| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Verwijderd
Zo'n emulator heb ik nog nooit gezien (dat zegt ook niet alles)
Misschien kan je zelf wat solderen. PS2 plug, wat weerstanden enzo..
[search=booten zonder toetsenbord] geeft meer dan genoeg resultaten. Een voorbeeld van booten zonder toetsenbord is 'Do not halt on error' aanzetten in je BIOS. Normaal gesproken geeft de PC een error als er geen toetsenbord aangesloten is, maar dat wordt zo dus genegeerd.
The devil is in the details.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Waarom (zoveel) geld eraan uitgeven als het ook gewoon gratis kan? Dat is allemaal onzin als je alleen maar zonder toetsenbord wilt booten.GeBas schreef op 09 July 2003 @ 14:35:
ik zoek dus zoiets, maar dan in nederland en dan goed koper: http://www.tigerdirect.co...details.asp?sku=R300-2066
The devil is in the details.
Ik denk dat het de TS er niet alleen om te doen is, dat hij kan booten zonder keyboard en muis, maar dat hij ook indien nodig een keyboard en muis kan aansluiten zonder dat een reboot noodzakelijk is. Bij PS/2 muisen is dit vrijwel altijd noodzakelijk.MaRc0 schreef op 09 July 2003 @ 14:43:
[...]
Waarom (zoveel) geld eraan uitgeven als het ook gewoon gratis kan? Dat is allemaal onzin als je alleen maar zonder toetsenbord wilt booten.
Als dit het geval is, is de TS niet geholpen bij het uitzetten in de BIOS.
Alleen niet iedere biossen hebben dat, merk systemen.
is USB een optie?
Kijk dat bedoel ikCobra_Lup schreef op 09 July 2003 @ 14:56:
[...]
Ik denk dat het de TS er niet alleen om te doen is, dat hij kan booten zonder keyboard en muis, maar dat hij ook indien nodig een keyboard en muis kan aansluiten zonder dat een reboot noodzakelijk is. Bij PS/2 muisen is dit vrijwel altijd noodzakelijk.
Als dit het geval is, is de TS niet geholpen bij het uitzetten in de BIOS.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Als je systemen draaien op Windows 2000 server o.i.d.(windows NT niet) dan kan je er voor kiezen om zonder wat dan ook op te starten. Zodra je een USB keyboard en muis inplugd dan werken die wel (Plug&Play)GeBas schreef op 09 July 2003 @ 14:56:
[...]
Alleen niet iedere biossen hebben dat, merk systemen.
is USB een optie?
Maar persoonlijk (en zakelijk) gezien vindt ik een KVM switch nog altij de mooiste oplossing. Deze emuleren op de inactieve poorten en je kan ten minste altijd adhoc op je console aan het werk, zonder van alles aan te hoeven sluiten.
Als je zo'n KVM switch koopt voor bijv. 4 PC's dan ben je al goedkoper uit dan 4 van die emulatoren. Ander voordeel is, dat je ook maar 1 monitor nodig hebt (ook weer kostenbesparing)
[ Voor 3% gewijzigd door Luppie op 09-07-2003 15:04 ]
sorry verkeerde knop
[ Voor 93% gewijzigd door Luppie op 09-07-2003 15:03 ]
heb jij goede ervaring met een bepaald/goedkoop type?Cobra_Lup schreef op 09 juli 2003 @ 15:02:
[...]
Als je systemen draaien op Windows 2000 server o.i.d. dan kan je er voor kiezen om zonder wat dan ook op te starten. Zodra je een USB keyboard en muis inplugd dan werken die wel (Plug&Play)
Maar persoonlijk (en zakelijk) gezien vindt ik een KVM switch nog altij de mooiste oplossing. Deze emuleren op de inactieve poorten en je kan ten minste altijd adhoc op je console aan het werk, zonder van alles aan te hoeven sluiten.
Als je zo'n KVM switch koopt voor bijv. 4 PC's dan ben je al goedkoper uit dan 4 van die emulatoren. Ander voordeel is, dat je ook maar 1 monitor nodig hebt (ook weer kostenbesparing)
pricewatch: Cybex KVM-switch 4 pc
€ 180,- (incl. kabels)
Hier staat een overzicht van KVM switches op pricewatch
http://www.tweakers.net/p...=&DB=Pricewatch&Query=KVM
Je moet er wel om denken dat de meeste KVM switches zonder kabels verkocht worden en dat deze kabelsetjes relatief aan de prijzige kant zijn.
[ Voor 233% gewijzigd door Luppie op 09-07-2003 15:09 ]