reincarnatie adaptec scsi kaart

Pagina: 1
Acties:

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 14:34
Hoi ik heb nog een adaptec 160 scsi kaart liggen die tijdens het bios flashen overleden is. ik kan hem niet nog een keer flashen, omdat als ik hem in een pc steek hij niet door de bios heenkomt.
heeft iemand een oplossing? }:O

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 10:14
Wat je kan proberen is pas na het booten in DOS de kaart in een PCI slot te stoppen. of het gaat werken is een tweede :P

• AteZ
is het dan niet knetterknetter boem pc stuk?

ik kan het eens proberen, ik heb nog een 486/100 "gokkast"

[ Voor 42% gewijzigd door AteZ op 09-07-2003 15:35 ]

• twiekert
hehe, het is een poging waard, ik heb hetzelf gedaan met een PCI VGA kaart een een kapot geflashde AGP nvidia TNT1 kaart

pci kaart erin en booten in dos, agp kaart erin en flashen maar :)

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 13:15
Je kan wel pci kaarten "hot-pluggen" 8-). Zelfs windows 95 wist er mee te werken (een keer getest toen ik het echt zat was) :P

Al is het geen garantie dat het lukt, maar in jouw geval zou ik het zeker proberen omdat een 29160 best wel leuk is :Y)

• Erik1
  • Niet online
Misschien kun je op een of andere manier de SCSI bios onderdrukken? Als ik op mijn oude mobo de bootrom van de onboard Realtek kaart aanzette zag ik de Promise RAID bios niet meer :)

• twiekert
en als het flashen niet werkt kan je ook nog proberen om de kaart terug te sturen naar adaptec. je hebt meestal 5 jaar garantie op dit type scsikaart :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
En PMG topics over een controller moven we naar OM en I/O Controllers :)

Je mag trouwens wel wat duidelijker zijn zoals welke kaart het nu precies betreft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou liever de kaart terug sturen naar de fabriek onder garantie (het is een dure kaart, zit dus sla op :))... in een draaiende pc stoppen geeft vrij grote kans op PATS pc en kaart stuk.

Ook kan je als er een bios socket op zit de kaart de chip er uit halen en in een andere pc hot-swappen... Dit kan je natuurlijk prima met ide oude pc doen :).

(Ik zou eerst optie 1 proberen ,daarna pas 2.. Er zomaar in rammen is leuk, als je rook wilt...)

(ps... een PCI kaart wordt door het bios herkent. Als je hem in windows er in ramt dan wordt hij dus pas NA de reboot herkent omdat hij dan een irc enzo krijgt...)

• AteZ
Yep, en laat ik nou geen mooie server met hot swap pci hebben >:)

ok thanks guys, ik ga wel es kijken wat ik doe.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een adaptec 29160N scsi kaart.
na een verkeerd gelopen flash deed hij helemala niets meer en kon ik dus ook niet opnieuw proberen te flashen.
Wat er aan te doen is?

op de site van adaptec kun je bij de FAQ van deze kaart diverse tips vinden wat te doen bij een foute flash. Afhankelijk van welke error je gekregen hebt tijdens het flashen kan er misschien een oplossing zijn. In mijn geval was het einde oefening en heb ik de kaart omgeruild in een winkel.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:59

houthakker

Poehé

Kun je de chip er af halen? Op m'n Adaptec 2940 heb ik een keer de chip er gewoon afgehaald. De bios was welleenswaar weg, dus ik kon niet meer booten van die kaart, maar nog wel gebruiken in windows. Lukt dat niet, dan inderdaad de "hotswap" methode. Lukt dit ook niet, moet je even kijken of iemand in de buurt/school een eeprom programmer heeft, en de bios opnieuw programmeren (bij mij op school kan het iig, hogeschool met elektro).

Specs

Verwijderd

als het goed is zit er 5 jaar garantie op deze kaart, je kan dat bij adaptec nakijken.
je hebt ook deze garantie als je hem bijvoorbeeld hebt overgekocht.
dus daar zal ik als ik jou was toch maar eerst naar gaan kijken ;)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 08:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Service van Adaptec is behoorlijk goed, dus ik zou dat eens proberen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1