Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 18:33:
[...]
Nix einde...
Blackd heeft gelijk, die bak hoeft zeer zeker niet secure te zijn en hij probeert je dat duidelijk te maken en dan ga je met de FAQ aankomen...
Neem je verantwoordelijkheid en beveilig die bak fatsoenlijk.
ZA + Kaspersky != heilig
Er moeten sowieso alle patches geïnstalleerd worden.
En misschien is het inderdaad verstandig om een re-install te doen..
Omdat je(jullie) zo ligt te roepen dat nu alles ok is, is dat misschien wel het beste want het is niet echt verstandig gedrag.
Zone Alarm is zeker niet de beste firewal (nofi), heilig al zeker niet, d'r zijn betere en minder resource slurpende firewals op de markt (voorbeeld, op mijn systeem: met ZAPRO: 3.5 mbit/s en met Sygate Pro: 4.0 mbit/s download snelheid, een behoorlijk verschil dus).
Kaspersky is idd een van de beste (dan niet de allerbeste!) virusscanner, echter zoals bij alle scanners geld: zelf gecode zooi of gecrypte zooi zal niet herkent worden, ook hier heb ik een voorbeeldje: een door mij zelf gecrypte sub7server
wordt niet herkend (door GEEN ENKELE scanner)
(ik heb expres het meest bekende (en meest lame) trojan genomen omdat elke scanner hem zou moeten herkennen)
Bij een stro zoals bij het slachtoffer geinstalled is geworden zitten doorgaans 3 tools: de ftp daemon; de IRC-bot; en de slave (voor remote access), daarnaast komt het vaak voor (ook in dit gevan) dat een scanner wordt geinstalled.
Op het moment dat de daemon, de bot en de slave (zoek in de winnt of in de system32 dir naar een programa dat een reddingsboei als icoon heeft) is verwijderd zal je geen schadelijke onderdelen meer op de server hebben staan.
Ben je paranoide, kan je nog altijd een image erovereen gooien..
Mijns insziens niet echt nodig (een gastje dat jou bak als scanner/FXP bak wil gebruiken heeft er niets aan als de bak snel down gaat, virus of andere zooi is dan ook al snel uitgesloten), maar ok.