[win2k] internet explorer "ziet" modem verbinding niet

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ik heb een probleempje met een inbelverbinding. Ik probeer op een pc met een modem internet verbinding te maken via kpn directinternet.

Inbellen gaat goed, alleen doet de ie en outlook alsof er geen verbinding is. Pingen en tracert gaat wel, dus de verbinding werkt wel.

Ik gebruik internet explorer 6 ,met sp1 en q818529 en q330994

iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

je internetopties bekijken of er geen proxy aanstaat, kijken of-ie niet op "nooit een verbinding kiezen" of "verbinden via een LAN" staat ofzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtlonXP1800
er staat geen proxy aan, en verder staat het ingedsteld op "always dial my default connection"

Verwijderd

Wat gebeurt er dan als je niet ingebeld staat en je opent bv. IE?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Welke verbindingen staan er dan in je 'verbindingen' tabje?

• AtlonXP1800
als ik niet ingebeld sta komt hij vragen welke verbinding ik wil maken.
ik het tabje staat alleen die kpn verbinding.

volgens mij probeert de computer het internet op te gaan via de netwerkkaart, terwijl dat bvia het modem moet. Ik kan alleen nergens vinden waar je dit in kan stellen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat _zou_ bij internet opties moeten staan

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtlonXP1800
maar het staat er niet...

Ik kan nergens iets van "devices" oid vinden...

• AtlonXP1800
ik kom al wat verder... het lijkt aan de dns servers te liggen.

als ik van uit een dos box een nslookup wil doen krijg ik:

can't find server name for adress 194.151.228.18: no response from server
can't find server name for adress 194.151.228.34: no response from server

ik kan alleen niet vinden waar hij die adressen vandaan haalt.
het rare is dat op dit moment ping en tracert naar een hostnaam (of sitenaam) ook niet meet werkt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Reptile209

- gers -

Kijk eens bij je accountinstellingen van outlook (extra->accounts->email->eigenschappen). Op het tabblad Verbinding wil je geen vinkje hebben bij Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken.
Op je laatste post: copy-paste eens een ipconfig /all als je verbonden bent? Pingen naar de twee DNS-servers die je post: lukt dat?

Een brakke Norton Antivirus doet dit soort dingen ook nog wel eens -> verwijder 'm eens als je twijfelt. Spyware (KaZaA, EMule, etc) vernaggelt vaak je DNS. Firewall al eens uitgezet?

Genoeg om even verder te spelen? Of was 't (10 uur later...) al opgelost? ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem, we hebben een ADSL verbinding (HetNet), via USB modem, wat altijd prima werkt. Maar van de één op de andere dag kan ik niet meer op internet komen. Verbinding maken is geen probleem, daar ligt het niet aan. Als ik kijk onder eigenschappen, zijn er pakketten ontvangen en verzonden. Ook krijgt m'n pc netjes een ipadres (ipcofig). Ik heb de indruk dat het niet aan de verbinding zelf ligt. Maar de PC/Internet explorer herkent geen internetverbinding. "kan server niet vinden". Waar kan dit aan liggen.

Heb het ook nog even geprobeerd met een 56K lijntje, ook hier, netjes verbonden/ingelogd, maar de pc ziet de internetverbindig op de één of andere manier niet. Ik kan geen enkele website openen.

Heeft iemand een oplossing?
Windows XP-Home, en InternetExplorer 6

Verwijderd

wat staat er in de host file. ?
daar mag alleen je 127.0.0.1 adres staan.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Humzz, de pc van me pa had net zo'n zelfde probleem, d'r stond W2k icm IE 6.0 op.
Aan de pc hangt een Alcatel speedtouch modem aan.
De pc kreeg geen ip adres meer van de modem, en bij het draaien van het cd-tje wat bij de modem komt, wordt de modem ook niet meer gevonden.
In het logboek van w2k, stond een fout melding over tcp/ip geneuzel, weet het niet meer exact.
Heb de pc in mijn netwerk gehangen, en kreeg ook toen via DHCP geen ip adres (ook renew werkte niet).
Als er handmatig een ip geconfigureerd ingezet werd, was het niet mogelijk om IE te gebruiken, maar ik kon wel inloggen op me fileserver via de verkenner.
Dit sloot eigenlijk een storing op de netwerkkaart uit.
Uiteindelijk heb ik de pc maar opnieuw ingericht, en geen tijd meer te besteden om het werkend te krijgen.

Volgens mijn pa, zijn de problemen begonnen nadat NAV2003 een update geinstalleerd had.
Heb dit niet kunnen uitsluiten, dus helaas weet ik niet zeker of NAV de oorzaak van deze storing was.
Zelf draai ik ook NAV2003, en ondervindt geen problemen zoals ik hierboven beschrijf.

Wat voor foutmeldingen hebben jullie in het logboek staan van W2k.
Gezien meerdere mensen in eens dit soort problemen hebben, verdenk ik zelf dat NAV2003 de oorzaak geweest is.
NAV2003 staat wel weer geinstalleerd op de pc van me pa, en nu werkt alles weer.
Misschien dat er een rotte update geweest is, dat icm bepaalde update's van IE dit probleem opleverd.

And The Only One

Pagina: 1