Dualboot ME + XP

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:14
Er zijn al heel wat topics over dit probleem, maar tot een goede oplossing kom ik helaas niet. Een kennis had al ME op zijn machine, maar kon niet videocapturen omdat de harddisk maar 3 mb/s kon transferren. Harddisk losgehaald en op de 2e hd xp gezet. Capturen werkt nu wel (27mb/s flow) Hij wil echter niet van ME af.

XP is dus geinstalleerd zonder dat de ME-schijf zichtbaar was. Heb al met boot.ini's gekloot (XP op primary, ME op secundary master) maar dit ging niet. ME als primary master moet dus, en XP als secundary master.

Volgens GoT even de XP cd erin, en dan bootcfg /scan, maar hier vind hij alleen de XP-installatie :S

Heb een boot.ini file in de C-root gezet (ME) maar hier wordt niet naar gekeken.
[bootloader]
timeout=30
default=C:\
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Windows Meer Ellende"

Maar ik krijg dus geen bootmenu te zien :S

Hoe los ik dit voor hem op?

- hardware always changes.. -

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

XP's bootloader kan wel ME booten, ME's bootloader die van XP niet. Je zal dus met de XP hdd moeten booten, en die leest dan ook die boot.ini uit :)

• Jester
elevator schreef op 09 July 2003 @ 11:47:
XP's bootloader kan wel ME booten, ME's bootloader die van XP niet. Je zal dus met de XP hdd moeten booten, en die leest dan ook die boot.ini uit :)
Dat hebben we dus al geprobeerd, XP schijf als primary en ME als secundary, maar dan krijg ik dus HAL.DLL error's of een error dat hij iets anders niet kan vinden :S.

Vanuit ME moet 't toch gewoon kunnen?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:13
Het had perfect gewerkt, als je het cdtje van XP erin had gedaan, MET de hard eschijf waar ME opstond. Dan maakt ie zelf de juiste bootloader etc aan. Ik heb bij mezelf ook een ME en XP installatie op 2 schijven. Maar op de eerste schijf, waar ME staat, staan wel degelijk de opstart bestanden van XP. Als je nu op wat voor manier dan ook (gooi een paar XP bootbestanden weg, vanaf een ME bootflop SYS C: draaien, etc) , weer kan booten vanaf je ME partitie, doe dan je XP cd erin, en kies dan later in de Setup voor een reparatie van de XP setup. dan zal het hoogstwaarschijnlijk allemaal goed komen..

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Jester
Ik zal het nog een keer proberen. Had ik al zo gedaan, het gekke is dat ie alleen XP vond als geinstalleerde windoos :S vandaar.. Maar goed, ik zal 't nogmaals proberen!

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen nog Dual Boot gebruiken. Dat is niet meer van deze tijd. Gebruik VMware, kan je zo switchen tussen XP en ME zonder te restarten. Ding krijgt zijn eigen BIOS enz. Kijk eens op VMware.COM!
Pagina: 1