[Win2k] Snelstarticoons "herladen" steeds.

Pagina: 1
Acties:

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:58
Ik heb hier dus een klein probleempje. :)

Om de +/- 2-3 seconden herstarten m'n snelstarticoons steeds, wat erg veel CPU Usage geeft en bovendien uber irritant is, als ik gewoon boot is dit niet het geval, pas als ik bijvoorbeeld mozilla of emule opstart begint dit probleem.

Zou die iets te maken kunnen hebben met het laatst geinstalleerde programma? (3dsmax) of zal ik de orzaak ergens anders moeten gaan zoeken?

DirectX 9.0 staat gewoon geinstalleerd, OpenGL (wat 3dsmax in mijn geval nodig heeft) ook.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Kill eens een voor een de programma's die in je processlist staan.. zal vast wel een programma draaien die dit veroorzaakt..

Pvouput live

• DjGeRo
Mja, een reboot van explorer.exe geeft een tijdelijke oplossing (tot ik weer een programma start dus), maar dat is ook niet echt de bedoeling.

De processen gekilled, maar ook dat wil niet echt. Ik zal zo is 3dsmax re-installen (hopen dat ik de licentieboekjes hier nog heb.) en kijken of dat nog wel is wil helpen.

• DjGeRo
Het verwijderen van de snelkoppelingen en het een voor een terugplaatsen geeft ook geen effect, als ik een nieuwe toolbar met een bepaalde map erin maak geeft dat ook hetzelfde "knipper-effect", het probleem ligt dus niet aan een van de icoontjes. :)

Het probleem moet dus "dieper" liggen in windows...

• DjGeRo
Het probleem was dus (waarschijnlijk) 3dsmax.
The 3ds max 5.1 Service Pack 1 with DirectX 9 compatibility update combines DirectX 9 functionality along with fixes to the XRef feature. DirectX 9 opens up a new array of visually exciting interactive lighting and effects in the native 3ds max viewport. With DirectX 9 compatibility, 3ds max 5.1 takes advantage of state of the art shading technologies from graphic card vendors including NVIDIA Corporation and ATI Technologies, Inc. S
Zo beschrijven hun op hun site, voor meer info zie hier.

Ik heb hem voorlopig even geunistalled en zal hem updaten zodra ik de licentie e.d. gevonden heb.