Toon posts:

K7S5A. Krijg XP 2400+ niet op juiste snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Amd Athlon XP 2400+ gekregen, alles werkte goed, totdat ik de busspeed omhoog wou zetten zodat ie ook op de 2 Ghz draaide wat zo hoorde.
Dus ik zet em daarop, en hij probeert te booten, maar ik krijg geen beeld meer :S.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, maar verder weet ik het niet.
Ik heb btw de volgende specs:

Amd Athlon XP 2400+
K7S5A Pro 5 Moederbord
512 Sd-ram
Geforce 2 etc..

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Meestal geheugenprobleem
Kijk eens of hij op 20x100 kan draaien met mem op 100 Mhz...

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

heb je sd-ram of dimmen, en hoeveel vermogen heeft je voeding?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ga op zoek naar een mooi jumpertje op je moederbord om je BIOS te resetten, en reset je BIOS dus ook. En aanschouw: hij doet het weer...
Als het goed is zit er op je moederbord ook ergens een jumper voor de busspeed, die moet je op 133 (voor de 2400+? of moet die 166?) zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door ludo op 09-07-2003 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja bios resetten dat lukt wel, maar dan staat ie weer op 100 mhz ipv 133 mhz..
en ik wil em wel op 133 zodat ik de volle 2 Ghz van de Amd Athlon XP 2400 kan gebruiken

Verwijderd

Wat voor geheugen heb je er in zitten? 100 of 133 mhz?

Als je nog een blokje 133 mhz geheugen hebt liggen kun je die eens proberen er in te stoppen en kijken wat er dan gebeurt...

Ik vermoed dat je 100 mhz geheugen op 133 mhz probeert te draaien en dat het geheugen dat niet pikt :D

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
van de k7s5a heb je verschillende versies niet alle versies kunnen die nieuw core aan
links onderin staat op een wit stikkertje een nummer 0, 1 of 2 als je 2 heb is er niks aan de hand die kan alles aan die oudere kunnen niet alles aan

verder moet je ff kijken of je een jumper of in de bios je snelheid op 133 moet zetten dat staat wel in je handleiding

Verwijderd

Topicstarter
er staat nummer 3, btw het is niet het geheugen, die kan 133 mhz gewoon aan.
Mijn voeding is trouwens:
AC Input: 230 Volt
DC Output: 250 Watt.

Dat staat erop weet niet of je er wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
btw mijn moederbord moet het wel aan kunnen kijk maar op de ze site:
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
oke dan heb je iig geen oude versie :)
anders kon je het wel vergeten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb je topictitle veranderd van "Probleempje..." naar de huidige. 'Probleempje' zegt namelijk niks, volgende keer wat beters verzinnen graag ;)

Kijk ook eens naar de temperatuur, HSF bevestiging en de BIOS settings van het geheugen (snelheid, FSB/geheugen ratio en timings e.d.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:31
flash eens even de nieuwste bios erop en als dat niet werkt zet eens een klein koelertje op je chipset, het kan zijn dat die een beetje probelmen heeft.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
zet de fsb eens 0p 133 en de mem freq. eens op 100 kijken of dat scheelt. die ecs bordjes hebben nog weleens kuren als het mem gaat.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb dit bordje ook gehad en vond het (helaas) één grote ramp. Mijn probleem zal wel gezeten hebben in het feit dat ik persé met SDRAM voort wilde (scheelde weer upgraden), ik had min of meer dezelfde problemen naast nog wat andere onhebbelijkheden. SDRAM werking bij dit bordje is wat twijfelachtig.

Voor het werken met een 133 Mhz bus zou ik ook de heatsink van de northbridge er even afhalen, de dubbelzijdige plakstrip eraf halen met wat alcohol en weer terugplaatsen direct op de chip met koelpasta ertussen en wat secondelijm op de hoekjes. Dat scheelt ook weer een beetje.

Over dit bord is echt heel veel te vinden in de search hier. Mijn conclusie: als het werkt, heb je een heel leuk bordje voor de prijs, anders moet je het bord een grote trap verkopen en iets fatsoenlijks kopen.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Hmm, was net van plan dit moederbord aan te schaffen. Mede vanwege de ondersteuning van sdram (mijn budget laat geen nieuw ddr toe). Maar als dit problemen geeft kan ik misschien beter naar ander moederbord kijken ;(. Of zijn er ook mensen met positieve ervaringen ?
edit:

Zie net dat mijn aankoop een Pro versie betreft, of is er niet veel verschil ? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.B op 09-07-2003 12:17 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Mr.B schreef op 09 juli 2003 @ 12:15:
Hmm, was net van plan dit moederbord aan te schaffen. Mede vanwege de ondersteuning van sdram (mijn budget laat geen nieuw ddr toe). Maar als dit problemen geeft kan ik misschien beter naar ander moederbord kijken ;(. Of zijn er ook mensen met positieve ervaringen ?
mjah, je moet maar even zoeken op k7s5a dan zie je toch niet de meest positieve reacties. Ik heb het bord zelf ook gehad en als het eenmaal werkt werkt het ook wel goed, maar dan moet het wel werken....

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bekijk de search eens. Topics vol met ervaringen met dit bordje, het is per slot van rekening al een wat ouder modelletje. Met SDRAM zou ik in ieder geval uitkijken of een uitgebreide niet goed/ geld terug garantie bedingen.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik heb wel positive ervaringen met dit bord maar het komt weleens voor dat ze moeilijk doen. Het komt ook voor bij asus , abit ........enz dat er iets niet werkt. shit happens !

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Hmm, was net van plan dit moederbord aan te schaffen. Mede vanwege de ondersteuning van sdram (mijn budget laat geen nieuw ddr toe). Maar als dit problemen geeft kan ik misschien beter naar ander moederbord kijken . Of zijn er ook mensen met positieve ervaringen ?
Sorry, ff offtopic....
Ik zelf heb een Asrock K7VT2 gekocht (en wilde eerst ook deze ECS kopen, vanwege PC100 ondersteuning). Ben ik blij dat ik die Asrock heb gekocht......

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Bij mij werkte juist DDR-Ram niet lekker en SDR op 100 MHz was juist weer stabiel.

Aan Mr.B: een Asus met nForce2-chipset kost nog minder dan 100 euro. Daar zou ik voor kiezen...

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Maar aan de topicstarter:
Probeer idd die bios update en of daarvoor/daarna een bios reset. Misschien dat dat de problemen doet verhelpen.

Aan zetje01: Jammergenoeg laat mn budget dat niet toe ;( (140 teuro, op zn duits, met cpu inbegrepen)
Daarom is de ondersteuning voor sd-ram uitkomst.

Maakt soms wel eens een foto ...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou ook net even wat meer in de Nforce2 steken, gewoon om op zeker te spelen. Dan ben je helaas wel de sjaak met verplicht DDR geheugen. Ik ken geen ander modelletje dat ook SDRAM doet, afgezien van wat Intel plankjes uit de oudheid.

Voor TS, na de reset krijg je vast wel weer beeld. Probeer een configuratie met busspeed en multiplier die wel werkt, na de northbride 'upgrade' uiteraard.

[ Voor 27% gewijzigd door Wekkel op 09-07-2003 12:21 ]

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb dit moederbord ook,

Ik draai 133/133 met SDRAM, gewoon effe 133/133 instellen dan zal de processor op 2 Ghz draaien en het geheugen op 133 mhz.

Echter, 250 Watt is niet echt veel voor z'n beestje, ik zou aanraden de voeding te upgraden naar minimaal 300 Watt. Ik zou zelf 350 of hoger aanraden.

Veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties..

Verwijderd

Ik heb die moederbord nu al iets van een jaar en echt nog nooit problemen gehad.
Heb gisteren bios geupgrade, was ook geen probleem, gewoon intstructies volgen.
Wat betreft die XP 2400+, je moet je wel bedenken dat dit moederbord niet het nieuwste van het nieuwste is, dus bios upgrade zal prolly wel helpen (als de site zegt dat et moet werken moet et ook gewoon werken trouwens, simpel as that :) )

Verwijderd

Mr.B schreef op 09 July 2003 @ 12:15:
edit:

Zie net dat mijn aankoop een Pro versie betreft, of is er niet veel verschil ? :)
Pro versie heeft USB 2.0 en wat BIOS updates, en standaard 2400+ support.

Is prima bordje voor maar €35, heb zelf ook, superstabiel, alleen geen overclockmogelijkheden.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
heb zelf zeer goede ervaring met dit bordje...

Verwijderd

Ik heb dit bordje ook, pro versie, en hij sraait met mijn 2400+ gewoon super stabiel..
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 04:22:
[...]

Pro versie heeft USB 2.0 en wat BIOS updates, en standaard 2400+ support.

Is prima bordje voor maar €35, heb zelf ook, superstabiel, alleen geen overclockmogelijkheden.
yow, als het goed is heeft het bord wel overclock mogelijkheden dacht ik.. ik heb hem zelf laatst ook gekocht en er een mooi forum over gevonden..

mayb heb je er wat aan als je wil overclocken..
http://www.ocworkbench.co...b=get_topic&f=35&t=001831

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 12:53 ]

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 21:05
Ik had hetzelfde probleem met dezelfde configuratie op mijn broertjes MoBo. Na bios flashen, en later zelfs vernielen van MoBo bleek het geheugen brak te zijn. Probeer eens andere memory modules als dat kan, bij m'n broertje was het probleem daarmee opgelost.
Pagina: 1