Mijn netwerkje
Dat staat als het goed is in je handleiding. Compaq computers zijn altijd een geval apart...
probeer F1, F2 en DEL.
Zie je niks als je opstart? Moet je 2 sec na het power on eens op de PAUZE/BREAK knop drukken, dan zie je het scherm en staat er normaal "Press XX to enter setup" of "XX: Setup"
Zie je niks als je opstart? Moet je 2 sec na het power on eens op de PAUZE/BREAK knop drukken, dan zie je het scherm en staat er normaal "Press XX to enter setup" of "XX: Setup"
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Genghis Khan->Handleiding zit helaas niet meer bij dit oude f*ckding.
samo-arne->Dit haalt helaas allemaal niets uit
samo-arne->Dit haalt helaas allemaal niets uit
Mijn netwerkje
Compaq is normaal gezien F10 voor de bios, maar bij zo'n oud bakje staat je bios meestal op de harde schijf... en laat nu net die defect zijn.
Daar was ik idd al bang voor....hoopte er eigenlijk op dat het bij een klapjap net ff anders zou werken als de gewone systemen van compaq 
Daar komt bij dat hij wel het intern geheugen checkt en vervolgens de melding geeft:
Missing operating system
Daar komt bij dat hij wel het intern geheugen checkt en vervolgens de melding geeft:
Missing operating system
[ Voor 29% gewijzigd door ikker op 09-07-2003 14:03 ]
Mijn netwerkje
Het gaat erom of ik erachter kan komen of deze schijf nog te redden is. Staat nogal belangrijke informatie op van een klant. Heb hem al ingelicht dat het waarschijnlijk verdwenen is maar goed is zou toch ff kijken.
Het moet toch niet onmogelijk zijn om in een bios te komen van een klapjap
Mijn netwerkje
Als het echt enkel om de data erop gaat, waarom hang je die HDD dan niet in een andere computer om zo de data te recoveren?
Verwijderd
Is het de originele HDD ?
Raar maar waar, bij oude Compaq modellen staat de BIOS op de HDD in een hidden partitie.
Indien je HDD vervangt en niet via de procedure die Compaq geeft installeert is het foetsie bios
Raar maar waar, bij oude Compaq modellen staat de BIOS op de HDD in een hidden partitie.
Indien je HDD vervangt en niet via de procedure die Compaq geeft installeert is het foetsie bios
Zoals ik al zei staat het bios op de HD, er is geen andere manier om erin te geraken.ikker schreef op 09 July 2003 @ 14:28:
Het gaat erom of ik erachter kan komen of deze schijf nog te redden is. Staat nogal belangrijke informatie op van een klant. Heb hem al ingelicht dat het waarschijnlijk verdwenen is maar goed is zou toch ff kijken.
Gebruik anders een convertortje en hang de schijf aan een desktop, zo kan je zien of ze nog leesbaar is.
Kan idd niet in het bios komen. Heb de instructiegids van de site gehaald.
Bedankt voor de info iedereen. Moeten ze ook maar geen belangrijke verslagen gaan opslaan op een 486 laptop.
Voor mij is hij dood en is de schijf overleden.
Helaas springt bij mij de cursor niet naar rechts dus kan ik ook niet naar het bios komen. Dan ga ik ervanuit dat de toc naar de maan is en hij het daarom niet doet.To run Computer Checkup from the hard drive, complete the following steps:
1. Turn off the computer by simultaneously pressing the left Ctrl+Alt keys
and power button.
2. Turn on the computer.
3. When the cursor moves to the right side of the screen, press F10.
The Configuration and Diagnostics menu is displayed.
Bedankt voor de info iedereen. Moeten ze ook maar geen belangrijke verslagen gaan opslaan op een 486 laptop.
Voor mij is hij dood en is de schijf overleden.
Mijn netwerkje
Pagina: 1