Toon posts:

[css] 100%height in Netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site die opgebouwd is uit layers, nu wil ik graag de layers een eigenschap meegeven dat ze altijd 100% hoog zijn. Nu blijkt dat in netscape niet te werken. Zodra er gescrolled wordt blijkt de eigenschap niet meer te werken, (de achtergrondkleur die ik heb ingesteld verdwijnt gewoon tijdens het scrollen) dit is hetzelfde in de mozilla engine (familie).

Nu maak ik een tabel met 100% height ingesteld en die heeft hetzelfde probleem als mijn layer ! Dus mijn vraag is, Netscape kan niet goed overweg met die
height: 100% eigenschap. Kan ik dit op een of andere manier omzeilen ?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Misschien dat je wat aan deze pagina hebt:

http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/100percheight.html
For instance, if you want to make an element as high as the entire page (whatever this height may be) you're out of luck. Although it might seem simple the specs (and the browsers' unthinking conformance) make this completely impossible.

[ Voor 3% gewijzigd door Rickets op 09-07-2003 12:35 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Met een tabel zou je echter geen problemen moeten hebben, terwijl je daarmee hetzelfde probleem hebt...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

als het goed is... moet je dan ook in je body{} de height op 100% zetten.

dat zou moeten werken, k weet niet meer waar t stond.... :)

edit:
ff getest in firebird en netscape en d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door disjfa op 09-07-2003 13:11 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou de hoogte instellen dat gaat op zich wel goed, het gaat pas echt mis als ik mijn scrollbar gebruik. Dus ik heb inderdaad keurig een layer van 100% hoogte maar zodra ik er content inzet en met mijn fikken aan de scrollknop durf te komen dan zie je dat de table niet automatisch meegroeit zeg maar..

Ik denk dat ik gewoon maar een achtergrondplaatje ga gebruiken, is net zo makkelijk.

Maar toch, doe ik iets verkeerd of is het gewoon een beperking van de browsers ?
IE krijgt het ook niet voor elkaar trouwens.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

100% is 100% van het parent element. Dus als je body op 100% height zet is dat 100% van je scherm, niet van de content IN die body (zou de verkeerde kant uit geprocent zijn). Content die daarin zit forceert niet dat de hoogte meer dan die 100% wordt als je een "height" gebruikt. Daarvoor moet je min-height gebruiken.

Probleem daarvan is dat IE die niet snapt. Maar als je content altijd meer is dan de schermhoogte boeit dat niet zo. Je kan er evt een scriptje voor schrijven die voor IE de min-height oppakt, en in de height stopt. IE laat een element met height:100%; namelijk wel meerekken met de inhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door Clay op 09-07-2003 13:32 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Clay, dank je hartelijk voor je hulp, ik heb eens op je site gekeken en je stylesheet gedownload. Daar staat erg veel nuttigs in ! Nu kan ik weer verder, ben maar opnieuw begonnen trouwens want in jou stylesheet staan een aantal eigenschappen toch heel wat gemakkelijker omschreven !

Dus nogmaals bedankt !

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

:*)

graag gedaan hoor :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1