Na veel problemen te hebben gekend met mijn configuratie, heb ik de oplossing voor mijn hardnekkige probleem weten te analyseren.
Mijn vorige Topics waren:
Bad Clusters 564120
Loopt de ontwikkeling voor op de techniek?? 550937
kan een voeding andere componenten defect maken? 556208
Vertrouwen opgezegd in IBM-HD 512276
Ik heb veel geprobeerd om van deze haperingen af te komen.
Uiteindelijk bleken alle problemen te komen door de jumperinstellingen van
harddisken.
Op zich een logische gedachte, maar er schuilt een hapering waar ik "gek"
van werd.
Zo heb je periodes dat alles perfect loopt, en van de één op de andere dag begint de ellende weer, uitvallende schijven, meldingen dat de schijf niet geformatteerd is, bad clusters, etc.
Mijn eerste gedachten waren de kwaliteit van HD's (IBM had bijvoorbeeld een slechte serie)
Daarna heb ik een zwaardere (goede) voeding geplaatst 450W
Toen heb ik lang gedacht dat het de Promise Fast Track TX2 Kaart zou zijn.
Uiteindelijk systeem zo kaal mogelijk opgebouwd, (zonder Fast Track Controller)
na een periode bleek dat na wisseling van een schijf precies dezelfde symptomen zich voordeden.
De bewuste haperende schijf stond ingesteld op Slave, omgezet naar master op een andere IDE bus, en........
Perfect lopend systeem.
Dus het kon niet aan de Promise controller liggen.
Promise Fast Track kaartje gemonteerd, schijven aangesloten en alles loopt, tot op dit moment perfect
Het is naar alle waarschijnlijkheid zo, dat als een schijf op een PCI controller wordt aangesloten, er eigenaardigheden voordoen bij slave instelling
Meestal heeft de slave instelling 2 mogelijkheden, of geen jumper, of in de parkeerstand positie.
Deze parkeerstand gaf juist deze problemen
Wie kent dit soort symptomen, en wil er een discussie over beginnen
Mijn vorige Topics waren:
Bad Clusters 564120
Loopt de ontwikkeling voor op de techniek?? 550937
kan een voeding andere componenten defect maken? 556208
Vertrouwen opgezegd in IBM-HD 512276
Ik heb veel geprobeerd om van deze haperingen af te komen.
Uiteindelijk bleken alle problemen te komen door de jumperinstellingen van
harddisken.
Op zich een logische gedachte, maar er schuilt een hapering waar ik "gek"
Zo heb je periodes dat alles perfect loopt, en van de één op de andere dag begint de ellende weer, uitvallende schijven, meldingen dat de schijf niet geformatteerd is, bad clusters, etc.
Mijn eerste gedachten waren de kwaliteit van HD's (IBM had bijvoorbeeld een slechte serie)
Daarna heb ik een zwaardere (goede) voeding geplaatst 450W
Toen heb ik lang gedacht dat het de Promise Fast Track TX2 Kaart zou zijn.
Uiteindelijk systeem zo kaal mogelijk opgebouwd, (zonder Fast Track Controller)
na een periode bleek dat na wisseling van een schijf precies dezelfde symptomen zich voordeden.
De bewuste haperende schijf stond ingesteld op Slave, omgezet naar master op een andere IDE bus, en........
Dus het kon niet aan de Promise controller liggen.
Promise Fast Track kaartje gemonteerd, schijven aangesloten en alles loopt, tot op dit moment perfect
Het is naar alle waarschijnlijkheid zo, dat als een schijf op een PCI controller wordt aangesloten, er eigenaardigheden voordoen bij slave instelling
Meestal heeft de slave instelling 2 mogelijkheden, of geen jumper, of in de parkeerstand positie.
Deze parkeerstand gaf juist deze problemen
Wie kent dit soort symptomen, en wil er een discussie over beginnen
[ Voor 8% gewijzigd door Michael_E op 09-07-2003 13:57 ]
Glasvezel heeft de toekomst