Grote van een avi bestand.

Pagina: 1
Acties:

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:33

lizardking77

----------------

Topicstarter
Bij mij op het bedrijf heeft de marketing afdeling een film laten editen door een professioneel AV bedrijf. Hij rekende oa de volgende prijs:

Inlezen, AVi encoding vanuit component MOV 250.-
Encoding 4 files 17 minuten encoding in Mpeg1 op 640-480 + cropping 425.-

Nu vindt de marketing afdeling dit te duur en vraag of de IT afdeling hiermee kan helpen. Wij kunnen best een AVI file converteren na een willekeurig formaat maar het probleem is dat het AV bedrijf de film niet in AVI aan kan of wil leveren omdat hij aangeeft dat het 17 minuten durende AVI filmpje +/- 40 GB!! groot is. Ik dacht altijd dat je voor een uur avi ongeveer 12 gb nodig had. heeft iemand hier wat meer verstand van???

i am the lizardking, I can do anything

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
een filmpje van 17 minuten is nooit 40 GB, dat kan simpelweg niet imo, dan maak je de file alleen maar groter zonder met het oog te onderscheiden kwaliteitswinst
Van welke bron is die avi gemaakt? hebben jullie het ook door hen laten filmen?
Ik lees dat jullie het door hen hebben laten 'editen' dus de bron komt dan bij jullie vandaan toch? die kan je toch inlezen dan :)

Volgens mij praat dat bedrijf maar wat onzin en willen ze gewoon snel geld verdienen.

[ Voor 14% gewijzigd door marko77 op 09-07-2003 15:20 ]

Mijn rig

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

Smarron

The bend

lizardking77 schreef op 09 juli 2003 @ 15:14:
Bij mij op het bedrijf heeft de marketing afdeling een film laten editen door een professioneel AV bedrijf. Hij rekende oa de volgende prijs:

Inlezen, AVi encoding vanuit component MOV 250.-
Encoding 4 files 17 minuten encoding in Mpeg1 op 640-480 + cropping 425.-

Nu vindt de marketing afdeling dit te duur en vraag of de IT afdeling hiermee kan helpen. Wij kunnen best een AVI file converteren na een willekeurig formaat maar het probleem is dat het AV bedrijf de film niet in AVI aan kan of wil leveren omdat hij aangeeft dat het 17 minuten durende AVI filmpje +/- 40 GB!! groot is. Ik dacht altijd dat je voor een uur avi ongeveer 12 gb nodig had. heeft iemand hier wat meer verstand van???
Ongecomprimeerd. Je kun de avi zo groot maken als je zelf wilt.

Mijn broer werkt veel met Avid en heeft voor een filmpje van 3 minuten soms al 10Gb nodig! Waarom weet ik niet, maar goed. Het kan dus wel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

25 fps @ full PAL = +/- 15 mb/seconde

15mb * 60sec * 17min =~ 15GB.. Misschien cappen ze op een hogere res. dan normaal? Misschien non-interlaced?

[ Voor 11% gewijzigd door dominic op 09-07-2003 15:22 ]

Download my music on SoundCloud

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:33

lizardking77

----------------

Topicstarter
marko77 schreef op 09 July 2003 @ 15:19:
een filmpje van 17 minuten is nooit 40 GB, dat kan simpelweg niet imo, dan maak je de file alleen maar groter zonder met het oog te onderscheiden kwaliteitswinst
Van welke bron is die avi gemaakt? hebben jullie het ook door hen laten filmen?
Ik lees dat jullie het door hen hebben laten 'editen' dus de bron komt dan bij jullie vandaan toch? die kan je toch inlezen dan :)

Volgens mij praat dat bedrijf maar wat onzin en willen ze gewoon snel geld verdienen.
Het bron bestand is een engelstalig filmpje dat is na gesyncroniseerd in 4 verschillende talen. Dus deze 4 versies wil ik het liefste in een avi formaat hebben maar hij wil mij het alleen leveren als hij het eerst decodeerd naar mpeg 1 of 2 zodat het op een cd past en 40 Gb past niet op een cd. Dit doet hij dus voor zo'n 650 .€........ lekker snel verdient.

i am the lizardking, I can do anything

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 13:54
ga naar het bedrijf met een HD en kopieer het ff op een HD kan toch?

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Vraag ff aan de IT afdeling of je een harddisk mag lenen, neem die mee en zet de film daar op? :+

-edit-
dubbelpost, damn KoBolD :)
-edit-

[ Voor 20% gewijzigd door FiRePaTH op 09-07-2003 16:52 ]

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Pagina: 1