis in P&W, het gaat nl. over programmeren. In SG of SA hoort dit in ieder geval niet thuis.
Aangezien de TS graag meningen wil van anderen, en ook zijn antwoorden hier plaatst, zie ik dit ook niet als een 'maak eens mijn huiswerk'-topic. De TS wil gewoon graag kritiek / input op zijn antwoorden en zo te weten komen of hij het wel snapt of niet.

Gelieve in het vervolg ook dergelijke replies in het topic achterwege te laten. Als je een topic 'niet goed' vind, dan kan je een TR maken of een SM starten. Die dingen zijn er juist om de topics niet te vervuilen met dergelijke replies.

[ Voor 68% gewijzigd door whoami op 09-07-2003 15:50 ]

My personal website

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De antwoorden van ' whoami' kloppen mijn inziens !

Alleen bewering 9:

De instructie g.drawString("Dit is een\"mooie\" toets.\n",10,10); levert op het beeldscherm de zin:

Levert op:

Dit is een "mooie" toets.

\n = newLine, ofwel een 'enter' ...

ik wist niet of je een typo gemaakt had, of niet ... maar die 'n' zie je dus niet als text

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

9 is ook 'nee' trouwens.

* curry684 is spuit 11, had even alle antwoorden gecontroleerd dus langzaam ;)

[ Voor 62% gewijzigd door curry684 op 09-07-2003 15:52 ]

Professionele website nodig?

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Hmm... en bewering 2 is ook niet waar, volgens mij, maar dat ligt er ook aan hoe miereneukerig je bezig bent.

De methode println() is op zich niet static gedefinieerd - je hebt er wel degelijk een PrintStream instantie voor nodig.
Maar, de System class heeft een static member 'out', zodat je die methode toch altijd aan kunt roepen.

Verwijderd

Bewering 2:

is volgens mij niet correct
de out variabele is static gedefinieerd, de println() methode wordt uitgevoerd op het object out en is dus niet statisch

• MarcoZ20
thnx voor de snelle hulp _/-\o_

zal een paar van jullie opmerkingen in mijn boek noteren (mogen we erbij houden).
Hoop dat het dan allemaal goed gaat komen morgen

Verwijderd

Bewering 10:
Twee strings a en b zijn aan elkaar gelijk te maken met behulp van de uitdrukking:

a.equals(b);
Nee, want je maakt niet gelijk aan elkaar maar je test alleen of ze gelijk zijn.

En bewering 2 vind ik te vaag voor in een toets.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
whoami schreef op 09 July 2003 @ 15:40:
[...]
Als een variabele out of scope gaat, wordt ze vernietigd.
Hoe komt GC hier juist bij kijken? Als ik de volgende methode heb:
Java:
1
2
3
4
public foo() {
  Bar bar = new Bar();
  // doe iets met bar enzo
}

Wordt bar hier opgeruimd na het beëindigen van de methode foo()? Ik dacht dat de GC dit object opruimt en pas wanneer dat hem uitkomt.
Primitieve lokale variabelen worden denk ik opgeruimd als de scope eindigt omdat die op de stack staan maar objecten worden toch door de GC afgehandeld?

M'n Java-kennis is behoorlijk rusty na 2 jaar inactiviteit...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Als je toets op deze manier gegeven wordt, dan is dit wel een hele slechte toets..... je kan een aantal beweringen bediscusseren...en dat lijkt me niet de bedoeling in zo'n toets.

Signature van nature

• whoami
De GC gaat idd objecten gaan 'vernietigen' als die niet meer gerefereerd zijn. Wanneer dat precies gebeurt, kan je nooit zeggen.
Echter, primitieven worden niet door de GC 'gemanaged'.

Vandaar dat ik daar ook een beetje 'vaag' over bleef.

• MarcoZ20
ben ik met je eens, maar ik vind hem wel beter als de oude toetsen. Daar moest je gewoon een heel stuk code opschrijven :(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Wat een slechte vraagstelling.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Sicuri:
Als je toets op deze manier gegeven wordt, dan is dit wel een hele slechte toets..... je kan een aantal beweringen bediscusseren...en dat lijkt me niet de bedoeling in zo'n toets
Daar heb je gelijk in, maar in de praktijk blijkt dat je juist heel vaak van die dubieuze vragen krijgt. Op mijn opleiding [HvU elektro] kwam het zelfs wel voor dat de leraar het fout had, vragen niet meegeteld werden enz...

• MarcoZ20
Offtopic:
Zoiets hebben wij ook al eens gehad. Kregen we een toets waar vragen dubbel in zaten, maar met verschillende antwoordmogelijkheden (was een MC toets). Ook mochten sommige klassen het boek erbij houden en de rest niet. Toen hebben ze iedereen maar een 7 gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoZ20 op 09-07-2003 16:19 ]

• whoami
MarcoZ20 schreef op 09 July 2003 @ 16:16:
Zoiets hebben wij ook al eens gehad. Kregen we een toets waar vragen dubbel in zaten, maar met verschillende antwoordmogelijkheden (was een MC toets). Ook mochten sommige klassen het boek erbij houden en de rest niet. Toen hebben ze iedereen maar een 7 gegeven.
Leuk onderwijssysteem, daar in Nederland.... :D :o

Maareh, misschien kunnen we het nog zoveel mogelijk ontopic houden?

• koli-man
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

heb je soms toevallig de dictaten van de Open Universiteit gebruikt als literatuur? Omdat daar op deze vragen nog wel eens letterlijk de antwoorden staan.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Bewering 1:
Correct.
Bewering 2:
Onjuist. System is een klasse, out is hier een statische variabele van, gevuld met een outputstream. Deze outputstream is gewoon een geinstantieerd object, waarvan println() een niet-statische member is.
Bewering 3:
Onjuist. Statische methoden kun je altijd aanroepen.
Bewering 4:
Voor het overbrengen van de waarden van de parameters x en y van een HTML-bestand naar respectievelijk de variabelen c en d van een applet met de naam LeesApplet dienen de volgende instructies in ieder geval gebruikt te worden:

c=getParameter("x");
d=getParameter("y");
Correct
Bewering 5:
Onduidelijk. Het hangt af van wat men onder vernietigen verstaat, en wat daarvan het onderwerp is. De opslagruimte zelf gaat inderdaad verloren (de int, de char of de objecthandle). De (eventueel) gerefereerde objecten blijven bestaan totdat de gc uit z'n luie stoel komt.
Bewering 6:
Bij grid-lay-out kan één dimensie van het grid bepaald worden door Java aan de hand van de elementen die op het scherm geplaatst moeten worden.
Correct. (zie http://java.sun.com/j2se/.../java/awt/GridLayout.html )
Bewering 7:
De parameters in de kopregel van een methodedeclaratie worden aangeduid als formele parameters.
Correct. (maar ik twijfel)
Bewering 8:
Incorrect. Dit komt zelfs heel veel voor.
Bewering 9:

Onjuist. De output is: Dit is een"mooie" toets. (let op de spaties)
Bewering 10:

a.equals(b);
Onjuist. Strings zijn in java final: het is niet mogelijk ze te wijzigen. Het is wel mogelijk om een nieuwe string te maken op basis van een paar andere strings. (dat gebeurt ook als je a.concat(b) doet oid).

Bij nader inzien vind ik de vraagstelling helemaal niet zo dubbelzinnig. Alleen vraag 2 en 5 zijn misleidend, maar beide vragen hebben (als je goed leest) slechts een correct antwoord.

Localhost, sweet localhost

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Vragen onduidelijk of niet, ze testen geen ruk. Hoogstens wat API kennis maar geen manier van opzetten, coden, ontwerp of inzicht. Wat heb je er aan vraag ik me dan af :?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Glimi schreef op 09 July 2003 @ 20:57:
Wat heb je er aan vraag ik me dan af :?
een diploma.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 22:57
Idd hobbit... helaas is bij mij op school (HvU IT) de manier van vragen hetzelfde.. Althans, voor 'mijn' lichting, het schijnt dat tegenwoordig de tentamens openboek zijn, dus is het mogelijk om meer op programmeer kennis te toetsen (vraag me alleen af of een schriftelijk tentamen hier wel de juiste manier voor is..)

• koli-man
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Jelmer schreef op 09 juli 2003 @ 21:46:
Idd hobbit... helaas is bij mij op school (HvU IT) de manier van vragen hetzelfde.. Althans, voor 'mijn' lichting, het schijnt dat tegenwoordig de tentamens openboek zijn, dus is het mogelijk om meer op programmeer kennis te toetsen (vraag me alleen af of een schriftelijk tentamen hier wel de juiste manier voor is..)
Hmmz, ik heb laatst een tentamen OO - programmeren met JAVA gehad. Dat tentamen was opgebouwd uit 5 vragen. Eerste vraag waren 10 vragen ongeveer zoals de TS ze ook gehad heeft.(of krijgt) Alleen dan in de vorm van 2 stellingen en dan de keuze van eerste goed of tweede of een combinatie ervan.

2e vraag was een UML klasse diagram omzetten in correcte JAVA code. Dus functies niet helemaal uitschrijven, maar de structuur moest goed zijn. Daarna een vraagje over threads. Je moest een simpele app maken met gebruik van threads.
Toen nog 4 kleine theorie vragen. En als laatste een try - catch en throw constructie met een interne class structuur.

Dit bepaalde 2/3 van het eindpunt.
1/3 bestond uit het op eigen houtje programmeren van een zelf te verzinnen class - diagram en een applicatie waar je een design pattern uitgewerkt had.

En bij het schriftelijk tentamen mocht je readers erbij houden. Die waren toevallig van de Open Universiteit.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Bij ons hebben we meestal 1 vraag met allemaal zulke kleine vraagjes die je moet beantwoorden.
Dan hebben we stuk of 4 vragen waar je een stuk code moeten gaan schrijven.

Alleen kan ik op een of ander manier op papier nooit goed programmeren.....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1