ik gebruik sinds 1999 een zip drive op de zaak om backups te maken. Het gaat om een op maat gemaakt dos-programma op een windows 98 systeem. Vroeger had ik sslechts 1 disk nodig voor baackup tegenwoordig 7 ookal staat er niks extra op pc. ik heb geprobeerd een zip disk te openen om ze leeg te gooien maar krijg altijd apparaat niet klaar. Ook na opnieuw opstarten. Is mijn zipdrive kapot of heeft iemand een oplossing!! Het gaat om een externe zip drive die is aangesloten op de parallele poort. Kan geen enkele zip openen. Hij klikt niet ofzo.geeft alleen een lampje als je de disk erin doet.
- eerst eens op een andere pc proberen?
- systeem herinstalleren?
- systeem herinstalleren?
Kabels eens losmaken en weer vast. Een bootdiskette maken met Iomega guest.exe erop en daarvan opstarten. Guest draaien.
Dan krijgt de ZIP een drive-letter en kan je proberen vanaf de prompt drive/bestanden te benaderen. Geeft een indicatie of de ZIP ok is.
Dan krijgt de ZIP een drive-letter en kan je proberen vanaf de prompt drive/bestanden te benaderen. Geeft een indicatie of de ZIP ok is.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
lijkt op de click of death
komt wel vaker voor kun je niets aan doen.
als hij buiten garantie is heb je pech is hij binnen garantie lekker terug naar iomega gaan
veel geluk
als hij buiten garantie is heb je pech is hij binnen garantie lekker terug naar iomega gaan
veel geluk
Dit topic is gesloten.
![]()