Toon posts:

[XML] Nested schemas *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sjah, na lang zoeken door de search van dit forum ben ik er nog niet achter wat ik moet doen.

Ik heb een groot schema voor een complex geheel van gegevens. maar eigenlijk is de grote bulk van gegevens die hierin moet worden opgenomen (en uiteindelijk naar een database) een rij XML documenten die er ongeveer hetzelfde uitzien.

Laten we als voorbeeld zeggen dat er een structuur is van verschillende soorten autodealers. dat wil zeggen ik heb een onderwerp in het grote schema dat autodealers heet. daarbinnen heb je dan busjes dealers, MPV dealers en (eeh..effe denken) invalidewagen dealers...:P
zo dus:
<Autodealers>
- busjes dealers
- MPV dealers
- invalidewagen dealers

nou wil ik in eerste instantie voorlopig alleen de MPV dealers gaan definieren met een schema om daar data mee te kunnen gaan verwerken (bulk is hier dus alle dealers met hun gegevens enz.)

maar kan ik zometeen deze documenten met hun bijbehorende schema weer kwijt in het grote schema?

het probleem is dus of ik nu al het complete zootje moet gaan lopen maken of dat ik ook apart de schema's kan maken waarmee ik zometeen een groot schema kan samenstellen......

thnx

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Je zou een algemeen dealer-schema kunnen maken en verschillende namespaces voor de verschillende specifieke dealersoorten. Dat is denk ik wat je bedoelt. Google eens op xmlns.