[raid] 1 array + 1 losse disk op p4c800

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ik heb een probleempje met en p4c800 mobo.

Ik heb in dit moederbord een promise sx4 s-ata raid controller gestopt met daar aan 2x80gb sata disks. Werkt perfect.

nu wil ik daar bij ook nog een oude disk op de ide controler op het mobo aansluiten. Verder zitten er 2 dvd spelers in.

Zodra ik de ide disk er aan hang wil de pc alleen nog maar booten van die disk. Ik kan de promise controler dan helemaal niet meer vinden bij "boot sequence"
heeft eimand enig idee hoe dit te omzijlen is?

• AtlonXP1800
niemand?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kunt niet kiezen voor scsi bij boot sequence?

specs

• AtlonXP1800
nee, staat er niet bij

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 15:29
Wat staat er bij Harddisks? En staat je interne RAID controller uit (of heb je die niet)?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn P4C800 Deluxe met de interne RAID controller en een SCSI controller. Als ik bv. de Firewire poort aan had staan zag het mobo de SCSI niet, als ik de Firewire uit zet wel. Heeft denk ik iets te maken met teveel apparten en IRQ's?

[ Voor 61% gewijzigd door Flavio op 18-07-2003 12:15 ]

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wanneer je de schijf aansluit op het moederbord komt er een nieuwe optie bij in de bios, weet niet precies hoe die heet (op het moment er geen extra schijf bij zitten). Hij staat ergens onder "Boot sequence" en heet waarschijnlijk "Harddisk drives" of iets in die richting. Daar kun je de priority van de verschillende schijven aangeven. De schijf met de hoogste priority komt tevoorschijn bij de opties van de boot sequence.
Pagina: 1