Toon posts:

[DV - video recorder] tussendoor bewerken met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraagje over iets waar ik verschillende geluiden over heb gehoord. Daarom vraag ik het nog even aan jullie... :)

Ik heb een digitale videocamera (van Sony) met DV-out. Deze bandjes wil ik graag op een gewone VHS hebben, maar daartussen wil ik ze nog even bewerken aangezien niet alle stukjes erin moeten blijven staan...

IK heb daarvoor op de computer Adobe Premiere 6.
Ik heb gelezen dat als ik een firewirekaart aanschaf, dat ik dan de dv op de computer kan krijgen en kan bewerken.
Nu is het 'probleem' dat ik op mn videocamera geen dv-in heb, zodat ik hem niet terug kan zetten op mn dv-bandje. Dat is op zich ook niet nodig aangezien ik hem op een vhs wil hebben. Hoe kan ik het beste mijn videorecorder aansluiten op mn pc en is dat een beetje normale kwaliteit? Heb ik daarvoor nog extra hardware nodig?

ps. Ik heb trouwens als videokaart een ATI Radeon 8500...

Dit zou ik graag willen weten voordat ik een firewire kaart aanschaf.
Alvast super bedankt!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat die kaart gewoon een video out heeft? Dat op je video aansluiten en opnemen....je kan dat nu al testen zonder je firewire kaart om te kijken naar de kwaliteit...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:31

megaleo

Special member

Met een s-vhs kabel aansluiten op je videorecorder. Maar daar zit geen s-vhs aansluiting op en daar haal je dan dus een "convertor"blokje voor bij je local electroboer.
En je geluid doe je doormiddel van 2 tulpkabeltjes. Werkt prima hoor. :7
Je videosignaal kun je trouwens ook via een tulpkabeltje doen. Je video heeft daar waarschijnlijk wel een aansluiting voor. Hoef je ook geen blokje te halen. Misschien alleen kabeljes als je die niet heb. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar daar zit geen s-vhs aansluiting op en daar haal je dan dus een "convertor"blokje voor bij je local electroboer.
Dat heeft alleen zin bij een s-vhs recorder. Bij een normale VHS recoder is een composietkabeltje genoeg. Overigens heb je een dikke kans dat die recorder niet eens s-video over scart snapt en er keihard zwartwit van bakt.

Maareh, gewoon op je tv-out aansluiten dus. ZIe bijvoorbeeld ook dit topic:
met tv-out, video opnemen?

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 09-07-2003 14:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt! Ik ga eens proberen :)