Toon posts:

videokaart overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij laatst af hoe ik het beste mijn videokaart (Asus 6800 Geforce 256 DDR) kon koelen.
Dus ik dacht (natuurlijk) meteen aan een BLUE ORB
Maar aangezien ze die niet verkochten op de HCC (ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden, ook niet bij CTW) ben ik maar is wat anders gaan uitproberen.

Uiteindelijk heb ik een 2e fan (fan heb ik gesloopt van mijn orginele socketA cooler) achter op m`n videokaart gemonteerd. En het scheelt zo`n 10 ºC (!) eerst was tie ±45 en nu nooit meer boven de 35 ºC. (stressed)
Best wel veel zo ik zo zeggen.

Ik kan binnekort wel een plaatje posten...het ziet er best wel stoer uit.

(ik weet trouwens niet of iemand anders dit al had gepost, ik kon het tenminste niet met search vinden)

greetzzz
milka}:O

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb vorige week mn oude Socket A heatsink afgezaagd/gevijld. Die is nu ongeveer 1cm hoog + fan van 1,5cm. Neemt dus wel een PCI slot in beslag, maar gaat wel koelen tot en met!
* Demo zit alleen nog te wachten op thermal tape om em vast te plakken:(

EDIT:
Zou dit lukken: op de randjes secondenlijm en in het midden een restje arctic silver?
Of alleen lijm, geleidt dat genoeg warmte bij een video chip?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Demo

Demo

Niemand:?:?:?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Demo kan jah.. Ik zou allebij doen.. Randjes sec lijm en in midde het andere

• Demo

Demo

Fuck: me secondenlijm is hard geworden|:(
Nou ja, morgen ff nieuwe halen...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Demoniac,

De meeste lijmsoorten zijn eigenlijk niets anders dan plastic, en dat isoleert uitstekend. Dat ding helemaal met lijm insmeren is dus niet zo'n goed idee.

Met secondenlijm op de hoeken gaat prima, maar je krijgt die koeler er dan echt niet zo snel meer af hoor. koeler voor het leven dus:) (van die videokaart dan he!?)

• Demo

Demo

hehe
kheb een keer met een maat (toen was ik nog newbie en hij dacht dat ie dat niet was) een koeler op een 233MMX gelijmd... toen kwamen we erachter dat de koeler het niet deed|:(
met een mesje half uur zitten pielen voor ie los was:P

BTW wie is (8>???

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 16:21
Op dinsdag 28 november 2000 19:34 schreef Demoniac het volgende:
Fuck: me secondenlijm is hard geworden|:(
Nou ja, morgen ff nieuwe halen...
de praxis is nog open tot 9 uur :)

R you talking to me ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik bijvoorbeeld heatsinks op m`n DDR ram wil plaatsen dan kan ik dat gewoon met lijm doen(??)

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 21:58 schreef MiLKaKOE het volgende:
dus als ik bijvoorbeeld heatsinks op m`n DDR ram wil plaatsen dan kan ik dat gewoon met lijm doen(??)
Dat kan je beter met fragtape doen.

/me krijgt vandaag ook heatsinks binnen :9~
Pagina: 1