Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Meelobee's Casemod & MP3 speler.

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:31

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
M'n mod is eindelijk af. nou ja, af, hoe af kan ie zijn, er kan altijd nog wel wat aan gemod worden. In ieder geval, de meeste ideeën die ik had zijn erop uitgevoerd. Dus nou wordt het tijd voor een nieuwe kast :)

Specs:

XP2800+ @ default speed (2083Mhz)
Asus A7N8X Deluxe
1Gb DDR (Corsair 512MB DDR400 32MX64 XMS3200, CAS2)
GF4 Ti4400 (WinFast A250)
60Gb 7200rpm Maxtor Hdd

temp idle 44 graden
temp na 3 uur gamen 50 graden (Ut, UT2k3, GTA vice)

M'n baybus heeft 3 schakelaars, 2 hiervan zijn voor de fans, 0v (uit), 7v (blauw), 12v (rood). De 3e schakelaar is voor de blauwe ccfl in de kast. De foto's hiervan waren nogal brak dus die post ik maar niet ;)

Omdat ik helemaal gek ben van UT was de keuze voor een window niet zo moeilijk. (Heb ik wel es eerder gepost, maar nou is ie af)

UT cutout met dopmoer afwerking
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sidepannel01.jpg

closeup van de Dopmoeren :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sidepannel-closeup.jpg

De bovenkant heeft ook een window gekregen, aangezien ik een hd met een raampje had (helaas had, de schijf is intussen overleden, vandaar dat je nu een dichte maxtor ziet liggen ) Het raampje is op dezelfde manier afgewerkt als het logo, ook met dopmoeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/top-case.jpg

De Binnenkant is bekleed met stickerfolie met traanplaat motief, alle cables zijn rounded, al dan niet met spiralwrap.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/inside-ccfl-on.jpg

Overview, met de ccfl onder de case zichtbaar, dit geeft vooral 's avonds een leuk effect.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/overview.jpg

Tot slot nog een paar pics van m'n MP3 speler. De speler zit in de behuizing van een oude Erres Cd-speler. De speler is Slechts 7 cm hoog, 42 cm breed en 27 cm diep.
De inhoud is een oude Compaq Deskpro EP (Celly 400 Mhz, 256Mb ram) er draait momenteel W2K op met daarop winamp. Ik upload muziek naar de speler via het netwerk (zie low profile netwerkkaart :)) en ik kan de hele pc overnemen met VNC.

Het vooraanzicht. (de foto vertekend een beetje, de bovenkant is recht)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-front-closed.jpg

De inhoud.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-front-open.jpg

De achterkant. Ik heb een toetsenbord gesloopt en daar de controller heb uit gehaald. Dit om het niet willen opstarten zonder toetsenbord te voorkomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-back-open.jpg

Comments?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
best leuk gedaan, nu nog een IRDA ontvangertje erin een een LCDtje

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

leuke mods alleen steken die doppen bij je window niet wat veel uit en persoonlijk zou ik die window bovenin niet gemaakt hebben, vind ik niet zo mooi staan

[specs]

Verwijderd

Waarom gebruik je geen dual channel ?

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

wtf heb je die unreal teken zelf gemaakt??? vertel me is effe hoe jij dat zo gedaan heb :P. Ben ook UT gek :D

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
leuke mods zeer netjes.

misschien nog wel een tip:
in die mp3 speler ook een dvd rom speler inbouwen dan kun je er ook divx en dergelijke mee afspelen , zo heb ik dat ook gedaan en dat werkt perfect dan heb je een echte all-in-one.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op 09 July 2003 @ 14:44:
leuke mods alleen steken die doppen bij je window niet wat veel uit en persoonlijk zou ik die window bovenin niet gemaakt hebben, vind ik niet zo mooi staan
Ze steken ongeveer 8 mm uit.
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 14:44:
Waarom gebruik je geen dual channel ?
Ik heb 2x 512Mb, dan gebruikt ie toch Dual Channel (of?)
the_RJ schreef op 09 July 2003 @ 14:44:
wtf heb je die unreal teken zelf gemaakt??? vertel me is effe hoe jij dat zo gedaan heb :P. Ben ook UT gek :D
Met een figuurzaag en een heleboel geduld :)
Bware81 schreef op 09 juli 2003 @ 14:45:Misschien nog wel een tip:
in die mp3 speler ook een dvd rom speler inbouwen dan kun je er ook divx en dergelijke mee afspelen , zo heb ik dat ook gedaan en dat werkt perfect dan heb je een echte all-in-one.
Past niet :( en ik denk dat de pc er ook niet snel genoeg voor is om het vloeiend af te spelen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21

iop

vraagje, hoe bedien je winamp nou? ik wil ook wel eens een keer zon geintje maken, maar wil dan gewoon bediening net als op een cd speler, en het liefst ook nog een display, ik denk niet dat dat echt rendabel gaat worden ofwel??? iemand id?

-werkende knoppen op apparaat
-ab (die heb ik wel)
-display met id3 tags

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik bedien Winamp over het netwerk vanaf mn andere pc (met VNC)
Er zijn wel displays met knopjes te krijgen en er zijn hier ook wel mensen die dit werkend hebben. Ikzelf heb geen idee hoe je dat maakt, das misschien wel een leuk projectje voor de toekomst..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erg vette mods :) vooral mooi omdat het allemaal erg goed afgewerkt is (zoals het hoort) :P

die mp3-speler mod is ook erg leuk gedaan

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Meelobee schreef op 09 July 2003 @ 14:39:
Ik heb een toetsenbord gesloopt en daar de controller heb uit gehaald. Dit om het niet willen opstarten zonder toetsenbord te voorkomen.
In de bios:
"halt on all errors" veranderen in "halt on no errors"

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Kristof schreef op 09 juli 2003 @ 15:38:
[...]

In de bios:
"halt on all errors" veranderen in "halt on no errors"
of "All, but keyboard"
Lijkt me opzich wel iets makkelijker maar hoe vaak zou je zo'n ding opnieuw starten? :)

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 17:20
Fanatic_FS schreef op 09 juli 2003 @ 14:44:
die uitstekende dopjes vind ik net het leukst
geven hem zo'n ruig uiterlijk

prima mod :Y)

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Meelobee schreef op 09 July 2003 @ 14:54:
Met een figuurzaag en een heleboel geduld :)
Toch wel... Hoelang was je ermee bezig in totaal dan?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Meelobee schreef op 09 juli 2003 @ 14:54:

[...]

voor het gebruik van dual channel moet je het geheugen in de banken 1 en 3 doen, niet in 1 en 2 zoals je nu hebt

nette mod verder! vind die dopmoeren ook wel gaaf, is weer eens iets anders!

[ Voor 13% gewijzigd door lex op 09-07-2003 16:02 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

deadinspace

The what goes where now?

Meelobee schreef op 09 juli 2003 @ 14:39:
UT cutout met dopmoer afwerking
[afbeelding]
Die vind ik erg mooi gedaan. De cutout zelf, en die dopmoeren geven er een mooi ruig UT-like tintje aan :)
De inhoud.
[afbeelding]
Leuk gedaan, maar hoe heb je dat met die voeding precies gemaakt? Is dat gewoon een opengehaalde ATX voeding? En zo ja, wordt die dan niet te warm?

Ik ben zelf ook van plan om een computer in een (kleiner) kastje te bouwen, dus ik ben aan het zoeken naar manieren om niet een complete lompe ATX voeding erin te hoeven te zetten. Tips en ideëen op dat gebied zijn welkom :)
Ik heb een toetsenbord gesloopt en daar de controller heb uit gehaald. Dit om het niet willen opstarten zonder toetsenbord te voorkomen.
Het is al gezegd, maar dat zet je toch wel uit in de BIOS? :)
Meelobee schreef op 09 juli 2003 @ 14:54:
Niet op de manier waarop je je DIMMs nu geplaatst hebt.

Op de A7N8X behoren de linkse twee slots aan memory channel 0, en het rechtse slot aan channel 1. Als je dual channel wil, dan zul je beide channels moeten gebruiken. Dus: verplaats één DIMM naar het rechtse slot, en je zou dual channel moeten hebben.

Overigens hoef je daar niet al te veel performance-winst van te verwachten; de Athlon XP is niet bijzonder bandbreedte-hongerig (wat de P4 wel is), en de FSB van de Athlon XP is slechts breed genoeg om de (theorethische) bandbreedte van één channel te verwerken. Maar goed, alle beetjes helpen en het kost - buiten je kast openmaken enzo - niks.

edit:
Grmbl, zul je altijd zien :P

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 13:43
mooie mod, ben ook fervent UT speler, prachtig logo imo
zit al lang te zoeken achter zo een groot logo is het mogelijk dit effe online te zetten ofzo ?

Verwijderd

Waarom zit je muis in je MP3-speler als je hem helemaal met VNC kan overnemen? Is toch niet nodig, dan? Wel wreed gedaan trouwens!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Kristof schreef op 09 juli 2003 @ 15:38:In de bios: "halt on all errors" veranderen in "halt on no errors"
Helaas niet in een Compaq Bios, ik kan het in ieder geval niet vinden.
the_RJ schreef op 09 July 2003 @ 15:59:Toch wel... Hoelang was je ermee bezig in totaal dan?
Heb d'r wel een aantal uur aan besteed, verdeeld over een aantal dagen. Had er niet altijd even veel zin in... (lees: is kl*tewerk ;))
thaBeerbuster schreef op 09 July 2003 @ 16:01:Voor het gebruik van dual channel moet je het geheugen in de banken 1 en 3 doen, niet in 1 en 2 zoals je nu hebt
Net meteen omgezet, tnx :) Staat niet echt duidelijk in de handleiding van het moederbord. Ik merk d'r (nog) niets van btw ;)
deadinspace schreef op 09 July 2003 @ 16:03:Leuk gedaan, maar hoe heb je dat met die voeding precies gemaakt? Is dat gewoon een opengehaalde ATX voeding? En zo ja, wordt die dan niet te warm?
Ja das de inhoud van een normale ATX voeding, met een ingekorte kabel naar het moederbord. Hij werd zonder fan te warm dus heb ik een 60mm fan op de achterkant van de speler gemaakt die de warme lucht uit de kast zuigt. (Je ziet em zitten op het plaatje van de achterkant.) Tnx voor de extra info over de A7N8X :)
-Rombo- schreef op 09 July 2003 @ 17:05:
Zit al lang te zoeken achter zo een groot logo is het mogelijk dit effe online te zetten ofzo ?
Ik moet em ff opzoeken voor je, is al een tijd terug dat ik em gemaakt heb, hij is 25cm doorsnee.
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 17:44:
Waarom zit je muis in je MP3-speler als je hem helemaal met VNC kan overnemen? Is toch niet nodig, dan? Wel wreed gedaan trouwens!
Is niet nodig maar kan handig zijn. De mp3 speler kan ook op de tv, maar dat gebruik ik amper. meestal met vnc ff overnemen, winamp aan en lekker laten spelen.

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
Met compaq bios kan je wel het toetsenbord uitzetten.
Je moet eerst het een wachtwoord voor het bios zetten en dan krijg je een extra optie om het moederbord in server mode te zetten, als dit het geval is kijkt hij niet meer naar je toetsenbord bij het opstarten

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
iop tha man schreef op 09 July 2003 @ 15:00:
vraagje, hoe bedien je winamp nou? ik wil ook wel eens een keer zon geintje maken, maar wil dan gewoon bediening net als op een cd speler, en het liefst ook nog een display, ik denk niet dat dat echt rendabel gaat worden ofwel??? iemand id?

-werkende knoppen op apparaat
-ab (die heb ik wel)
-display met id3 tags
Je zou een Creative Remote kunnen kopen, heb je afstanbediening en ontvanger. Hoef je alleen nog maar 2 programma's te installeren en je kan met die afstanbediening WinAmp bedienen. Koop je ook nog even een LCD erbij, sluit je aan op je parallele poort, installeer je Smartie (werkt met WinAmp) en dan heb je gelijk display met ID3 Tags :)

Heb je trouwens gemeten hoe warm je voeding werd?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Gave mods. Allebei wel. :Y)
Die doppen op je kast vind ik idd ook erug gaaf. :P Ik heb zelf ook zoiets op m'n kast.
En bij je mp3spelertje zou ik toch ook nog wel een lcd inbouwen. En een paar knoppen op de voorkant. Werkt ook makkelijker in plaats van d.m.v. je andere pc. :)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
DyArt schreef op 09 juli 2003 @ 18:57:
Met compaq bios kan je wel het toetsenbord uitzetten.
Je moet eerst het een wachtwoord voor het bios zetten en dan krijg je een extra optie om het moederbord in server mode te zetten, als dit het geval is kijkt hij niet meer naar je toetsenbord bij het opstarten
Nope, dan kan het nog niet. Het is een "oude" Compaq Deskpro EP, misschien dat die deze optie niet hebben.
Rave17 schreef op 09 July 2003 @ 18:57:Heb je trouwens gemeten hoe warm je voeding werd?
Niet gemeten, maar hij werd zo warm dat de kap van de kast ook helemaal warm werd en dat heb ik liever niet tussen m'n stereocomponenten. Nu met fan is de kap een stuk minder warm.

Verwijderd

Vette mods! :7 De afwerking is echt helemaal ok en die boutjes om dat ut logo: _/-\o_ :Y)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Mooi gedaan. Puike afwerking :) .
Ook leuk met die dopmoeren. Keep on modding
Pagina: 1