WinXP wist 2e HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Boehoe, ik geloof dat ik al m'n backup gegevens op m'n 2e HD kwijt ben :'(

Ik heb 2 schijven in m'n PC, eentje waarop win98 stond en een 2e die ik gebruikte om belangrijke dingen te backuppen (n.b. dit was geen 2e partitie maar echt een fysieke 2e HD). Nu liep win98 niet lekker meer en daarom besloot ik om over te stappen op winxp. Dus ik m'n win98-schijf (C:) geformatteerd en daarop winxp geinstalleerd. Installatie mislukt (bleef in een loop hangen). Nou ja, geen probleem dacht ik, dan installeer ik wel win98 opnieuw. Dit lukte wel. Maar, tot mijn schrik bleek dat m'n 2e schijf (D:) leeg was! Grrrrr !&%*&#. Ik had nooit toestemming of opdracht gegeven om m'n 2e schijf te formatteren oid, het is toch te zot voor woorden dat winxp maar eventjes besluit om deze 'geschikt' voor ntfs oid te maken! :(

Nu weet ik niet wat te doen om m'n gegevens weer terug te krijgen, plz help me!

De enige echte :-)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 15:14
Wat zegt fdisk? of Partition Magic?

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 06:57

4hp

Hmm idd vreemd.

Misschien kun je Get Data Back gebruiken? (programmaatje, ff zoeken op google)

• Vinnie
  • Niet online
Kan best zijn dat je Windows XP als NTFS heb geformatteerd en als je dan boot van een Win98 flop oid dan ziet ie je NTFS partitie niet en wordt D: dus C:

edit: geschikt maken voor NTFS :?

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnie op 09-07-2003 10:40 ]

C:\>_

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
edit: sorry niet goed gelezen

[ Voor 87% gewijzigd door InfoTracer op 09-07-2003 11:20 ]

Verwijderd

Kan best zijn dat je Windows XP als NTFS heb geformatteerd en als je dan boot van een Win98 flop oid dan ziet ie je NTFS partitie niet en wordt D: dus C:
Lijkt me inderdaad de meest waarschijnlijke optie

Verwijderd

Het kan ook zijn dat hij XP op D: geinstalleerd heeft en zegt dat het C is(Heb je een format uitgevoerd?). Dit is mij in het verleden ook wel eens overkomen. Het beste is dan ook om goed te controlleren wat je wist of installeerd inde toekomst. je kan ook je schijf even ontkoppelen. Het zekere voor het onzekere.

Ik zou de oude D als hij leeg is opnieuw formatteren en vervolgens die primary maken en daar dan mooi XP opgooien. dan heb je hopelijk je oude C gegevens nog tot je beschikking.

EERST de optie van hierboven uitvoeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 11:27 ]

• mars
  • Laatst online: 15:21

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Probleem opgelost met GetDataBack :)

Het heeft mee een paar centen gekost (E 80,-) maar dit programma is echt geweldig! Ik denk dat ik inderdaad met formatteren de D-schijf als C-schijf gezien heb (zoals boven gesuggereerd)... Bedankt allemaal.

p.s. Je kan het progje van me kopen voor E 40,- ;)

De enige echte :-)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mars schreef op 11 July 2003 @ 09:50:
Probleem opgelost met GetDataBack :)

Het heeft mee een paar centen gekost (E 80,-) maar dit programma is echt geweldig! Ik denk dat ik inderdaad met formatteren de D-schijf als C-schijf gezien heb (zoals boven gesuggereerd)... Bedankt allemaal.

LOL. Smiecht. En dan maak jij zeker een backup van het origineel ;) Post hem maar in V&A

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

mars schreef op 11 juli 2003 @ 09:50:
Dat zet je maar in Vraag & aanbod :P

Probleem opgelost iig. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.