[Emulator] Snelle MS DOS emulator, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb laatst op Internet een tweetal zeer leuke oude MS DOS games gevonden van Sierra, of tenminste, een vriend van mij heeft ze gevonden toen ik had gezegt dat ik die spellen verschrikkelijk leuk heb gevonden altijd. De spellen zijn overigens: Eco Quest 1 en 2. :*) (echt geweldig leuke spellen).

Nu draai ik Windows XP en die bevat geen echt goede DOS ondersteuning meer, evenals bij Windows 2000 ook al het geval was. Het spel start in XP wel goed op en loopt ook lekker soepel, alleen mijn geluidskaart en zo worden niet herkend.

Ik wil dus een DOS emulator hebben die de geluidskaart laat zien als een oude ISA kaart. DOSBOX heb ik al gevonden, maar die is echt rete traag, het spel laad om de zoveel seconde waardoor het even stil blijft staan en dan weer verder gaat, erg vervelend is dat. Verder heb ik niet veel bijzondere DOS emulators kunnen vinden die ook werken op Windows, het zijn allemaal Linux of MacOS emulators.

Heeft iemand een goede DOS emulator die hij/zij mij kan aanraden, want ik ben al een paar dagen aan het zoeken ;(?

Profile

Verwijderd

Ga naar deze computer, rechtsklik op floppy, kies voor formatteren, en zet het vinkje aan bij "een msdos opstartdiskette maken"
Alleen je geluid is dan denk ik nog een probleem, ten zij die spellen dat zelf regelen :)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 11:26:
Ga naar deze computer, rechtsklik op floppy, kies voor formatteren, en zet het vinkje aan bij "een msdos opstartdiskette maken"
Alleen je geluid is dan denk ik nog een probleem, ten zij die spellen dat zelf regelen :)
Euhm, ik wil dus een emulator hebben die werkt onder Windows XP en die zorgt dat spellen denken dat mijn geluidskaart een oude Sound Blaster oid is en die gewoon werkt. DOSBOX doet dat, alleen die is daarnaast ook rete traag.
Waar ik dus niet naar op zoek ben is de manier dat ik moet rebooten om zo met een DOS flop op te starten en dan een DOS game kan spelen. Ook zal dan mijn geluid nog niet werken, zoals je zelf ook al zei.

Profile

Verwijderd

Een bootflop wordt ook weer ingewikkelder als je met NFS en FAT werkt op je comp. Verder moet je weer zitten klooien met dos-drivers voor je audio, sommige geluidskaarten worden helemaal niet ondersteund. Dan moet je ook weer een driver voor je VGA hebben voor sommmige spellen en ook nog eens mem vrijmaken en CD onder dos doen.... PFFF...

Maar ik meen dat er nog steeds geen goede DOS-emu is. Tenminste niet een die en geluid geeft en redelijk snel loopt.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoek eens op VDMSound, werkt prima :)

Verwijderd

kheb er een tijdje gelden wel 1 gehad, en werkte prima.
Juist dat vdmsound was dat volgens mij

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
oVRoM schreef op 09 juli 2003 @ 11:37:
Zoek eens op VDMSound, werkt prima :)
Met een aantal spellen werkt dit progseltje idd prima, alleen je hebt spellen die echt weigeren omdat b.v. in een speciale mode willen draaien die niet zomaar wordt herkent /gepikt wordt door NT/2000/XP

C:\>_

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Installeer VMWARE en maak daarin een oude MS-DOS machine. Geluidskaar ondersteuning moet dan ook werken. (Volgens mij emuleert ie dan een SB

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op 09 July 2003 @ 11:42:
Installeer VMWARE en maak daarin een oude MS-DOS machine. Geluidskaar ondersteuning moet dan ook werken. (Volgens mij emuleert ie dan een SB
vmware emuleert de geluidskaart die je in de echte computer ook hebt.
Dus als b.v.je een Terratec DMX Xfire 1024 PCI hebt, dan in vmware ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 09-07-2003 11:44 ]

C:\>_

Verwijderd

fuuut, je gaat toch niet VMWare installeren op een goede bak alleen om 2 dos spelletjes te spelen :S
Schaf dan maar een 486 aan voor een pleuro ofzow :P

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb VDMSound gedownload en ga hem nu zo installeren en testen. Ik laat even weten hoe het bevalt. Bedankt voor de reacties, dit programma was ik nog niet tegen gekomen :).

Profile

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En toch staat hij genoemd in de SPV-FAQ hoor ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.